Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-03-06, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
När det gäller stora kedjor så väljer jag Frasses. http://www.frasses.se/
Annars så är Sibyllas hamburgare helt oslagbara.

Frasses tyckte jag var ok när jag jobbade uppe i Norrland. Sedan prövade jag den som ligger strax söder om halmstad och jag får säga att Mc , Bk och Max ligger långt mycket högre på min lista.
Citera
2008-03-06, 19:45
Medlem
Arbetarbroders avatar
Min favoritburgare serveras på en liten hamburgerresturang som ligger på Andra Långgatan i Göteborg, en rätt bra bit upp från Järntorget på vänster sida.
Fast jag minns inte namnet på den, trots att jag äter där varenda gång jag är i Göteborg.

Obeskrivligt goda hamburgare som just inte går att beskriva för de är så jävla goda så man inte kan sätta rättvisa ord på dem. Men om jag ändå ska försöka så är det viktigaste ordet: Mäktiga!
Lite hemlagad toutch fast mycket godare.
Citera
2008-03-07, 00:11
Bannlyst
Den där lilla kiosken utanför Mariebergs köpcentrum i Örebro har fina burgare om ni har vägarna förbi. Billiga också, 30 pix.
Citera
2008-03-07, 10:14
Medlem
Den goadste burgaren jag har ätit serveras på Big Boy i Sundsvall
Citera
2008-03-07, 10:19
Medlem
Pepsthecats avatar
Varför nämner ingen MAX?...vilka saftiga stora hamburgare....där får man garanterat inget spott i hamburgaren...Sibylla och Frasses kan man inte lita på....
Citera
2008-03-07, 10:33
Medlem
Den absolut godaste burgaren enligt mitt tycke är utan tvekan Buremålet på Krysset i Skellefteå om ni har vägarna förbi, far på krysset! ni kommer att tacka mig
Citera
2008-03-07, 10:34
Medlem
Highbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnKoppSprit
Den absolut godaste burgaren enligt mitt tycke är utan tvekan Buremålet på Krysset i Skellefteå om ni har vägarna förbi, far på krysset! ni kommer att tacka mig

Halleluja!!!
Citera
2008-03-07, 11:49
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnKoppSprit
Är det vid den gammla Shellmacken som ligger precis norra delen av Skelefteå när man åker E4 norrut?

Korvgubben... Vilka burgare.

Annars har Piteå ett par riktigt bra grillar, men det var ett tag sen. Men deras dubbla 150 grammare är nog den bästa burgaren jag ätit.
Citera
2008-03-07, 12:09
Medlem
Riff-Ralfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Min favoritburgare serveras på en liten hamburgerresturang som ligger på Andra Långgatan i Göteborg, en rätt bra bit upp från Järntorget på vänster sida.
Fast jag minns inte namnet på den, trots att jag äter där varenda gång jag är i Göteborg.

Obeskrivligt goda hamburgare som just inte går att beskriva för de är så jävla goda så man inte kan sätta rättvisa ord på dem. Men om jag ändå ska försöka så är det viktigaste ordet: Mäktiga!
Lite hemlagad toutch fast mycket godare.

Du tänker på Hamburgerbaren, helt grymma burgare!

http://www.hitta.se/ViewDetailsPink.aspx?Vkiid=0y5k7RX6%2fEHE1lt4rjdNQ g%3d%3d&vad=hamburgerbaren&var=g%f6teborg
Citera
2008-03-07, 14:40
Medlem
Coolcittes avatar
Jag käkade ute på Landvetter igår, och jag måste säga att baconburgarna där var helt otroligt goda. Restaurangen ligger i Utrikesterminalen, och dom brukar ha jävligt god mat där. Pommes Fritsen var helt underbara dom också.
Citera
2008-03-07, 22:53
Medlem
Empes gatukök i Kiruna slår allt. Sibylla är bara förnamnet...
Ligger precis bakom Scandic Ferrum. Med tanke på att Melodifestivalen pågår för fullt däruppe och att artisterna bor på Ferrum så misstänker jag starkt att Carola, Nordman och E-Type står och köar till Empes just nu...det borde dem göra iaf...Sibel käkar säkert en vegoburgare...den har jag dock aldrig smakat och kan således ej bedöma.
Citera
2008-03-07, 23:01
Medlem
Eigenfaces avatar
I Stockholm är min favorit kulturberikar-kiosken vid Erik Dahlbergsgatans krön på gärdet. Inte att förväxla med det dygnsöppna as-haket vid korsningen med lidingövägen.

Nåväl, det är alltid så jävla krispigt fräscht det de levererar. man kan iofs inte få bacon på sin burgare men det skiter jag i. Enda gången jag blir positivt överraskad av att se en slöja är när jag beställer en 150-grammare med strips där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in