Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-02-24, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lenn
...

Sedan minns jag ett litet ställe på ett hörn i Falkenberg som fanns under slutet av 90-talet, men som jag hört har försvunnit nu. Ägaren där var en riktig eldsjäl som byggde varje enskild hamburgare med kärlek och som om varje burgare var hans livs konstverk. Vet inte vad stället hette, men hade det funnits kvar hade det fått min röst.

Antar att du menar Burgerinn. Dom finns kvar, har flyttat till andra lokaler bara. Men jag håller med. Kanongoda burgare.

Min röst lägger jag på texas long horn!
Citera
2008-02-24, 13:16
Medlem
Max Friscoburgare ligger rätt bra till här, men å andra sidan så äter jag hamburagare ute en 1 dång/år så har väl ingen vidare erfarenhet..
Citera
2008-02-24, 13:40
Medlem
balzams avatar
Vegabaren i haninge har snuskigt goda hamburgare vill jag minnas!
Citera
2008-02-24, 18:25
Medlem
Vad gäller kedjor så är det ju alltid Max som gäller. Deras Frisco-burgare är god, men den godaste jag har ätit på Max var Eragon-målet som de hade i samband med lanseringen av filmen Eragon. Det var en Frisco med Hot Creole som dressing, mycket bra!

Vad gäller vanliga hamburgerhak så är det givetvis Empes i Kiruna. Deras 150grammare med ost är helt underbar!
Citera
2008-02-24, 20:55
Medlem
Hard rock café i GBG
Citera
2008-02-24, 20:58
Medlem
HonkenLarssons avatar
Om ni inte har nämnt denna innan så har ni alla haft fel!
http://www.therover.se/

Om man är riktigt hungrig så har dom en 1000 grammare.

Bortsett från freakburgaren det är dom sjukt goda!

http://www.therover.se/215-burger_mania.htm
Citera
2008-02-24, 21:42
Medlem
Försöksdjurs avatar
Någon som har ett bra tips på hur man kan göra en egen god hamburgardressing? Den där sliskiga amerikanska skiten som säljs i affär är inget att hänga i julgranen....
Citera
2008-02-24, 21:47
Medlem
HonkenLarssons avatar
Lite dijonsenap i vanlig majonäs, lägg till lite vitlök.
Guacamole är också jävligt gott till burgaren istället för en "klassisk" hamburgar dressing
Citera
2008-02-24, 22:00
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HonkenLarsson
Lite dijonsenap i vanlig majonäs, lägg till lite vitlök.
Guacamole är också jävligt gott till burgaren istället för en "klassisk" hamburgar dressing

Ah självklart! Lät enkelt och gott, tackar!

Några andra tips på lite mer annorlunda dressingar?
Citera
2008-02-24, 22:10
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
När det gäller stora kedjor så väljer jag Frasses. http://www.frasses.se/
Annars så är Sibyllas hamburgare helt oslagbara.
Citera
2008-02-24, 22:27
Medlem
Aldhisslans avatar
Levinsky's i Kista Gallerian har tokigt goda hamburgare. Testa om ni är i trakten nångång.
Citera
2008-03-05, 22:29
Medlem
chucknorris_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prins_valle
Vad gäller kedjor så är det ju alltid Max som gäller. Deras Frisco-burgare är god, men den godaste jag har ätit på Max var Eragon-målet som de hade i samband med lanseringen av filmen Eragon. Det var en Frisco med Hot Creole som dressing, mycket bra!

Vad gäller vanliga hamburgerhak så är det givetvis Empes i Kiruna. Deras 150grammare med ost är helt underbar!
Mm empes är fint! Fast du har missuppfattat. Man ska nämligen ta ett 90s skrov med allt på, betala 9 kr extra för större dricka och punga ut lite extra för 5 lökringar med pommes frites krydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in