Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2005-05-27, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exerd
Nej QP-kötten steks i 2minuter eller nått. Ja det har nog ändrats. Eller så kanske det varierar från ställe till ställe?

När jag jobbade 95-99 så var det 39-42 sek på 45g-kötten och 119-123 sek på QP-kötten.
Variationen berodde lite på hur gamla stekborden var. Men krävdes det mer stektid då, skulle borden bytas ut.

Men dom kan ju ha bytt kött-leverantör/sort som kräver längre stektid.
Precis när jag slutade fick svenska bönder problem med EU-regler som gjorde att McD fick ta in kött från Tyskland. Mats Lederhausen fick ett samtal där man i princip sa att svenska kötten kommer inte räcka till er om ca 6 mån. Därav intaget av tyskt kött. (som har hårdare kontroller/tester av nötkött)
Citera
2005-05-27, 13:54
Medlem
BiggusDickus74s avatar
Jepp!

Citat:
Ursprungligen postat av Deanna
Brogrillen i Stugun Jämtland.. Är helt klart värt ett besök då man åker till eller ifrån fjällen.

Håller med dig! Ett tvättäkta Sibyllahak med 70-talsinredning, "truckers" & skogsarbetare! Man luktar rejält med stekos efter ett besök, men otroligt goda burgare har dom!

Karta
Citera
2005-05-27, 13:59
Medlem
BiggusDickus74s avatar
Nja....

Citat:
Ursprungligen postat av RedSnake
11:ans grill i Östersund gör dom överlägset godaste burgarna i Sverige! Nu har jag givetvis inte ätit på ALLA gutukök, men det har blivit en HEL DEL ställen under mina 8 år som musiker...

Fan, nu fick jag ångest över vikten och mina kolesterolvärden...

Var bättre förr om åren, inte alla samma dignitet nu!
Dock går det fortfarande att äta på 11:ans...

Karta
Citera
2005-05-27, 14:15
Bannlyst
Tottes hamburgare i bilbao är det nog de bästa jag någonsin har ätit. De var ca 200 g nötkött grillad över eld alia BK. Det var massor med "smörja" tomater,sallad, någon sorts gurka. Ett jäkla gott bröd. Jag skulle vilja åka ner där bara för hamburgaren skull.
Citera
2005-05-27, 18:49
Medlem
Ballonggrevens avatar
Cheeseburgaren som för tillfället serveras på Salt&Brygga i Malmö är en dröm! Inte en vanlig burgare med bröd förvisso.
Alla råvaror är ekologiska, burgaren är rosa i mitten och med en smakrik skiva ost som smälter på toppen. Burgaren ligger på perfekta ugnsstekta potatisklyftor. Tillbehören varierar - senast var den en finstrimlad sallad med färsksparris, tomatsalsa smaksatt med chipotlechili och en guacamole. Den som saknar det mesiga hamburgerbrödet får rikligt med hembakat bröd vid sidan av. Ett fynd för 99 kr. Då ingår ett perfekt spanläge precis vid havet och superb service. Njut en Old Speckled Hen till denna burgarsensation.
Citera
2005-05-27, 19:09
Medlem
Norra Stås avatar
Är ni dumma i huvudet? Testa en hederlig DUBBEL qp på McDonalds, alltså extra kött och ost. Fy faaaaaaan, vad den är flottig och grym!
Citera
2005-06-21, 07:53
Medlem
Krysset i Skellefteå!

Det är en ganska oansenlig inrättning med bara lucka.
Luras dock inte av det för att Krysset är en legendarisk inrättning!
Dit har vi åkt efter partykvällar tillsammans med många andra, bikers, raggare och annat löst pack för att käka.

Det är en Maxhamburgerbar men smakar bättre än de vanliga max-haken!

Varje gång jag är i Skellefte så åker jag dit och käkar.

Så är du förbi Skellefte, testa krysset. Hittar du inte dit så fråga lokalbefolkningen

Jag lovar att du inte kommer bli besviken!
Citera
2005-06-21, 11:15
Medlem
esses avatar
Brogrillen i Vansbro när Freddan jobbar där.
Helt klart det allra bästa man kan få tag på.
Citera
2005-06-21, 15:46
Medlem
Guybrushs avatar
När jag ändå var inne på hamburgare i min andra tråd, märkte att mamas och lyxsmasken var nämnd här. Men mamas hamburgare är helt enkelt de godaste man kan köpa.
Citera
2005-07-06, 03:49
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LasVegas
Kom hem till mig i sommar så får du den godaste burgaren.

Hembakat bröd
En hemlig blandning av nöt och fläskkött.
Cheddarost
Bacon om du vill.
Rostad lök eller om du hellre vill, gul eller rödlök.
Saltgurka.
Tunna tomatskivor av filen.
Hemgjord dressing med en skvätt konjak i.
Salladsblad som skjölts och centrifugerats.
Som en extra piff några skivor jalaneno.

Allt tillagas på min fina grill.

Då var det sommar då :tease: Vad ska du ha för öl ? PM'a adressen så kommer jag med ett par plattor öl Jena hänger nog med också !

/#LOUDmouth#
Citera
2005-07-06, 04:04
Bannlyst
Den godaste mumsigaste hamburgaren jag ätit finns vid Zinkendammns tunnelbane station, vid en liten grill på andra sidan gatan, vid konsum.. den har öppet jävligt länge på helgerna...

Be om att få en 200 grammare (med eller utan ägg om ni vill) och sen ber ni om att få "den starka såsen" ocskå, dom vet på en gång vilken sås ni menar

Såsen är inte JÄTTE stark, men den är för jävla god på hamburgaren, det som gör mig lite sne är att jag ville att ägget skulle smaka mer, men det gör den inte, utan den är mer som en utfyllnad.....

Men av 10 poäng får den här 8-9
Citera
2005-07-06, 07:48
Medlem
Dåligt med tips från götet

Ove´s i Sävedalen testa deras 215 g mmmmmums
Förövrigt så har dom sveriges bästa mos

Frölunda det ligger ett stort sibylla hak där med grymma burgare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto