Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-01-20, 17:38
Medlem
bittburgers avatar
Vilken är den mest prisvärda hamburgaren i Göteborg för tillfället?
Senast redigerad av bittburger 2014-01-20 kl. 17:43. Anledning: vet inte
Citera
2014-01-20, 19:35
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bittburger
Skulle säga burgersson, fantastiska burgare för strax över hundralappen.
Citera
2014-01-20, 22:23
Medlem
Dongles avatar
Citat:

Jag säger att den godaste finns hos The Barn och den kostar 92-112kr.
Prisvärt enligt mig.
Citera
2014-01-20, 22:27
Medlem
420anonyms avatar
Citat:
Undrar samma för Stockholm.
Citera
2014-01-20, 23:02
Medlem
Memnoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Jag säger att den godaste finns hos The Barn och den kostar 92-112kr.
Prisvärt enligt mig.
Ett bra alternativ, tillbehören är bättre än burgersson men burgersson har en marginellt bättre burgare.
Citera
2014-01-20, 23:38
Medlem
Mr.Nesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oratio
Din beskrivning av Viggos är fortfarande lite mager. Vad är det som är bra och varför? Hur är textur, sås, bröd, sallad? Vad är det för speciallt med deras coleslaw?

Nu är jag inte matkritiker, men deras burgare är saftiga.. Allt lever i en perfekt symbios, bröden är fina (inte torra) och salladen fräsch och fin Deras coleslaw..? Den är god? Jävligt god. Vet inte vad du vill veta mer.

Åk dit och prova själv! Men höjer ett varningens finger för att deras kvalité varierar.
Citera
2014-01-21, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym

Rent prismässigt så gör ju Vigårda goda hamburgare inkl. tillbehör för 75:- så dom är väl mest prisvärda på det sätttet.

Svårt att säga vilken av dom andra som är mest prisvärda, de flesta kostar ungefär lika mycket och håller hög klass. Det beror helt enkelt på vilken smak man har. Min favorit är Oljebaren...
Citera
2014-01-21, 13:43
Medlem
Snubbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrPokerface
Norrlänningar har absolut ingen koll på hur en burgare ska lagas. Ni kan ta er Max Och Big Boy skit och köra upp det i arslet.

Väl talat! Max KOKAR sina burgare, inte steker eller grillar dem. Åtminstone är det vad det färdiga resultatet ser ut och smakar som, ingen som helst stekyta på köttet. Och eftersom de blandar ut köttet med andra ingredienser, som potatis(?), är det formellt sett inte hamburgare som serveras, utan pannbiffar.

Att de på typiskt norrländskt vis har ett helt eget system med beställningar och tillverkning, som verkar vara utformat för att det skall gå så långsamt som möjligt, hjälper inte heller totalupplevelsen.
Citera
2014-01-21, 17:17
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 420anonym
Babas Burgers & Bites i Rågsved.
Most bang for the buck, en hel meny för 95:- och möjlighet att komponera burgaren som du vill ha den.
http://babas.nu/

De är tydligen nominerade till Gulddraken i år:
http://www.dn.se/pa-stan/ata-ute/gulddraken-2014-budget/
Citera
2014-01-24, 21:07
Medlem
Dongles avatar
Idag kom recensionen av The Barn i Metro:

http://unvis.it/www.metro.se/noje/the-barn-hamburgare-och-hipsters-i-gammal-lada/EVHnaw!jmSiAsDrJvRI/

Originallänk med bilder:
http://www.metro.se/noje/the-barn-hamburgare-och-hipsters-i-gammal-lada/EVHnaw!jmSiAsDrJvRI/
Citera
2014-01-24, 21:15
Medlem
Max har bra grillade, McDonalds är gott också. Brukar inte gilla Sibylla så mycket
Citera
2014-01-27, 23:40
Medlem
Naggys avatar
Var på Thebarn två gånger förra veckan, prövade "Prästen" och "Grisen". Trevligt ställe, ett av det bättre jag prövat i Göteborg. Mysigare lokal än Burgersson och Butcher's market. Var inte mycket större portioner än på Burgersson, som har rätt små burgare, men kände ändå att jag fick mer för pengarna på Barn än Burgersson.

De enda ställena jag inte prövat än är väl The Rover och Caleo möjligtvis, får bli nästa gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in