Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-10, 19:02
Medlem
Garfield.coms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mog
Sen Max i Skellefteå gjorde (nu var det ett par år sedan jag var i Schtaan) riktigt smaskiga Max burgare...annars har man Krysset på Anderstorp (i samma stad) som är riktigt goooda.

Vill också passa på att varna för Max i Partilles nya köpcenter Allum. Personalen har fan inte en aning om hur man gör en Max burgare. Har ätit där 3 gånger och blivit lika besviken varje gång. Nä fy fan.
Min första Max hamburgare var på Max i Sundsvall, mkt goda! Måste säga att det var den allra godaste hamburgaren, minns att det var rejäla tomatskivor och fina råvaror. Har nog ändrats en hel del sedan dess, eller så var det nyhetens behag. Var även på plats när Max öppnade sin nya restaurang vid Kungsträdgården i Stockholm, på självaste maxdagen.

Hade tänkt att besöka Partille ngn gång, men det verkar inte så bra enligt din beskrivning.
Citera
2006-11-10, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LordTengel
Vill nog personligen hävda att Stångebro Gatukök faktiskt gör Sveriges godaste burgare... De har också alldeles excellent pommes. Får dessutom anses rätt prisvärt, 59:- för stor burgare i bröd, generöst med pommes och rätt ordinär burkläsk .

Agreed
Citera
2006-11-10, 20:26
Medlem
I danmark gör dom otroligt goda hamburgare.
Citera
2007-03-15, 21:52
Medlem
hachis avatar
Den absolut godaste hamburgaren jag käkat i sverige åt jag på resturangen som ligger mitt i Hamrebacken i Duved(granne med Åre). Det här var 2001 så det var tyvärr ett tag sen och jag har inte haft chansen att komma upp där igen. Men förhoppningsvis så är den lika god fortfarande.
Citera
2007-03-15, 22:36
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LordTengel
Vill nog personligen hävda att Stångebro Gatukök faktiskt gör Sveriges godaste burgare... De har också alldeles excellent pommes. Får dessutom anses rätt prisvärt, 59:- för stor burgare i bröd, generöst med pommes och rätt ordinär burkläsk .

När jag pluggade i Linköping och hade vägarna förbi centrum, hände det då och då att jag smet in på Stångbro Gatukök. Delikata burgare och otroligt goda pommes hade de på den tiden. Och det verkar inte ha ändrat sig.
Citera
2007-03-16, 13:05
Bannlyst
Den absolut godaste hamburgaren är ju helt klart den hemmatillagade.

Varken Sibylla, Scan, MacDonalds, Max eller Burger King kan slå den.
Citera
2007-03-16, 13:09
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanResident
Den absolut godaste hamburgaren är ju helt klart den hemmatillagade.

Varken Sibylla, Scan, MacDonalds, Max eller Burger King kan slå den.
Faktum är att jag aldrig lyckats med mina hemmagjorda. Har du några uppslag?

Så här gör jag: Maler köttet själv av finare nöt. Tillsätter salt och grovmalen peppar. Formar burgarna mellan två tallriksbottnar. Steker på grillpanna. De blir bra men lite väl kompakta och båtformade.

~Paul~
Citera
2007-03-16, 13:53
Medlem
erikbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

Så här gör jag: Maler köttet själv av finare nöt. Tillsätter salt och grovmalen peppar. Formar burgarna mellan två tallriksbottnar. Steker på grillpanna. De blir bra men lite väl kompakta och båtformade.

~Paul~

Det låter så enkelt. Hur jag än gör så blir dom torra och intetsägande, har testat allt
Citera
2007-03-16, 14:38
Medlem
glyos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
Hmm. Hur kan man vara säker på att ägaren inte gör skäl för sitt namn och pissar i maten? Ungefär som "Kladdes kebab" på Drottninggatan i Stockholm. Hjälp.

... och så var det ju det här med Sveriges godaste hamburgare! Jag är dålig på gatukök, men Frasses i Boden var en väldigt trevlig upplevelse senast jag var och hälsade på.
AHAHA! Jag har fortfarande inte vågat äta på Kladdes
Citera
2007-03-16, 14:52
Medlem
davidoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul

~Paul~

1 bra kottfars 500g
2. Gor en smet pa foljande: 2 agg, 1 matsked dijon senap, 1 matsked god bbq sas (jag anvander Smit & Wollensky) salt, peppar och annat efter behag slutlige tillsatt lite finthackad lok.
3. Ror samman lat sta i 3 timmar i kylen sedan ar det bara att grilla.
Citera
2007-03-17, 08:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidoff
1 bra kottfars 500g
2. Gor en smet pa foljande: 2 agg, 1 matsked dijon senap, 1 matsked god bbq sas (jag anvander Smit & Wollensky) salt, peppar och annat efter behag slutlige tillsatt lite finthackad lok.
3. Ror samman lat sta i 3 timmar i kylen sedan ar det bara att grilla.
OK, tack för det utmärkta tipset! Skall testas inom kort.

~Paul~
Citera
2007-03-17, 08:21
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
I Mellerud så finns det en Sibyllakiosk vid ena torget, det sk busstorget. Där har de superläckra hamburgare. Jag stannar alltid till där när jag kör mellan Uddevalla och Karlstad.
De har även den mellerudska specialiteten våffelspecial, bör också avnjutas när ni har vägarna förbi.
http://www.aftonbladet.se/puls/0007/14/snabbmat.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in