Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-03, 09:30
Medlem
morirs avatar
När man käkat riktiga burgare i USA så är inga hamburgare i Sverige goda
Citera
2013-12-03, 10:39
Medlem
Pyzkos avatar
Ska till stockholm i helgen o ska då pröva lite olika maträtter som inte finns att uppbringa i lilla blekinge!
Så ska framförtallt testa en riktig maffig burgare istället för dessa färdiga scans som säljes på alla resturanger!
Vad rekomenderar ni att prova en hamburgare förnånstans? Ska gå att ta tunnelbanan dit, vi ska bo på slussen i stockholm på ett vandrarhem där
Citera
2013-12-03, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyzko
Ska till stockholm i helgen o ska då pröva lite olika maträtter som inte finns att uppbringa i lilla blekinge!
Så ska framförtallt testa en riktig maffig burgare istället för dessa färdiga scans som säljes på alla resturanger!
Vad rekomenderar ni att prova en hamburgare förnånstans? Ska gå att ta tunnelbanan dit, vi ska bo på slussen i stockholm på ett vandrarhem där

Beror på vad du är sugen på för typ. Vill du ha lite mer "restaurangburgare" så hade jag kört på Oljebaren, ligger precis vid uppgången Torsgatan (Tbana St.Eriksplan).

Om du är sugen på en riktigt bra burgare som drar mer åt fast food så är det såklart Flippin Burgers som gäller. Ligger vid Odenplan nu för tiden.
Citera
2013-12-03, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morir
När man käkat riktiga burgare i USA så är inga hamburgare i Sverige goda

Är inte sugen på Svenska hamburgare på samma sätt som jag kan längta tillbaka tillbaka till idén och konceptet av en bra burgare på snabbmatställe i USA. Med det sagt så är det självklart så att det Svenska burgare kan vara goda, dock kostar de därefter... Mina egna burgare är också rätt bra, väldigt mycket bacon blir det dock .
Citera
2013-12-03, 23:00
Medlem
Pyzkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALLIGATORBLOOD
Beror på vad du är sugen på för typ. Vill du ha lite mer "restaurangburgare" så hade jag kört på Oljebaren, ligger precis vid uppgången Torsgatan (Tbana St.Eriksplan).

Om du är sugen på en riktigt bra burgare som drar mer åt fast food så är det såklart Flippin Burgers som gäller. Ligger vid Odenplan nu för tiden.
Är ute efter en burgare som inte är lagad från massa halvfabrikat utan där dom verkligen har ansträngt sig med riktiga ingrediesner

Vi ska bo på ett hotell/vandrarhem vid slussen, så var ligger odenplan när man är vid slussen? =) Långt iväg eller så tänkte jag
Citera
2013-12-03, 23:02
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Är ute efter en burgare som inte är lagad från massa halvfabrikat utan där dom verkligen har ansträngt sig med riktiga ingrediesner

Vi ska bo på ett hotell/vandrarhem vid slussen, så var ligger odenplan när man är vid slussen? =) Långt iväg eller så tänkte jag

Det är inte långt. Tar tio minuter med tunnelbanan.

AG på Kungsholmen är bra också men dit lär ni aldrig hitta...
Citera
2013-12-03, 23:17
Medlem
Internetanonyms avatar
Gillar Texas Burger/Texas Longhorn skarpt! Stora, fina amerikanska burgare som får det att vattnas i munnen när jag tänker på dem.
Citera
2013-12-03, 23:18
Medlem
Internetanonyms avatar
Citat:

Texas Longhorn vid Hötorget! Ligger i Kungshallarna, åk dit direkt! Fråga bara efter vägen och beställ en fin, stor burgare! Personliga favoriter är Peppar och Azteca!
Citera
2013-12-04, 16:52
Medlem
Pyzkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internetanonym
Texas Longhorn vid Hötorget! Ligger i Kungshallarna, åk dit direkt! Fråga bara efter vägen och beställ en fin, stor burgare! Personliga favoriter är Peppar och Azteca!
Detta ska jag se till så vi käkar på då, vad är priset för en burgare där?=)
Citera
2013-12-04, 21:07
Medlem
Aerials avatar
Citat:

Nejdu min herre, det borde du inte se till. Ganska tråkiga burgare faktiskt, finns betydligt bättre.
Skulle helt klart kört på något av ställena du blev tipsad om innan .
Har ju hört att Marie Laveau vid Mariatorget ska ha bra burgare också.
Vad du än väljer kommer det inte vara långt med tuben.
Citera
2013-12-04, 21:20
Medlem
Amazonites avatar
Citat:
Gör inte det. Du kommer ångra dig men det kommer du inte märka. Men om du testar Flippin' så kommer du tycka att Texas är ganska tråkiga.
Citat:
Ursprungligen postat av Aerial
Nejdu min herre, det borde du inte se till. Ganska tråkiga burgare faktiskt, finns betydligt bättre.
Skulle helt klart kört på något av ställena du blev tipsad om innan .
Har ju hört att Marie Laveau vid Mariatorget ska ha bra burgare också.
Vad du än väljer kommer det inte vara långt med tuben.
Helt rätt! Pyzko, lyssna på Aerial.
Citera
2013-12-04, 21:55
Medlem
Pyzkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amazonite
Gör inte det. Du kommer ångra dig men det kommer du inte märka. Men om du testar Flippin' så kommer du tycka att Texas är ganska tråkiga.

Helt rätt! Pyzko, lyssna på Aerial.
Allting måste va bättre en kioskenpåhörnet o donken som är dom enda hamburgeställen här
Men ska se om man hittar till flipping burges :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in