Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-04-16, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spliffmeister
Jag svär på att jag kan göra en bättre burgare än någon av de där syltorna..

Kul!
Utveckla gärna.
Hur maler du köttet, vilka styckdetaljer använder du?
Nåt kul recept på bröd, dressing och tillbehör?
Citera
2014-04-16, 22:26
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chefdec
Kul!
Utveckla gärna.
Hur maler du köttet, vilka styckdetaljer använder du?
Nåt kul recept på bröd, dressing och tillbehör?
(FB) Matlagning och metoder
Citera
2014-04-21, 21:59
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJan-Grankvist
Nån som har nå info om Burgers & Beers i Uppsala?

"Vi kommer att öppna Burgers & Beers som är en amerikansk konceptrestaurang. B&B är en klassisk grillburgerkrog med hög kvalitet och service"

Gick förbi stället av en slump igår , Nån med lite insideinfo ?

Provade i helgen. Inte imponerad.

Liten lokal. Sortiment på öl som inte direkt sticker ut.

Köttet är förvisso av bra styckdetaljer men för finmalet. Kocken har puckarna färdigpressade innan de grillas. Resultatet blir en tung kompakt burgare. Brödet är rent vete som inte klarar dressingen och köttsafterna utan förvandlas till en degig massa. Pappret som burgaren levereras på upplöser sig självt och fastnar i botten av brödet.

Priser på 115:- med lite ojämt friterad pommes.

Är det INGEN i Uppsala som kan smasha en burgare?
Citera
2014-04-22, 01:28
Medlem
MDCCCXCIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CygneRouge
Provade i helgen. Inte imponerad.

Liten lokal. Sortiment på öl som inte direkt sticker ut.

Köttet är förvisso av bra styckdetaljer men för finmalet. Kocken har puckarna färdigpressade innan de grillas. Resultatet blir en tung kompakt burgare. Brödet är rent vete som inte klarar dressingen och köttsafterna utan förvandlas till en degig massa. Pappret som burgaren levereras på upplöser sig självt och fastnar i botten av brödet.

Priser på 115:- med lite ojämt friterad pommes.

Är det INGEN i Uppsala som kan smasha en burgare?
Håller med helt och hållet! B&B hade varit helt OK med lite schysstare priser!

Bullit gör rätt goda burgare tycker jag. Har dock ej hittat något ställe i Uppsala som gör riktigt, riktigt bra burgare än..
Citera
2014-06-22, 17:44
Medlem
Naggys avatar
Hört att det finns något nytt hak på Avenyn i GBG, stämmer detta? Någon som prövat det?
Citera
2014-06-24, 21:07
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naggy
Hört att det finns något nytt hak på Avenyn i GBG, stämmer detta? Någon som prövat det?

Stämmer bra - Stockyard. Verkar lovande.
Det ligger ett stenkast från Butchers market, t o m på samma gata men med Avenyn emellan.
Jag har inte hunnit prova än.

http://thestockyard.se/
Citera
2014-06-24, 21:12
Medlem
ModerinoNazirinos avatar
Förstår inte hur folk kan säga att hemmagjorda burgare är godare än uteställena? Är ni typ mästerkockar eller vad, för om jag gör en burgare hemma så blir den inte alls lika god som uteställenas burgare.
Citera
2014-06-24, 21:44
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModerinoNazirino
Förstår inte hur folk kan säga att hemmagjorda burgare är godare än uteställena? Är ni typ mästerkockar eller vad, för om jag gör en burgare hemma så blir den inte alls lika god som uteställenas burgare.
(FB) Den stora tråden om hamburgare
Många bra tips där.
Citera
2014-06-24, 22:09
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:

Åt på ett ställe i min stad, som skulle vara hyllat för deras goda burgare. Men det smakade bara stekt köttfärs.. Visserligen smakade det hemmagjort på det viset, men totalt utan kryddning eller dylikt och tillbehörerna man fick på burgaren var helt enkelt inte tillräckligt för att väga upp det. Då har jag t.om gjort bättre hemma även om jag sällan gör det och det skulle ha varit godare med en burgare på McDonalds även om deras burgare inte smakar så mycket.
Citera
2014-06-25, 16:21
Medlem
Naggys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Stämmer bra - Stockyard. Verkar lovande.
Det ligger ett stenkast från Butchers market, t o m på samma gata men med Avenyn emellan.
Jag har inte hunnit prova än.

http://thestockyard.se/

Ser riktigt fräscht ut, får bli ett besök nästa vecka. Ingen som ätit där och kan tipsa om tillbehör etc?

Off-topic: Hört att massa food trucks ska dyka upp i GBG också, däribland denna rackaren

https://www.facebook.com/pages/Two-buns-meat/1421029791494168

Kanske inte ska ha för höga förväntningar, men trevligt att det kommer erbjudas dugliga burgare på dagtid. (Får hoppas att det är bra)
Citera
2014-06-25, 18:36
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
va fan är ett "uteställe"? sibylla, flippin burgers eller finrestaurantburgare?

men jo, de burgare jag gör hemma är svårslagna då de är i klass med de bästa burgerhaken som finns. men det är inte svårt, välj kött med omsorg och hitta bästa kombon. mal köttet, gör ditt eget bröd och pickla din lök och sen en skiva ost. nästan lika bra, om inte lika bra som flippin burgers.

å andra sidan så släppte han en bok med recepten i, bara läsa och plagiera rakt av.

jag tror du inte bara har läst på och verkligen försökt göra egna burgare.
det ÄR lätt, även för en novis.
Citera
2014-06-25, 23:34
Medlem
Citat:
Riktigt bra kött och bröd, så går resten av bara farten. Burgare är inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in