2007-05-30, 11:48
Medlem
Funkar de eller inte

Har ställt frågan förut men ingen kan ge ett rakt besked.

Funkar de att beställa sprit via internet utan att tullen tar det.

Har beställt för drygt ett år sen o då funkade de fint men hur e de i dags läget
2007-05-30, 13:12
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pgottis
Har ställt frågan förut men ingen kan ge ett rakt besked.

Funkar de att beställa sprit via internet utan att tullen tar det.

Har beställt för drygt ett år sen o då funkade de fint men hur e de i dags läget
Kan inte svara på hur det är med större mängder, men beställde 1 kolli för ca 1 mån. sen och det funkade bra. Gjorde även en beställning i Januari på ett par flaskor utan problem. Båda gångerna från Sprit & Vin som packeterar det bra utan nån information om att det innehåller alkohol eller med deras namn.
2007-05-30, 13:18
Bannlyst
Men helt seriöst, finns det inga andra "bra" nätbutiker som säljer sprit förutom vingrossisten? Dom verkar ju ha det lite körigt just nu..
2007-05-30, 13:58
Medlem
zzz_s avatar
Det är en lång tråd och jag har inte riktigt orkar läsa igenom allt. Men på tullverket.se står det att man inte får beställa alkohol på internet. Men frågan är då vad händer om tullen tar paketet? Norpar dom bara paketet eller blir det några andra följder?
2007-05-30, 14:04
Bannlyst
Spriten jag blev av med i oct skulle antingen bli bussbränsle alt skickas hem till mig när den slutgiltiga domen var avklarad huruvida det skall vara tillåtet eller inte.

Skitsamma om tullen tar det, Vingrossen har ju försäkring så du får juen ny försändelse, nackdelen är ju dock att det kan ta längre tid...
2007-05-30, 14:10
Medlem
zzz_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HankMillion
Spriten jag blev av med i oct skulle antingen bli bussbränsle alt skickas hem till mig när den slutgiltiga domen var avklarad huruvida det skall vara tillåtet eller inte.

Skitsamma om tullen tar det, Vingrossen har ju försäkring så du får juen ny försändelse, nackdelen är ju dock att det kan ta längre tid...

Tack för snabbt svar! Det låter ganska lugnt så jag slänger iväg en testbeställning nu direkt.
2007-05-31, 21:13
Medlem
NES_Boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zzz_
Tack för snabbt svar! Det låter ganska lugnt så jag slänger iväg en testbeställning nu direkt.

Om jag var du skulle jag vänta, dom misstänker att tullen är efter dom så alla beställningar är "on hold" tills dom löst det.
2007-05-31, 21:16
Medlem
Mr_Crowleys avatar
Jag skulle inte beställa något förrän efter midsommar. Tullen är alltid extra petiga runt storhelger. Vänta tills semestrarna börjar. Även tullare är lediga på sommaren.
2007-06-01, 00:17
Medlem
moss kings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NES_Boy
Om jag var du skulle jag vänta, dom misstänker att tullen är efter dom så alla beställningar är "on hold" tills dom löst det.

Fan, gissar på att mitt paket har fastnat i tullen. Nån som vet hur lång tid det tar innan man får brev från tullen?
2007-06-01, 02:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moss king
Fan, gissar på att mitt paket har fastnat i tullen. Nån som vet hur lång tid det tar innan man får brev från tullen?

10-30 dagar. har jag hort.. mitt paket sitter troligtvis dar ocksa.. bara vanta och se
2007-06-01, 06:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moss king

För mig tod det minst 2 mån, dock beklagade sig tulljänstemannen i brevet att det hade tagit en sådan lång tid, anledningen var enligt honom enorm överbelastning
2007-06-01, 15:38
Medlem
frank_pes avatar
Vinboden

Nån som handlat från Vinboden på sista tiden? Såg att dom har billig frakt så priset / L. blir rätt hyfsat om man köper 3 L Boris Jeltzin Vodka BIB. Nu när Vingrossen har lite problem.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in