2007-12-09, 13:50
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Jo, jag lade märke till den, men personligen anser jag att 5 liter 80% vodka för 899 är lite mer lockande
Det har du rätt i men bara spriten kommer fram och inte dina föräldrar upptäcker avin så.
2007-12-09, 18:30
Medlem
_Ahlen_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Det har du rätt i men bara spriten kommer fram och inte dina föräldrar upptäcker avin så.
Funderar på om det trots allt skulle vara värt att ta risken. Ekonomiska smällen kan jag ta, och om de upptäcker avin kan jag säkert komma på en övertygande lögn. De andra sidorna kör jag nog på när jag har blivit mera av en finsmakare
2007-12-09, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Ahlen_
Jo, jag lade märke till den, men personligen anser jag att 5 liter 80% vodka för 899 är lite mer lockande

Det finns billigare sprit än så, från bättre butiker. T.ex. Viru Valge Vodka för 81 spänn litern från Netbar:

http://www.whiskyfinder.eu/search.ph...ext=viru+valge

Jag har inte testat Viru Valge själv, men jag har hört nånstans på flashback att den inte ens räknas som fulsprit, utan ganska hyfsad.

Vill man komma ännu billigare undan så säljer WineStore för 75 kr/l. Att beställa från WineStore har jag dock inte testat personligen.
2007-12-10, 12:51
Medlem
DevilDists avatar
Tycker det är på tok för många inlägg som bara handlar om vilka som kräver ID och dylikt, otroligt mycket fjortisar här tydligen.
2007-12-10, 21:11
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grefwen
Det finns billigare sprit än så, från bättre butiker. T.ex. Viru Valge Vodka för 81 spänn litern från Netbar:

http://www.whiskyfinder.eu/search.ph...ext=viru+valge

Jag har inte testat Viru Valge själv, men jag har hört nånstans på flashback att den inte ens räknas som fulsprit, utan ganska hyfsad.

Vill man komma ännu billigare undan så säljer WineStore för 75 kr/l. Att beställa från WineStore har jag dock inte testat personligen.

Har själv beställt bl.a. två st 3l Viru Valge BiB från Netbar som jag väntar på.. Det ska tydligen vara bra skit.
2007-12-11, 16:21
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Crowley
Jag hade iofs inte köpt från den butiken. Det ryktas att han som driver den är häktad och sitter inlåst. Titta gärna igenom slutet av den här tråden: http://www.flashback.org/showthread.php?t=257481

Deras kundtjänst är iaf online på msn.
2007-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endynia
Har själv beställt bl.a. två st 3l Viru Valge BiB från Netbar som jag väntar på.. Det ska tydligen vara bra skit.

Har funderat på att beställa den själv. Blir nog en laddning från Netbar inför nyår. Återkom gärna och säg hur den smakade.
2007-12-11, 20:07
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grefwen
Har funderat på att beställa den själv. Blir nog en laddning från Netbar inför nyår. Återkom gärna och säg hur den smakade.

Will do! Bör få hem grejerna imorgon eller på torsdag, så det blir väl att provsmaka till helgen.
2007-12-12, 09:29
Medlem
frank_pes avatar
Någon som handlat från Vinboden på sista tiden? Såg att dom har väldigt billig frakt om man väljer ValoCargo som gör att man även tjänar på att beställa öl. Blev lite sugen på att slänga iväg en beställning på DARGUNER PILS 24 X 0,5L 5,0 % för 103,51:- eller om man köper 5 lock Slots Guld så får man dom för 341,79:-
2007-12-12, 09:50
Medlem
Netbar

Tja!

Jag beställde tre flaskor vodka med olika smak, á 50 cl. Sedan beställde jag en liter rom och en melonlikör.

Jag la beställningen den 4 dec och jag kunde hämta ut sakerna igår den 11 dec. Eftersom jag var hemma fick jag en avi och hämta ut det på posten. Vad gäller leg. kollar de leg. på posten där jag hämtade ut det. OBS, det var inget vanligt utlämningsställe utan mer postens egna lokaler...på något vis. De kollade leg på alla paket, oavsett alkohol eller ej. Jag är 21 så det hade inte spelat någon roll alls. På paketet stod det ingenting om någon sprit, utan bara sånna där "fragile" så det ska gå lugnt till med paketet och sen var det glasklistermärken på:P
2007-12-12, 17:40
Medlem
Ravekommisionens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miwan001
Tja!

Jag beställde tre flaskor vodka med olika smak, á 50 cl. Sedan beställde jag en liter rom och en melonlikör.

Jag la beställningen den 4 dec och jag kunde hämta ut sakerna igår den 11 dec. Eftersom jag var hemma fick jag en avi och hämta ut det på posten. Vad gäller leg. kollar de leg. på posten där jag hämtade ut det. OBS, det var inget vanligt utlämningsställe utan mer postens egna lokaler...på något vis. De kollade leg på alla paket, oavsett alkohol eller ej. Jag är 21 så det hade inte spelat någon roll alls. På paketet stod det ingenting om någon sprit, utan bara sånna där "fragile" så det ska gå lugnt till med paketet och sen var det glasklistermärken på:P

La min beställning på netbar på kvällen den fjärde, varorna kom till postens företagscenter (det du menar) igår. Fick avin idag och har hämtat ut det nyligen.

Fungerade utmärkt, är mycket nöjd!
2007-12-12, 19:57
Medlem
Endynias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravekommisionen
La min beställning på netbar på kvällen den fjärde, varorna kom till postens företagscenter (det du menar) igår. Fick avin idag och har hämtat ut det nyligen.

Fungerade utmärkt, är mycket nöjd!

Fick också sprit från NetBar idag Beställde i torsdags förra veckan, så fem arbetsdagars leveranstid tycker jag var helt okej Grejerna var bra packeterade också, vilket är ett stort plus. Ska bli spännande att se hur pass bra Viru Valge är, då folk säger (http://www.flashback.org/showthread.php?t=582212) att den ska vara helt okej. 244kronor för 3liter är verkligen klockrent.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in