2007-02-10, 20:32
Medlem
Varför inte beställa sprit av ngn polare som åker ett par ggr i månaden? Det måste väl alla veta ngn som gör.. Här i linköping vet ja flera st som hämtar sprit och öl i tyskland 2-3 ggr i månaden. Då kan man iaf kolla på www.calle.dk sortimentet och så får man lägga på 50kr per vara.. Tex en platta slots guld kostar på calles ca 50kr då får man den för 100kr och man behöver inte ligga ute med några pengar, kan de bli bättre? Dom vanliga grejerna såsom vodka whiskey å så brukar dom ju alltid ha hemma så man kan handla direkt oxå..
2007-02-12, 00:04
Medlem
n0rriss avatar
Nyhetsbrev från spritovinshoppen

HEJ!!!! Fortsätta handla alkohol på nätet? 2007 Det finns inget EU-förbud mot att handla alkohol på nätet, även om medierna missvisande skriver så. Det har inte tagits något beslut i EU. Det finns ett uttalande från generaladvokaten i frågan, men tills dom kommer är inget beslutat. Tyvärr har uppmärksamheten runt frågan, och säkert påtryckningar från staten, gjort att folk tror att det är förbjudet och med det har handeln minskat. Staten har satsat 25 miljoner för att tullen ska stoppa sprit som svenskar importerar för husbehov, vilket basunerades ut av media och det skrämde nog många Svenssons som är rädda för att bryta mot en lag som inte finns. Sedan bestämde sig bussgods att de inte längre ska köra ut sprit, i alla fall inte för Locadi (eller andra företag som har anknytning till ”Internetsprit)” vilket försvårar leveranserna något. Som grädde på moset har den duktiga svenska tullen bidragit till att den största leverantören av sprit, Locadi, har tvingats i konkurs. Kul att se att ett svensk verk kan vara så effektivt, undrar vad som driver tulltjänstemännen, den berömda ”svenska avundsjukan” kanske? Till viss del har staten lyckats, färre handlar nu och flera shoppar har stängt. Men, vi som följer utvecklingen vet att det fortfarande går att handla, det går fortfarande att få in alkohol i Sverige utan att tullen vet om det, det sker bara inte lika öppet som förut. Till och med kan det vara att det är säkrare att handla nu än det var under 2006! Enligt gällande EU regler skall det vara fri rörlighet EU länderna emellan. Detta gäller även punkskattepliktiga varor. http://europa.eu.int/smartapi/cgi/sg...guichett&lg=sv . Vi har inga problem i dagsläget och kommer fortsätta vår verksamhet så länge vi tycker att vi gör rätt och följer EU:s egna lagar.- Vi fixar leverans, så du slipper kontakta olika fraktbolag för att få hem beställda produkter. www.spritovinshopen.com
2007-02-12, 13:59
Medlem
maiden_666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0rris
Vi fixar leverans, så du slipper kontakta olika fraktbolag för att få hem beställda produkter.

bara till att fylla i personuppgifter och beställa låter ju praktiskt

men hur vet jag var jag ska hämta mitt paket eller hur mycket frakten blir om jag inte vet något om leveransen?
2007-02-12, 15:29
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
bara till att fylla i personuppgifter och beställa låter ju praktiskt

men hur vet jag var jag ska hämta mitt paket eller hur mycket frakten blir om jag inte vet något om leveransen?

Så här skriver dom under leveransfrågor: Hur skickas paketen?

Leverans sker med olika transportfirmor som levererar fram till din dörr. Om du inte är hemma så får du ett meddelande i din brevlåda om vart du kan hämta ditt paket. Ta med din avi till ditt närmaste Post/Paketombud. Skriv under och hämta ut dina produkter. Enklare kan det inte bli!

Och frakten ser man när man lägger varorna i korgen, märkte dock att den verkar va väldigt hög. Så därför rekommenderar jag Sprit & Vin som jag nyss beställde från ...tog ca 2 veckor och den kom till Bussgodsterminalen.
2007-02-12, 23:39
Medlem
n0rriss avatar
Jag beställde där ifrån alldeles nyss jue, några sidor bak bara. Gick mycket smidigt, fick ett mycket ompysslat paket att hämta ut på okq8. Det enda dåliga är ju deras fraktpriser man tjänar bara på att köpa vissa grejer eller då att köpa 298 flaskor.
2007-02-13, 09:31
Bannlyst
Kunde vi få ihop en lista av sidor som fortfarande funkar?

har suttit här å kolalt runt lite.. Ingen som ha samlat ihop en liten lista över vilka sidor som fortfarande fungerar..
Skulle varit perfekt om nån posta den i sånna fall..
2007-02-14, 17:45
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n0rris
Jag beställde där ifrån alldeles nyss jue, några sidor bak bara. Gick mycket smidigt, fick ett mycket ompysslat paket att hämta ut på okq8. Det enda dåliga är ju deras fraktpriser man tjänar bara på att köpa vissa grejer eller då att köpa 298 flaskor.

Var och hämtade ut min beställning av Sojuz Vodka nyss som jag beställde från Sprit & Vin (www.spritovin.se). Hämtade dom från min Bussgodterminal och behövde bara säga mitt namn och skriva under. Dom har ju fraktpriser som är helt ok också så att man tjänar på att göra internetbeställningar jämfört med Anitras butik.
2007-02-16, 13:46
Medlem
quinns avatar
Finns det någon hemsida som kör varorna direkt till mig och som man pejar med kreditkort på?

alla sidor verkar typ vara nerlagda, eller att man måste hämta upp varorna i tyskland eller tallin å så ;s
2007-02-18, 20:49
Medlem
Kunglouies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quinn
Finns det någon hemsida som kör varorna direkt till mig och som man pejar med kreditkort på?

alla sidor verkar typ vara nerlagda, eller att man måste hämta upp varorna i tyskland eller tallin å så ;s

Varför beställer du inte från www.vingrossen.com

Då kan du betala i efterhand med faktura, jättebra och fin sida, schyssta som attan är dom också. Visst kan du betala med kreditkort här, men jag föredrar att betala efteråt, när jag fått hem varorna.

Leveranstid: 1 vecka från Flensburg till Umeå!
2007-02-23, 14:13
Medlem
Hur är det med åldern där? För oss som inte är tjugo, kan man fejka numret på sidan och sen plocka ut paketet med en vanlig artonårslegitimation?

ps: hur var det för er, när visade ni leg när ni beställde? Har vi någon <20 här som fått sin beställning från vingrossen?
2007-02-25, 16:52
Medlem
Malrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arkel
Hur är det med åldern där? För oss som inte är tjugo, kan man fejka numret på sidan och sen plocka ut paketet med en vanlig artonårslegitimation?

ps: hur var det för er, när visade ni leg när ni beställde? Har vi någon <20 här som fått sin beställning från vingrossen?
Jag har själv inte beställt men jag antar att dom skriver så för att inte få snuten på sig. Jag tror inte leveransfirman vet vad det är i paketet och det lämnas över när du visar giltig legetimation, oavsett ålder.

Jag skulle gärna vilja ha bekräftelse dock.
2007-02-26, 09:44
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malr
Jag har själv inte beställt men jag antar att dom skriver så för att inte få snuten på sig. Jag tror inte leveransfirman vet vad det är i paketet och det lämnas över när du visar giltig legetimation, oavsett ålder.

Jag skulle gärna vilja ha bekräftelse dock.

Misstänker att det beror på var man hämtar ut paketet. För när jag beställde från VinosenCasa förra året fick jag hämta det från en fraktfirma i ett industriområde och då tog dom kopia på mitt körkort och jag fick skriva under. Men nu sist från Sprit & Vin kom det till min bussgodsterminal och där behövde jag bara säga mitt namn och skriva under.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in