2022-12-11, 08:41
Medlem
Älskar Theralen fan vad bra jag sover på det?
Citera
2022-12-11, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flowerpower900
Tagit 20mg stilnoct i ett år varje kväll. Folk upplever mig som personlighetsförändrad och inte lik mig själv. Vill försöka sluta och har fått en hel burk alimemazin (theralen) 20mg kapslar av en polare.

Det står "1 per kväll" på hans recept, men han säger att han måste ta 2 kapslar (40mg alimemazin) för att ens få någon effekt, även när han testade theralen första gången.

Då undrar jag hur mycket jag borde ta för att kunna sova? Kommer jag ens somna om jag sväljer hela burken tänker jag? Inte testat det innan.

Har kass rem-sömn enligt min pulsklocka.

Har testat mirtazapin men inte ens 30mg får mig att somma så..

Skaffa rör istället. Theralen vätskan är mycket effektivare trots samma dosering. Men prova 80mg
Citera
2022-12-11, 14:33
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jag har också prövat detta demongift men jag skulle vilja påstå att drömmarna blir sjukare av 5-htp, fy fan testa det. Tror aldrig jag drömt så psykopatiskt tidigare.

Åfan det var det jävligaste! Får väl köpa ett gäng såna då, om åkturen på Alimemazin når sitt slut 😉

Ot. Funkar 5-htp bra annars? Har själv väldigt lågt serotonin men alltid trott att vanliga tillskott inte riktigt kan ställa sånt till rätta
Citera
2022-12-11, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukpasta
Jag har också prövat detta demongift men jag skulle vilja påstå att drömmarna blir sjukare av 5-htp, fy fan testa det. Tror aldrig jag drömt så psykopatiskt tidigare.

Testade det en kort period men upplevde aldrig detta! Inte heller på melatonin vilket verkar skapa det hos somliga.

Skönt att alla är olika!
Senast redigerad av hodde 2022-12-11 kl. 19:46. Anledning: trött
Citera
2022-12-12, 15:22
Medlem
Enzymes avatar
Har en flaska i skåpet och på recept. Tar det bara i nödfall. Jag tycker jag somnar riktigt gott på det och sover minst 2 timmar längre jämfört med utan. Vet egentligen inte om det dämpar oro mer att man blir för trött för att grubbla

Nackdelen är baksmällan man får som kan sitta i större delen av dagen. Seg i skallen och helt orkeslös. Dock blir det bättre med detta om man använder det ett tag men å andra sidan minskar också effekten tycker jag. Brukar ta ett rör om jag sovit kass flera nätter i rad. Fungerar bra för ändamålet.
Citera
2022-12-15, 16:49
Medlem
Snarkotikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Har en flaska i skåpet och på recept. Tar det bara i nödfall. Jag tycker jag somnar riktigt gott på det och sover minst 2 timmar längre jämfört med utan. Vet egentligen inte om det dämpar oro mer att man blir för trött för att grubbla

Nackdelen är baksmällan man får som kan sitta i större delen av dagen. Seg i skallen och helt orkeslös. Dock blir det bättre med detta om man använder det ett tag men å andra sidan minskar också effekten tycker jag. Brukar ta ett rör om jag sovit kass flera nätter i rad. Fungerar bra för ändamålet.

Brukar du känna dig utsövd någonsin? Slocknar gör jag, och medvetslös är jag (ibland gränsfall oväckbar fan), men känner inte att jag riktigt *sovit* något.

Baksmällan är för sjuk för mig om jag tar mer än 0.25 ml, blir helt retarderad och oförmögen att processera information tills jag sovit en natt utan. Perfekt när man måste slockna efter ett för många streck dos dock.
Citera
2022-12-20, 07:31
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkotikum
Brukar du känna dig utsövd någonsin? Slocknar gör jag, och medvetslös är jag (ibland gränsfall oväckbar fan), men känner inte att jag riktigt *sovit* något.

Baksmällan är för sjuk för mig om jag tar mer än 0.25 ml, blir helt retarderad och oförmögen att processera information tills jag sovit en natt utan. Perfekt när man måste slockna efter ett för många streck dos dock.

Mentalt nej. Ibland är det bättre att ta dålig sömn över att ta theralen baksmällan. Jag har 300 mg Voxra per dag och den gör att jag vaknar till lite. Det är mest för kroppens skull jag ibland tar theralen för att få återhämtning rent fysiskt. Jag tränar på gymmet 4-5 gånger i veckan och vet att vilan är viktig.
Citera
2023-01-04, 10:56
Medlem
Snarkotikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Mentalt nej. Ibland är det bättre att ta dålig sömn över att ta theralen baksmällan. Jag har 300 mg Voxra per dag och den gör att jag vaknar till lite. Det är mest för kroppens skull jag ibland tar theralen för att få återhämtning rent fysiskt. Jag tränar på gymmet 4-5 gånger i veckan och vet att vilan är viktig.

Där ser man, min Voxra-broder.
Citera
2023-01-04, 12:59
Medlem
Extremeflys avatar
Någon som har tips på hur man bäst väcker sig dagen efter?
Sover ofta 10-12 h när jag tagit theralen och när jag vaknar så vill jag bara fortsätta sova och har inga problem med att somna om heller. Men de blir för mycket sömn på detta.
Citera
2023-01-06, 09:26
Medlem
Horrorgrams avatar
Jag har Alimemazin Orifarm. Har en fråga, ni som tagit detta har ni upplevt att behöva gå och kissa oftare?
Citera
2023-01-10, 06:47
Medlem
Horrorgrams avatar
Alltså fy fan..i förrgår tog jag 50 mg runt 21 tiden på kvällen hela min dag var förstörd. Kände mig sjuk och bakfull som fan och orkade inte ens laga mat efter jobbet. Och jobbdagen var ett mindre helvete att orka sig igenom.

Hur jävla länge sitter skiten i dagen efter? Och när bör man ta det för att undvika att dagen efter blir helt förstörd?

Jag vågar inte ta det mer om det ska bli sådär. Fyfan.
Citera
2023-01-10, 13:03
Medlem
bobo909s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Alltså fy fan..i förrgår tog jag 50 mg runt 21 tiden på kvällen hela min dag var förstörd. Kände mig sjuk och bakfull som fan och orkade inte ens laga mat efter jobbet. Och jobbdagen var ett mindre helvete att orka sig igenom.

Hur jävla länge sitter skiten i dagen efter? Och när bör man ta det för att undvika att dagen efter blir helt förstörd?

Jag vågar inte ta det mer om det ska bli sådär. Fyfan.

Ptja, typ 24 timmar i förtid

Rätt värdelöst att ta om du inte kan ligga i sängen/sova hela dagen efter. Men som med allt annat lär du bli inkörd på det och kommer kunna fungera bättre. När det dock inträffar hjälper det ju inte med sömnen lika bra längre..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in