2024-10-28, 17:27
Medlem
Hej allihopa. Jag har en flaska alimemazindroppar. Var längesen jag tog alimemazin, då främst i kapsel eller ur små ampuller. Jag ska jobba nattpass imorgon natt, och tänkte att jag skulle dryga ut dagen idag och sedan somna på lite alimemazin runt klockan 5 inatt, för att sova hela dagen imorrn inför nattpasset. Låter det som en dum idé? Kommer jag utan tolerans bli helt seg även imorgon natt om jag tar det klockan 5 inatt?

Om det tros vara okej, hur mycket borde jag ta som inte har tolerans men behöver bli tillräckligt trött för att sova mest hela dagen imorgon, utan att bli helt förstörd i ett helt dygn? Alimemazin kan sänka blodtrycket rejält, obehagligt om jag fuckar upp och tar för mycket och sen ska jobba 10 timmar )
Citera
2024-10-28, 17:34
Medlem
Råd över alimemazindos!

Kanske felplacerat inlägg men anser det också rätt akut då jag behöver svar snabbt.

Jag har en flaska alimemazindroppar. Var längesen jag tog alimemazin, då främst i kapsel eller ur små ampuller. Jag ska jobba nattpass imorgon natt, och lär vända på dygnet snabbt. Tänkte att jag skulle dryga ut dagen idag och sedan somna på lite alimemazin runt klockan 5 inatt, för att sova hela dagen imorrn inför nattpasset. Låter det som en dum idé? Kommer jag utan tolerans bli helt seg även imorgon natt om jag tar det klockan 5 inatt? Passet börjar efter 22 imorgon kväll om den infon hjälper.

Om det tros vara okej, hur mycket borde jag ta som inte har tolerans men behöver bli tillräckligt trött för att sova mest hela dagen imorgon, utan att bli helt förstörd i ett helt dygn? Alimemazin kan sänka blodtrycket rejält, obehagligt om jag fuckar upp och tar för mycket och sen ska jobba 10 timmar
Citera
2024-10-28, 17:42
Medlem
Min erfarenhet är, att om jag tar det nu i kväll klockan 21:00, så sover jag hyfsat, men är seg och eftertrött fram tills i morgon kväll. Så får du själv räkna. För mig känns det som en väldigt dum idé att ta det klockan 5 i morgon bitti, vem säger att du sover hela dagen?
Citera
2024-10-28, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Min erfarenhet är, att om jag tar det nu i kväll klockan 21:00, så sover jag hyfsat, men är seg och eftertrött fram tills i morgon kväll. Så får du själv räkna. För mig känns det som en väldigt dum idé att ta det klockan 5 i morgon bitti, vem säger att du sover hela dagen?

Min tanke var att vaket pusha genom kommande natten just för att vara så pass trött så att kombinationen med alimemazinet gör att jag sover igenom större delen av dagen imorrn. Är jag liite halvseg kan jag bara dricka kaffe så blir det hanterbart. Men har vart med om att såna här mediciner utan toleransen där slagit ut mig lite för hårt, det är därför jag frågar.

Men du har lite rätt i att det är en gamble, alla tar det olika också. Men kommer inte på ett bättre sätt att vända om dygnet då jag har svårt att dygna, sen sova när dagen efter väl kommer, oavsett hur trött jag då är naturligt.
Citera
2024-10-28, 18:20
Moderator
Morfar-52s avatar
"Råd över alimemazindos!" infogad från drogakuten./mod
Citera
2024-12-07, 04:18
Medlem
Cindells avatar
Jag blir väldigt orolig när jag läst lite i denna tråden.

Jag har aldrig tagit ångestdämpande medicin förut, men nu har det hänt något som gör att jag har fruktansvärd ångest.

Jag har fått Alimemazin 20 mg utskrivet, 1 till 2 kapslar om dagen (plus sömntabletter Propiomazin).

Det verkar som många här enbart tar Alimemazin på kvällen? Enligt min läkare ska jag ta en kapsel vid behov, men om man blir så trött av dem, kommer jag fixa att jobba (hemifrån) om jag tar en kapsel på morgonen?

Jag har inte vågat testa medicinen ännu...
Senast redigerad av Cindell 2024-12-07 kl. 04:38.
Citera
2024-12-10, 07:06
Medlem
Lifestealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cindell
Jag blir väldigt orolig när jag läst lite i denna tråden.

Jag har aldrig tagit ångestdämpande medicin förut, men nu har det hänt något som gör att jag har fruktansvärd ångest.

Jag har fått Alimemazin 20 mg utskrivet, 1 till 2 kapslar om dagen (plus sömntabletter Propiomazin).

Det verkar som många här enbart tar Alimemazin på kvällen? Enligt min läkare ska jag ta en kapsel vid behov, men om man blir så trött av dem, kommer jag fixa att jobba (hemifrån) om jag tar en kapsel på morgonen?

Jag har inte vågat testa medicinen ännu...

Det är tvärlugnt. Ta en kaffe om du känner för trött.
Citera
2024-12-10, 08:11
Medlem
Cindells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lifestealer
Det är tvärlugnt. Ta en kaffe om du känner för trött.

Tack för svaret! 🧡
Citera
2024-12-16, 20:15
Medlem
Saltkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smala-klor
Slutade ganska tvärt med Alimemazin 40 mg (motsvarande 1 ml Theralen) för ca 3 veckor sedan. Stått på det ett antal år. Har nu haft yrsel i ca 2,5 veckor som inte tycks bli bättre. Någon som har erfarenhet av detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Har antagligen skrivit det tidigare, men är det någon som upplevt abstinens på Theralen (jag fortsätter säga Theralen även om den avregistrerad)? Jag har tagit 2-3 ml varje kväll i ca 20-22 år nu. Känner att den inte verkar längre, kan sova ändå, ibland med Imovane. Så höll jag upp med den i 4-5 dagar, o sen kände jag abstinens, mer likt opiatabstinens än åt benzoabstinens (de två jag endast upplevt nån form av abstinens).

Jag ska hursomhelst minska mer stegvis på den o se om det går bättre.

Hur går det för er? För mig har det varit ett helvete att sätta ut Alimemazine.

Hur vet jag att det är Alimemazine? För att samma biverkningar åtkommer för varje minskning. Saker jag upplever, klåda, svårare att andas genom näsan, irritation i halsen, andfådd lätt, ångest. Men de absolut värsta är extrem trötthet, kan sova i 12 timmar, sedan vakna och vara skittrött, och sova flera timmar igen, mardrömmar som gör mig rädd för att sova, och det absolut allra värsta, är en extrem rädsla för döden. Detta uppstår t ex när jag slutat med alimemazin helt, efter några dagar. Höll ut i 2 månader sist men pallade inte av det så återinsatte en låg dos, blev bra efter en vecka då. Trappar nu ut droppe för droppe. Stått på dessa i snart 5 år. Finns inte mycket på internet att läsa om det, förbjudet i USA så kanske därför. Men hittade en tråd:

https://benzobuddies.org/topic/24362...f-alimemazine/

Citat:
I had alimemazine (Theralen in Sweden), as long that I remember...

Some days ago, I just quit with it, and sleept only with melatonin. It went fine, until yesterday. I got a real cold turkey, comparable to quit with for example heroin (I have done a cold turkey from oxycodone). They said that alimemazine is not addictive? So, why this?

Sedan kan man läsa riktlinjer för utsättning av alimemazine och besvär som medföljer:

https://www.nswtag.org.au/wp-content...histamines.pdf

Citat:
Withdrawal symptoms are usually mild (e.g. nausea, vomiting, headache, sweating, anxiety,
dizziness), highly variable and can last up to 6-8 weeks.

In the unlikely event of severe withdrawal symptoms (e.g. urinary urgency, tachycardia, orthostatic
hypotension, severe anxiety, or severe insomnia)
, restart at the previous lowest effective dose

Är på den allra lägsta dosen nu, trappade ned för en månad sedan, och kämpar med humöret, sömnen, energin.

Har tidigare trappat ut SSRI, och måste säga att detta har varit värre, för jag har inte fått sådan extrem dödsångest eller extensiell kris som jag fått av detta.
Citera
2024-12-18, 06:58
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkungen
Hur går det för er? För mig har det varit ett helvete att sätta ut Alimemazine.
Det går inget bra, tycker inte den ger nån verkan längre. Förr blev jag trött, men ibland på senare tid har jag inte tagit den, men sovit lika bra ändå. Jag kanske skulle göra ett försök att sätta ut den? Men det är ju den där "abstinensen" som kom efter 4-5 dagar utan den. Känns som ett typiskt abstinens, som med opiater eller benzo...

Men jag kanske skulle prova att vara utan, sen ta det när jag får abstinens o se om det går över, sen tar man mindre o mindre.

Ibland tutar jag i mig typ 5 ml, men inget händer...
Citera
2025-02-05, 13:50
Medlem
Orkar inte läsa igenom tråden så ksk har varit på tal men är det någon annan som får sömnparalys av theralen?? Jag har alltid fått sömnparalyser hyfsat regelbundet men nu när jag är drogfri och i allmänhet behöver mindre läkemedel/sover bättre osv har jag upptäckt att jag får sömnparalys typ 3/4 ggr jag tar theralen så har i princip slutat med det/tar d enbart när jag har slut på propavan.
Citera
2025-02-15, 01:31
Medlem
SvampDamp.s avatar
Är det farligt om man tutat i sig 10st 20mg alimemazin kapslar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in