2022-10-01, 18:13
Medlem
Saltkungens avatar
Jag blir grisigt hungrig av Theralen. Gått upp flera kg. Så jag slutade tillslut. Någon annan som upplevt det?
Citera
2022-10-02, 02:57
Medlem
Beukelmanns avatar
Första gången jag fick Theralen var på psykakuten för över 10 år sen, dom hade gett mig två små rör och sagt 2 droppar. Sen kom en polska in och jag frågade om jag skulle ta båda rören och hon sa ja.

Hände INGENTING, hjälpte inte mot nånting och jag började undra vad problemet var. Googlade runt och fick veta att jag hade tagit 80 ggr dosen dom sa att jag skulle ta. Dagen efter kunde jag knappt röra mig för att jag var så bakis och spyfärdig. Jag hade Theralen ett tag och tog den normalt men den hjälpte aldrig mot varken ångest, oro eller att bli trött för att sova.
Citera
2022-10-04, 01:28
Medlem
En gammal barndomsvän till mig tar högdos Theralen och han har noterat att hans hörsel förändrats, det han hör låter mycket ljusare, tillexempel när han ska kasta vatten så blir plasket mycket ljusare.

Den generella frågeställningen är om nån annan upplever förändringar vad gäller hörsel på Theralen? (Alimemazin) Kan denna bieffekt bero på läkemedlets antikolinerga effekter?

Svar uppskattas på förhand.

Simma lugnt.
Citera
2022-10-05, 09:22
Medlem
flowerpower900s avatar
Tagit 20mg stilnoct i ett år varje kväll. Folk upplever mig som personlighetsförändrad och inte lik mig själv. Vill försöka sluta och har fått en hel burk alimemazin (theralen) 20mg kapslar av en polare.

Det står "1 per kväll" på hans recept, men han säger att han måste ta 2 kapslar (40mg alimemazin) för att ens få någon effekt, även när han testade theralen första gången.

Då undrar jag hur mycket jag borde ta för att kunna sova? Kommer jag ens somna om jag sväljer hela burken tänker jag? Inte testat det innan.

Har kass rem-sömn enligt min pulsklocka.

Har testat mirtazapin men inte ens 30mg får mig att somma så..
Citera
2022-10-14, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Alimemazin (droppar) verkar vara slut på alla apotek. Jag lyckades reservera en av de sista flaskorna i grannstaden, samt har jag bett om recept på 20 mg-kapslar.

Jag får svåra utsättningssymptom efter 4-5 dagar utan Alimemazin, trots att den inte ska vara beroendeframkallande. Fryser o skakar, värre än benzo-abstinens!
Låter högst otroligt.
Citera
2022-10-14, 05:41
Medlem
Muppetys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zetalof
Låter högst otroligt.
Ja, det ska ju inte vara beroendeframkallande, men jag har tagit det dagligen i säkert 20 år. Men det skulle säkert funka att trappa ner det. Troligen inte alls lika svårt som t.ex. benzo eller opioider.
Citera
2022-10-14, 09:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Farlig vet jag inte, men man får ju prova sig fram tills man når lämplig dos. Når man inte önskad effekt kanske man borde prova nått annat? Visst förekommer det dödsfall, men jag tror det mest är i kombination med annat; https://www.socialstyrelsen.se/globa...020-3-6658.pdf En hel flaska klarar man sig oftast från döden; https://www.internetmedicin.se/behan...tiazinderivat/

Men nått jag märkt är att jag faktiskt har utvecklat ett beroende för alimemazin... Jag har tagit det dagligen (eller egentligen nattligen) i säkert 22 år, men så var det för runt ett år sen, jag märkte att jag faktiskt kunde sova utan det, ibland bara ta en Imovane istället. Men så efter 4-5 dagar så fick jag svåra utsättningssymptom, jag har flera andra mediciner, men de har jag tagit som jag ska. Jag frös, kallsvettades o skakade, o så gick det över efter jag tagit en dos i.a.f. Det inte roligt... Men det kanske är som med de flesta mediciner, att man inte ska sluta tvärt, utan trappa ned?
Jag får exakt samma utsättningssymptom som dig, var utan i en vecka nu när den är slut på alla apotek, men fick igår recept på kapslarna istället, tog en kapsel ,och efter en timme var frossan över, jag ska inte ta en kapsel till förrän utsättningssymptomen kommer tillbaks igen, för jag kan sova utan medicinen, så nu ska jag lägga ner theralen
Citera
2022-10-26, 05:08
Medlem
En gammal vän till mig berättade en gång att hans lokala tjacklangare brukade blanda grogg på sprit och Theralen! Det var ett helvete att få tag i honom när han gjorde det eftersom gubben visst blev helt utslagen!
Citera
2022-12-02, 20:54
Medlem
FarstaSplitters avatar
Har börjat sova med öppen mun pga igentäppt snok sedan jag började med alimemazin. Torde ju påverka tänderna på sikt, nån som märkt av det?
Citera
2022-12-10, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Har börjat sova med öppen mun pga igentäppt snok sedan jag började med alimemazin. Torde ju påverka tänderna på sikt, nån som märkt av det?

Om jag tagit brukar jag försöka somna med en xerodent(sugtablett med fluor) i käften, kankse inte smart då risken för kvävning bör öka.

(Helt sjukt vad man drömmer på detta; Matrix, släng dig i väggen! )
Citera
2022-12-11, 05:03
Medlem
FarstaSplitters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hodde

(Helt sjukt vad man drömmer på detta; Matrix, släng dig i väggen! )

Ja jäklar vilka skruvade, detaljrika drömmar. Skulle bli besviken om de började avta. Vilken inre cirkus!
Citera
2022-12-11, 05:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarstaSplitter
Ja jäklar vilka skruvade, detaljrika drömmar. Skulle bli besviken om de började avta. Vilken inre cirkus!

Jag har också prövat detta demongift men jag skulle vilja påstå att drömmarna blir sjukare av 5-htp, fy fan testa det. Tror aldrig jag drömt så psykopatiskt tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in