2020-10-18, 21:13
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Tänkte återigen prova Theralen men denna gången enbart Theralen och inte någon Z-Analog eller Benso till, har visserligen tagit 15mg Oxazepam och 2mg Diazepam runt lunch men det är det enda.
Tänkte att jag tar 3 - 4 rör runt 22 tiden så får man väl se vad som händer.

/Mvh
Citera
2020-10-19, 15:39
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Sov helt ok faktiskt men var sjukt torr i munnen när jag hade vaknat och även rätt seg vilket jag är fortfarande. Så även om det inte är ett ultimat läkemedel för att somna så kan det absolut funka om jag inte har eller vill använda nåt annat.

/Mvh
Citera
2020-10-19, 17:42
Medlem
Lustig tråd. =)

Min erfarenhet. Kompis droppade friskt i mig theralen när vi satt och kollade film och käka pizza. När pizzan väl kom kunde jag knappt röra på mig och sen vaknade jag morgonen därpå med huvudet i min orörda pizza och seg som sirap i huvudet. Komohjälpmigsägerjagbara... vilken zombiemedecin.
Citera
2020-11-28, 16:07
Medlem
Hello there.

Har ätit theralen i tre år mot oro, men har slutat nu i över tre månader då jag inte behöver det längre. Men jag har mått illa till o från nästa varje dag sen jag slutade.

Är detta en vanlig utsättningssymptom? Hur länge håller detta i isåfall och är det någon som har erfarenhet av illamående när dem ha slutat av theralen ?
Citera
2020-12-12, 11:47
Medlem
AsTERIX1s avatar
Drack en flaska theralen igår

Hej,

Min läkare gav mig ett recept på Theralen och blev rekommenderad att ta max 1ml/dygn.

Först provade jag faktiskt att endast ta 1 ml Theralen på kvällen för min ganska kraftiga ångest och jag upplevde inte att det reducerade min ångest speciellt bra...kände mig mest bara dåsig och långsam.

Igår vid ca. 21:00 bestämde jag mig för att svepa hela flaskan och slocknade väldigt snabbt och sov fram tills 11:20 idag.

Min mun är torr, försöker jag äta någonting så fastnar det lätt i halsen, mina ögon känns torra och ser dessutom röda ut, svårigheter att gå, huvudvärk etc.

Jo jag vet, som man bäddar får man ligga.

Det jag undrar är hur jag ska komma upp på fötterna igen och hur jag ska detoxa min kropp så snabbt det bara går? Att jag bör dricka en jäkla massa vatten är givet..
Citera
2020-12-12, 11:52
Medlem
Muntorrheten sitter i någon timme. Märkligt att du inte känner dig slö, dåsig och kraftlös, det brukar man känna dagen efter.
Citera
2020-12-12, 11:54
Medlem
Halloween2s avatar
Du kommer nog känna dig som en zombie hela dagen, och kanske slö i morgon med.

Theralen fungerar men jag blir alltid för seg dagen efter att det inte är värt det.
Citera
2020-12-12, 12:18
Medlem
xposures avatar
Hur ska du nu göra med din ångest hade du tänkt.. när du druckit upp för resten av månaden?
Citera
2020-12-12, 12:28
Medlem
AsTERIX1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Hur ska du nu göra med din ångest hade du tänkt.. när du druckit upp för resten av månaden?

Alkohol antar jag...
Citera
2020-12-12, 12:45
Bannlyst
Theralen verkar lugnande som kan ha en viss effekt mot ångest men generellt är det inte det bästa att ta för ångest, då är alkohol och benzo mycket bättre mot lindring av ångest. Man ska dock vara lite försiktig med det, risk för beroende finns men som tillfällig lösning är det utmärkta ångestdämpande substanser.

Så använd Theralen om svårt sova, inte som ångestdämpande.
Citera
2020-12-12, 13:43
Medlem
deerejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AsTERIX1
Hej,

Min läkare gav mig ett recept på Theralen och blev rekommenderad att ta max 1ml/dygn.

Först provade jag faktiskt att endast ta 1 ml Theralen på kvällen för min ganska kraftiga ångest och jag upplevde inte att det reducerade min ångest speciellt bra...kände mig mest bara dåsig och långsam.

Igår vid ca. 21:00 bestämde jag mig för att svepa hela flaskan och slocknade väldigt snabbt och sov fram tills 11:20 idag.

Min mun är torr, försöker jag äta någonting så fastnar det lätt i halsen, mina ögon känns torra och ser dessutom röda ut, svårigheter att gå, huvudvärk etc.

Jo jag vet, som man bäddar får man ligga.

Det jag undrar är hur jag ska komma upp på fötterna igen och hur jag ska detoxa min kropp så snabbt det bara går? Att jag bör dricka en jäkla massa vatten är givet..

Vad skulle det vara bra för.
Citera
2020-12-12, 13:44
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Drack en flaska theralen igår" infogad från drogakuten./mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem