2014-12-04, 18:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Skönt att höra att jag inte är ensam om detta i alla fall. Dos varierar beroende på vad jag känner att jag kommer att behöva, men när det gäller flytande theralen; mellan ett halvt rör och nästan två. Naturligtvis blir biverkningen värre ju högre dos man tar, men ibland måste jag ta så pass mycket för att få sova.
Ja den sitter i sjukt länge, somnar gör man men jag sover jättedåligt på den och har alla jobbiga biverkningar. Nu tar jag ju den inte då jag har annat, men när jag testat den förr på recept.

Försök att byta till ett annat läkemedel som har sitter i kortare.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2014-12-04 kl. 18:41.
Citera
2014-12-04, 20:22
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Ja den sitter i sjukt länge, somnar gör man men jag sover jättedåligt på den och har alla jobbiga biverkningar. Nu tar jag ju den inte då jag har annat, men när jag testat den förr på recept.

Vilka jobba biverkningar då om jag får fråga? Har enbart märkt av en -man blir skit seg dagen efter!
Citera
2014-12-04, 21:13
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
- - -

...med risk för att bli hookad snabbt, tänker på imovane t ex.

Funderar på att börja m Theralen igen, är ju trots allt en riktig käftsmäll, bara en dosfråga vad gäller sömnen.
Citera
2014-12-06, 14:17
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
...med risk för att bli hookad snabbt, tänker på imovane t ex.

Funderar på att börja m Theralen igen, är ju trots allt en riktig käftsmäll, bara en dosfråga vad gäller sömnen.

Theralen för mig funkar bara dom första dagarna, sedan var jag uppe i 4-5 ml men sov då inte mkt bättre för det.
Citera
2014-12-06, 15:50
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Theralen för mig funkar bara dom första dagarna, sedan var jag uppe i 4-5 ml men sov då inte mkt bättre för det.

Ja, toleransen ökar väldigt snabbt.
Citera
2014-12-06, 15:52
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv

Mjo för min del väljer jag Lergigan alla dagar i veckan om det ska vara en första generations antihistamin för just sömn, 100 mg o du sover rätt gott.
Citera
2014-12-06, 23:03
Medlem
orrecrists avatar
Citat:

NEJ!
Citera
2014-12-06, 23:45
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
NEJ!

För mig gör den det, och jag är inte ensam om det, så jo.
Citera
2014-12-06, 23:50
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
För mig gör den det, och jag är inte ensam om det, så jo.

Dom gånger jag har haft denna i mitt liv så har den aldrig visat endaste liten vinkelivink om att den vill ge mig mera! Efter ett rör kvällstid (möjligen två om dagen varit hård) så sov jag som en satans stock.. Helst resterande dag å resterande å resterande..
Citera
2014-12-07, 00:44
Medlem
Fick atarax utskrivet av en läkare för någon vecka sen. Det funkade inte alls så fick Theralen utskrivet. Hade inte höga förväntningar på det då jag trodde det var "svagt" likt atarax.

Trivs jättebra med Theralen. Somnar lätt och sover utan att vakna eller reagera på ljud i min omgivning.

Enda issue jag har med Theralen är att jag kan verka klarvaken på morgonen när jag vaknar men inser senare på dagen att jag inte minns vad jag gjort på morgonen. En kompis ringde mig kring 0900 och jag surrade lite och betedde mig helt klarvaken. Kom dock inte ihåg att jag hade pratat i telefon den morgonen.

Det kan va så att det är kombinationen med imovane som ger minnesluckor dock. Någon annan som bara tar Theralen som får problem med minnet?
Citera
2014-12-10, 16:54
Medlem
bdbdbdbds avatar
Hämtade ut en flaska theralen idag, tog 1ml vid lunch, var länge sen jag hade detta hemma, tänkte sova.

Det ändå som hände var lite skakningar först sen lite segare att hänga med i en film jag slog på.

Tog en liter cider 6% och 20mg diazepam och nu ytterligare 3 ml , vilket då är dubbelt mot Max på recept "för sömnen" , mår riktigt bra men känns inte som man kommer somna nu direkt, känns som man kommer sova skönt... Bäst att börja ställa klockor kanske, om det skulle funka... Får se hur morgondagens mående blir, bra just nu iaf...
Citera
2014-12-10, 17:36
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0ctavia
Det kan va så att det är kombinationen med imovane som ger minnesluckor dock. Någon annan som bara tar Theralen som får problem med minnet?

Nej, det är inte kombinationen av dem båda, utan imovanet ensamt som har gett dig minnesluckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in