2014-11-19, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Låter kanske lite töntigt men hjälper det mot ångest, ångest jag får utav en tjej som inte riktigt är "redo för att gå in i förhållande" även om hon var väldigt kärleksam till en början. Behöver nå lugnande och theralen har jag nu för jag pallar inte ångesten, får typ damp! Kan inte hantera detta för jag har andra psykiska "sjukdomar" som spökar och tror det göre värre. Så min fråga är, kan det hjälpa eller är det bara individuellt? Jag vill inte sova eller så, vill vara vaken, så antar att man ska ta lite? Snällt om någon vill hjälpa <33333333333
Spontant skulle jag säga att du borde avvakta, känns inte som att du är riktigt redo för en relation. Om nu tjejen skulle gilla dig, tror du då att din ångest skulle försvinna om ni inleder en relation? Mitt spontana svar skulle nog bli nej, då skulle du oroa dig för at hon skulle lämna dig eller vara otrogen. Av ditt nick här inne antar jag att du har adhd eller annan diagnos. Vet inte om det hjälper att gå i terapi för att stärka din självkänsla då, men annars är det nog en bra början.
Citera
2014-11-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rattvisaebra
Spontant skulle jag säga att du borde avvakta, känns inte som att du är riktigt redo för en relation. Om nu tjejen skulle gilla dig, tror du då att din ångest skulle försvinna om ni inleder en relation? Mitt spontana svar skulle nog bli nej, då skulle du oroa dig för at hon skulle lämna dig eller vara otrogen. Av ditt nick här inne antar jag att du har adhd eller annan diagnos. Vet inte om det hjälper att gå i terapi för att stärka din självkänsla då, men annars är det nog en bra början.

Tack för svar. Jag "släppte" tjejen så att säga, för hon ville vara kompisar medans jag hade känslor för henne, som jag t.o.m försökte blockera för jag tyckte om henne. Men har ingen kontakt med henne för det hade varken varit bra för henne eller mig. Men ja, jag behöver jobba på min självkänsla fast det släpptes ändå en tung sten från mitt hjärta igår när jag var helt ärlig mot henne och sa att det inte k<an fortsätta såhär. Dock har mitt självförtroende blivit bättre på senare tid och jag mår ändå bra idag.
Har ingen diagnos men det går i familjen så att säga plus att jag håller på att utreda mig så allt kan bara bli bättre från och med nu grymt att du iaf ville hjälpa!
Citera
2014-11-20, 19:00
Medlem
Vad är maxdos på dropparna? Har ordinerats 0,5-1 ml och det har noll verkan,känner inget alls.
Citera
2014-11-21, 11:50
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Vad är maxdos på dropparna? Har ordinerats 0,5-1 ml och det har noll verkan,känner inget alls.

3 ml, du kan självklart ta mer men denna mängd brukar vara den som läkarna sätter som maxdos.
Citera
2014-11-21, 22:37
Medlem
Ursäkta dum fråga; Hjälper det alls att krossa dessa rosa piller? Jag har druckit lite men känner för att trycka ner dom, OM det kan vara skönt.
Citera
2014-11-21, 22:43
Medlem
Slitages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nekst
Ursäkta dum fråga; Hjälper det alls att krossa dessa rosa piller? Jag har druckit lite men känner för att trycka ner dom, OM det kan vara skönt.

Theralen är inte skönt på något vis.. Bara om du vill sova eller bli en vandrande död. ELLER om du vill sova när du är för påtänd. Ökar min ångest om något. Huvva!
Citera
2014-11-21, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
Theralen är inte skönt på något vis.. Bara om du vill sova eller bli en vandrande död. ELLER om du vill sova när du är för påtänd. Ökar min ångest om något. Huvva!

Faaan då, va tråkigt!!! Tack för svaret.
Citera
2014-11-23, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slitage
eller om man eventuellt vill stoppa dom i ett glas med rödvin för att droga någon
Citera
2014-12-04, 16:21
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Hur påverkar theralen era ögon? Dagen efter jag har tagit theralen brukar mina ögon vara alldeles rödsprängda, så att jag ser helt nedrökt ut, och det känns som om jag har sand i ögonen och de känns irriterade under hela dagen och kvällen tills jag får sova igen (om det blir sömn utan therlalen d.v.s.). Känns detta igen?

Gå med i fancluben vill jag inte göra, för detta är ett förbannat rävgift! Jag använder det bara som en dålig nödlösning när jag måste sova och inte kan ta något bättre för sömnen.
Citera
2014-12-04, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Hur påverkar theralen era ögon? Dagen efter jag har tagit theralen brukar mina ögon vara alldeles rödsprängda, så att jag ser helt nedrökt ut, och det känns som om jag har sand i ögonen och de känns irriterade under hela dagen och kvällen tills jag får sova igen (om det blir sömn utan therlalen d.v.s.). Känns detta igen?

Gå med i fancluben vill jag inte göra, för detta är ett förbannat rävgift! Jag använder det bara som en dålig nödlösning när jag måste sova och inte kan ta något bättre för sömnen.
Det du beskriver är vanligt. Vilka doser tar du? Testa att ta lägre doser.
Citera
2014-12-04, 16:51
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Det du beskriver är vanligt. Vilka doser tar du? Testa att ta lägre doser.

Skönt att höra att jag inte är ensam om detta i alla fall. Dos varierar beroende på vad jag känner att jag kommer att behöva, men när det gäller flytande theralen; mellan ett halvt rör och nästan två. Naturligtvis blir biverkningen värre ju högre dos man tar, men ibland måste jag ta så pass mycket för att få sova.
Citera
2014-12-04, 17:00
Medlem
tgv23000s avatar
aldrig mer Theralen för mej. Tog en normaldos samtidigt som jag körde en fastedag, 5-2 metoden. Vaknade på toalettgolvet efter ett antal timmar med knäckt näsa och två utslagna tänder.

Attarax är den enda icke-benzo som funkar någorlunda utan vedervärdiga biverkningar.
Senast redigerad av tgv23000 2014-12-04 kl. 17:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in