Citat:
Ursprungligen postat av
rattvisaebra
Spontant skulle jag säga att du borde avvakta, känns inte som att du är riktigt redo för en relation. Om nu tjejen skulle gilla dig, tror du då att din ångest skulle försvinna om ni inleder en relation? Mitt spontana svar skulle nog bli nej, då skulle du oroa dig för at hon skulle lämna dig eller vara otrogen. Av ditt nick här inne antar jag att du har adhd eller annan diagnos. Vet inte om det hjälper att gå i terapi för att stärka din självkänsla då, men annars är det nog en bra början.
Tack för svar. Jag "släppte" tjejen så att säga, för hon ville vara kompisar medans jag hade känslor för henne, som jag t.o.m försökte blockera för jag tyckte om henne. Men har ingen kontakt med henne för det hade varken varit bra för henne eller mig. Men ja, jag behöver jobba på min självkänsla fast det släpptes ändå en tung sten från mitt hjärta igår när jag var helt ärlig mot henne och sa att det inte k<an fortsätta såhär. Dock har mitt självförtroende blivit bättre på senare tid och jag mår ändå bra idag.
Har ingen diagnos men det går i familjen så att säga plus att jag håller på att utreda mig så allt kan bara bli bättre från och med nu

grymt att du iaf ville hjälpa!