2014-01-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cnbizzz
Annars prova circadin(melatonin ) somnar bra på dom kmr i bättre dygnsrytm o inga biverkningar hittills,tror du kmr må bättre dagen efter på circadin.

Kan man be om att få det på recept? Är sjukskriven pga kroppskada och vill inte belasta ekonomin i onödan när jag inte vet när eller ens om jag kommer kunna jobba igen. Vet att jag har något "gammalt" recept på theralen på apoteket som jag kan hämta ut, därför jag tänkte på det.
Citera
2014-01-27, 18:19
Medlem
Mot lättare ängslighet, oro och ångest fungerar Theralen faktiskt väldigt bra. Även mot att sova länge om man tar större doser. Däremot fick jag extrema biverkningar av skiten. Blodtrycksfall, förstoppning, spänningshuvudvärk, illamående och andra lustiga bieffekter. Och ja, även väldig dåsighet hela den kommande dagen.

Någon annan som fått konstiga effekter av det?
Citera
2014-01-27, 22:18
Medlem
Bertil85s avatar
Jag kan tillägga till mitt tidigare inlägg; att Cola(drycken,light version); neutraliserar Theralen smaken.
Citera
2014-01-30, 10:21
Medlem
Vattenspridares avatar
Fick Theralen för sömn vid behov, tar även 15mg mirtazapin varje kväll för sömn(Har dock inte tagit någonting på 1 vecka för framtida forskning i diverse pyskadelier). Tänkte ta första på söndag, vad ska jag förvänta mig?
Citera
2014-01-30, 12:07
Medlem
Risplockarns avatar
Hatar theralen.. Brukade använda det förut, slängde i mig 3-4ml för att kunna somna.. Funkade rätt bra (2-3 år sedan). Men så testade jag så lite som 20mg för ett tag sedan, och sov 18 jävla timmar. Hela dygnsrytmen förstörd. Måste ju vänja sig så klart, men då tar jag hellre benz eller någonting. Men visst funkar det. Stackars de som får det mot ångest bara.. Samma gäller atarax och liknande skräp.
Citera
2014-01-30, 12:20
Medlem
Snoddlans avatar
Funkade förr, har inte funkat ensamt på år och dar, men så har jag max vågat ta typ 2 ml, hur långt ska jag gå? går det att göra så att det inte smakar så sjukt vidrigt? Tack för svar
Citera
2014-02-08, 22:48
Medlem
SmokeCigarettess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
Funkade förr, har inte funkat ensamt på år och dar, men så har jag max vågat ta typ 2 ml, hur långt ska jag gå? går det att göra så att det inte smakar så sjukt vidrigt? Tack för svar

blanda det med saft/juice??

Jag har också fått utskrivet Theralen mot "Panikångest".

Har testat ta ett halv rör två gånger mot min ångest. Jag mådde fan sämre efter.

Jag blandar min med vatten om det spelar roll.
Citera
2014-02-09, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeCigarettes
blanda det med saft/juice??

Jag har också fått utskrivet Theralen mot "Panikångest".

Har testat ta ett halv rör två gånger mot min ångest. Jag mådde fan sämre efter.

Jag blandar min med vatten om det spelar roll.

Den läkaren skulle man vilja klappa till. Theralen mot panikångest?
Citera
2014-02-09, 09:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan

Tips mot smaken, (FB) Theralen Fanclub!
Citera
2014-02-16, 17:35
Medlem
Ponera att man skulle ha en "flaska" 40mg Theralen hemma som man inte använder. Kan man sälja detta på nåt sätt eller är det olagligt?
Citera
2014-02-16, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobbinL
Ponera att man skulle ha en "flaska" 40mg Theralen hemma som man inte använder. Kan man sälja detta på nåt sätt eller är det olagligt?

Du kan säkert få sålt det, men det är inte så lagligt att sälja vidare receptbelagd medicin.
Citera
2014-02-18, 01:34
Bannlyst
Kanske 200 kr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här