2016-01-29, 18:43
Citat:
Ursprungligen postat av manodepressiv
Är det någon av er Theralenfantaster som märker skillnad i dåsighet på flytande Alimemazin och tablettdito? Har ätit tabletterna väldigt länge, men fick flytande nu sist. Känner mig tröttare och segare på det flytande. Är det inbillning?
Det borde vara inbillning, men jag tycker likadant.
Citera
2016-02-12, 04:40
Medlem
Jag gillar Theralen väldigt mycket, fick första gången när jag var 14 eller 15 (tabletterna) och de hjälpte skitbra mot min panikångest. Sen gjorde jag ett uppehåll på något år och fick sen tabletterna igen när jag var 18 eller 19 och har haft den medicinen i 10 år nu både som jag tar för att kunna sova men även för ångest och gillar det väldigt mycket. Har sedan 5 år ungefär haft flytande istället
Citera
2016-02-14, 21:56
Medlem
fungerar theralen mot abstinens av benso?
har varit fri från benso i över 3 veckor tog de för att sova, känner fortfarande abstinens,
dom här 3 veckorna har varit de jobbigaste i mitt liv... ligger uppe till 7-8 på morgonen ibland är jag vaken hela nätterna o väntar på nästa kväll för att sova...
och som sagt eftersom jag "missbrukat" så får jag inte ut ngt starkare en theralen o propavan...

som sagt funkar denna medecin (klarar hela dagar utan ngt sug efter benso) suget kommer på kvällarna då jag sovit på benso i kanske 2-3 månader
kan theralen funka? vill inte tbks till benso skiten nu när jag lyckats dra mig ur

KAN EJ SOVA
Citera
2016-02-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av banwiix12
fungerar theralen mot abstinens av benso?
har varit fri från benso i över 3 veckor tog de för att sova, känner fortfarande abstinens,
dom här 3 veckorna har varit de jobbigaste i mitt liv... ligger uppe till 7-8 på morgonen ibland är jag vaken hela nätterna o väntar på nästa kväll för att sova...
och som sagt eftersom jag "missbrukat" så får jag inte ut ngt starkare en theralen o propavan...

som sagt funkar denna medecin (klarar hela dagar utan ngt sug efter benso) suget kommer på kvällarna då jag sovit på benso i kanske 2-3 månader
kan theralen funka? vill inte tbks till benso skiten nu när jag lyckats dra mig ur

KAN EJ SOVA
Tycker Theralen i höga doser är det enda som gör att man kan somna under benso-at. Det eller andra starka antipsykotika (som gör en sjukt trött men med fler biverkningar). Att röka CB kan hjälpa, mig hjälper det inte men många andra tycker att det hjälper. Den största risken med höga doser antipsykotika (som Theralen i grunden är, fast samtidigt en antihistamin) är tardiva dyskinesier, vilket är väldigt otäckt. Vill att du ska ha det i åtanke. Jag har själv fått det men det har gått bort sen när jag minskat i dos/tagit en paus, men det är något du bör vara medveten om. Men det kommer i regel efter att man använt det en längre period. Om Cannabis får dig att somna eller gör att du kan minska dosen skulle jag starkt rekommendera det istället!

EDIT: Vissa använder Baklofen som är ett GABA-preparat (likt benso fast inte narkotiskt). Det kan också vara ett alternativ tillsammans med Theralen.

Har du knaprat på eget bevåg förresten? Om du har det på recept kan du få mycket hjälp. Men gissar att du likt mig använt det på egen hand, likt dem flesta här.
Senast redigerad av Pillervasimpelt 2016-02-15 kl. 10:58.
Citera
2016-02-15, 18:14
Medlem
har även rökt cnb sedan 4 år tbks varje dag har även slutat med de röker de ibland som en liten boost för att sova men tanken är att jag måste vara ren.... brukade benso "olagligt" sen kom den jävla fabro blå...
så grejjen är så fort jag går utanför dörren o dom ser mig blir de "pisseprov" så jag måste hitta en väg där jag kan vara helt laglig, har sedan 3 veckor tbks "låst in mig" hemma då jag rökt lite cnb på kvällarna för att få sova.. o vågar inte gå ut för jag ser dom vänta från mitt fönster!? "har dom inget o göra?" grisar..
men men saken är jag måste vara ren "laglig" o de funkar inte med cnb då detta är en "dödsdrog" ... fast de funkar utmärkt att sova på..
sitter i en tråkig knipa där staten har stämplat mig som en bankautomat
Citera
2016-02-24, 18:37
Medlem
Jag tar 4-5 droppar innan jag lägger mig, har inga sömnproblem längre men det är svårt att motstå då det ger såna sjukt intressanta och "kronologiska" drömmar. Det är inte ovanligt för mig att vakna i det tillstånd jag var i drömmen dvs ledsen/glad/förbannad/panikslagen.

Nu senast drömde jag om hur staten för att motverka överbefolkning bestämt sig för att göra sig av med 7 miljoner medborgare genom en EMP liknande metod, jag fick tur nog reda på det och snurra in mig i ugnsfolie precis innan den utlöstes. Nu är det bara jag och eliten kvar, vilka man såklart måste akta sig för.

Tycker det gör sömnen lite intressantare.
Senast redigerad av Losnut 2016-02-24 kl. 18:40.
Citera
2016-03-09, 10:53
Bannlyst
Nu får du ännu en medlem i din fanclub. Theralen hjälper enormt mot min ångest och oro, tack vare Theralen så kan jag lindra min ångest när det kommer till mina tvångstankar. Någon fler med tvång som upplever samma sak?

Det är så jävla värt baksmällan!
Citera
2016-03-12, 13:47
Medlem
Joinar klubben. Har prövat Zopiklon, Propavan och Theralen. Skulle dock inte vilja använda beroendeframkallande läkemedel. Men Theralen däremot får mig att slockna gott efter en kort stund, speciellt när man ska till jobbet och har dålig dygnsrytm.

Propavan, funkar utmärkt med fast av alla de tre jag testat så får Theralen sitt första plats. Bra alternativ att använda sömnmedel ibland, enligt mig iaf.
Senast redigerad av Nemesiz8139 2016-03-12 kl. 13:50.
Citera
2016-03-12, 13:57
Medlem
Är det värt att testa den här skiten igen? Jag har det på recept(vätskeform) sen några månader tillbaks men har inte hämtat ut det.
Provade senast för kanske 10 år sedan och då tabletterna, ingen aning om vilken styrka men det var små söta rosa piller vill jag minnas. Käkade kanske 12 stycken, lyckades inte alls somna men gick runt som en zombie i kanske 3 dagar.

Käkar en massa tunga beroendeframkallande läkemedel för sömnen nu och har en ambition om att lägga ner dessa så småningom, men har väldigt mycket problem med ångest kopplat till att ligga vaken om nätterna.
Citera
2016-03-14, 09:39
Medlem
1.Är detta läkemedel neuroleptika som psykotiska människor tar?

2.Får man ökad hunger av medicinen?
Citera
2016-03-14, 15:52
Citat:
Ursprungligen postat av dubtown
Är det värt att testa den här skiten igen? Jag har det på recept(vätskeform) sen några månader tillbaks men har inte hämtat ut det.
Provade senast för kanske 10 år sedan och då tabletterna, ingen aning om vilken styrka men det var små söta rosa piller vill jag minnas. Käkade kanske 12 stycken, lyckades inte alls somna men gick runt som en zombie i kanske 3 dagar.

Käkar en massa tunga beroendeframkallande läkemedel för sömnen nu och har en ambition om att lägga ner dessa så småningom, men har väldigt mycket problem med ångest kopplat till att ligga vaken om nätterna.
Ge det en chans, jag kombinerar en ganska hög dos (120 mg) med Imovane för sömnen. Gör det på en helg eller när du är ledig, så du inte behöver gå runt som en zombie. För mig tar det ändå runt 4 timmar att somna, lägger mig runt 22 o brukar somna runt 02, men ska till psykiatern i morgon o fråga om jag kan antingen ta mer Theralen (men det tror jag inte han vill, han skriver det redan som "sic"), eller om jag kan ta 2 Imovane. Fast sen sover jag ju till runt 12 nästan varje dag.

Citat:
Ursprungligen postat av 340340
1.Är detta läkemedel neuroleptika som psykotiska människor tar?

2.Får man ökad hunger av medicinen?
Det är egentligen en antihistamin, men med milda neuroleptikska egenskaper.

Jag har inte märkt av ökad hunger av den.
Citera
2016-03-21, 05:27
Medlem
bananajoe33s avatar
Thelaren är skräp, sover inge bra på det och man är som en zombie när man vaknar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in