2012-12-11, 08:34
Medlem
addicted78s avatar
Får varje år problem med nässelutslag vid den här årstiden, så även i år. Sitter på ett par flaskor theralen här hemma, tror ni de kan hjälpa mig mot detta? För mig jag läste att det var en antihistamin och var bra vid olika typer av allergiska reaktioner.
Citera
2012-12-11, 14:26
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av addicted78
Får varje år problem med nässelutslag vid den här årstiden, så även i år. Sitter på ett par flaskor theralen här hemma, tror ni de kan hjälpa mig mot detta? För mig jag läste att det var en antihistamin och var bra vid olika typer av allergiska reaktioner.

Det hjälper ja.
Citera
2013-01-01, 21:46
Medlem
Många här klagar på Theralen.

Det slår själv ut mig fullständigt. Ofta är jag så borta att jag måste sjukskriva mig från jobb, och istället ligga hemma och försöka kurera mig från bieffekterna av medicinen så att jag kan gå och jobba igen. Värdelöst med andra ord...

Men varför fortsätter sjukvården att skriva ut Theralen om så många bara får problem av den? Är det i brist på annat, eller?
Citera
2013-01-02, 05:22
Medlem
Metacognition.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie76
Men varför fortsätter sjukvården att skriva ut Theralen om så många bara får problem av den? Är det i brist på annat, eller?
Nej för att man är livrädd för att skriva ut något som hjälper, med eventuella biverkningar som kan göra att patienten mår bra för stunden.
Citera
2013-02-16, 18:41
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie76
Många här klagar på Theralen.

Det slår själv ut mig fullständigt. Ofta är jag så borta att jag måste sjukskriva mig från jobb, och istället ligga hemma och försöka kurera mig från bieffekterna av medicinen så att jag kan gå och jobba igen. Värdelöst med andra ord...

Om du gillar medicinen, d.v.s. mår bra utav den, så vill du ha mer av den - du blir "beroende" enligt läkarnas sätt att se det...

Theralen har så många biverkningar att ingen klok människa drar i sig mer utav det än vad han behöver... Plussidan med skiten är att man somnar...
Citera
2013-02-25, 12:49
Medlem
sexas avatar
theralen är en underbar lösning, 3rör så sover man som en bäbis
klart man får anpassa intaget efter vad manska göra dagen efter.
biefekterna är tydliga seg som fan dagen efter, men de beror också på att man tagit för mycket,
ett varningens pekfinger är sans å balans, prova dig igenom med att börja med några droppar så hittar du snart din volym.
Citera
2013-02-25, 20:28
Medlem
Lämnar denna klubb nu utan att skriftligen ha gått med.
Måste ta över 4 rör för att ens känna någonting alls, och det är minimalt. Men det funkade ett tag, det gjorde det.
Citera
2013-03-04, 15:10
Medlem
Slingshots avatar
Har haft uppehåll ifrån Theralen flera månader och inatt sov jag gott på enbart ett rör med skeva drömmar på köpet, guld värt.

Får se hur det håller i sig denna gång.
Citera
2013-03-04, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Har haft uppehåll ifrån Theralen flera månader och inatt sov jag gott på enbart ett rör med skeva drömmar på köpet, guld värt.

Får se hur det håller i sig denna gång.

Hade några månaders uppehåll innan men fick knappt effekt!
Citera
2013-03-07, 13:55
Medlem
Först tyckte jag Theralen var asäckligt med den där tandkrämssmaken. Sen vande jag mig och sover riktigt bra på den nu och har gjort så ganska länge.
Har som mest varit uppe i fyra ml per natt vilket är alldeles för mycket, så jag har trappat ner nu till 2.25 ml och med lite extra insomnings-hjälpmedel (antingen en Imovane eller en Pyra) räcker det gott.
Skall testa att gå ner på 2 ml snart
Nackdelen är att jag är lite seg dagen efter, tyvärr, men det får inte hjälpas.
Sova måste man och så länge Theralenet funkar är jag tacksam.
Citera
2013-03-07, 14:00
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dicevy
Hade några månaders uppehåll innan men fick knappt effekt!

Jag måste redan nu ta dubbla dosen, bådar inte gott detta.

Varit uppe i 5 ml som mest.
Citera
2013-03-07, 14:10
Medlem
Jag har testat 5 ml en gång, dagtid, för jag var i desperat behov av något lugnande efter en nära väns totalt oväntade självmord och hade inget annat hemma.
Jag hade hoppats få däcka och sova bort dagen men jag gjorde inte det. Jag var nog alldeles för upprörd för att det skulle funka. Det enda som hände var att jag blev otroligt jävla seg, utan ångestlindring heller. Så det kommer jag inte att testa igen.

Man måste nog vara tämligen lugn och redo för att sova för att Theralen skall funka optimalt. Är jag av någon anledning för uppvarvad funkar det inte lika bra. Men även de nätterna brukar jag somna förr eller senare. Jag tar ofta mina rör mellan 1-3 (lirar ibland poker och det händer ju att man går rätt långt, därav det stora spannet) timmar innan sänggåendet och försöker varva ner med att ligga på soffan och softa mig sömnig med lite poker eller bara tevegloende efter intaget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in