2012-10-09, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Theralen är den enda ickenarkotiska medicinen som hjälper mot lätt ångest/oro för mig. Hjälper även mot klåda och illamående, och som ett tillägg med en annan medicin för att kunna somna. Mysigt att ligga i sängen med det i kroppen. De negativa tankarna stängs av på något sätt.

Bensodiazepiner mot medel/svår ångest/oro och varva det med Theralen när man har en relativt bra dag. Någon som håller med?

Tycker inte de hjälper sy mycket men allt känns ljust
Citera
2012-10-09, 14:49
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pullistoner
Tycker inte de hjälper sy mycket men allt känns ljust

Jag får värre ångest utav Theralen, ne duger bara att sova på.
Citera
2012-10-09, 21:36
Medlem
Zot^s avatar
Theralen hjälpte mig igenom benzo/opiat AT. Utan det hade jag aldrig kunnat sova.

Kommer ihåg att jag också tyckte det var bra att sova på efter centralstimulantia.

Inget som är värt att ta annars.
Citera
2012-10-19, 01:14
Medlem
Dexter007s avatar
För er som det funkar att sova på, är ni lätta att väcka? Eller är det så att ni vaknar lätt men är bara jävligt sega? Liksom hur svår är segheten, måste ni lägga all tankekraft för att komma ur sängen?

Det jag vill ha reda på är om man kan somna så djupt att det blir svårt att väckas?
Citera
2012-10-19, 11:52
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
För er som det funkar att sova på, är ni lätta att väcka? Eller är det så att ni vaknar lätt men är bara jävligt sega? Liksom hur svår är segheten, måste ni lägga all tankekraft för att komma ur sängen?

Det jag vill ha reda på är om man kan somna så djupt att det blir svårt att väckas?
Förut sov jag djupt och hela natten av theralen, nu är det annorlunda.

Fy vilket gift det är, blir på ett fruktansvärt dåligt humör, kan ligga apatisk i sängen massor av timmar utan att sova men är inte vaken heller.

Mår fan riktgt risigt psykiskt av theralen, tar timmar av hunger innan man klarar att ta sig upp ur sängen.
Tveksam till om det ens är värt sömnen man får.
Citera
2012-10-19, 11:56
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etizopapaya
Förut sov jag djupt och hela natten av theralen, nu är det annorlunda.

Fy vilket gift det är, blir på ett fruktansvärt dåligt humör, kan ligga apatisk i sängen massor av timmar utan att sova men är inte vaken heller.

Mår fan riktgt risigt psykiskt av theralen, tar timmar av hunger innan man klarar att ta sig upp ur sängen.
Tveksam till om det ens är värt sömnen man får.

Samma här, funkade någorlunda för sömnen innan, men nu funkar det inte alls trots 4-5 ml, blir bara seg som fan i skallen, torr som en öken i käften, nästäppa, trötta ögon, rör inte skiten med tång idag.
Citera
2012-10-19, 12:21
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Samma här, funkade någorlunda för sömnen innan, men nu funkar det inte alls trots 4-5 ml, blir bara seg som fan i skallen, torr som en öken i käften, nästäppa, trötta ögon, rör inte skiten med tång idag.
Fy! 4-5ml skulle ta död på mig. Blir apatisk av 15-20mg bara. Torr i munnen blir jag med, vatten smakar äckligt.
Just hopplösheten som är värst, boostar depressionen x10.
Används bara när jag vill bryta mönster gällande intag av andra preparat, för att slippa tolerans. Det är faktiskt någor theralen fungerar för, tappar lusten för allt, även att ta andra mediciner eller droger.

Hade en period då jag tog theralen regelbundet och det fungerade natt efter natt, utan de jobbiga biverkningarna(bortsett från muntorrhet)
Citera
2012-10-19, 13:01
Medlem
muttis avatar
Citat:
Fy! 4-5ml skulle ta död på mig. Blir apatisk av 15-20mg bara. Torr i munnen blir jag med, vatten smakar äckligt.
Används bara när jag vill bryta mönster gällande intag av andra preparat, för att slippa tolerans. Det är faktiskt någor theralen fungerar för, tappar lusten för allt, även att ta andra mediciner eller droger.

Hade en period då jag tog theralen regelbundet och det fungerade natt efter natt, utan de jobbiga biverkningarna(bortsett från muntorrhet)

Min erfarenhet av Theralen e att den har en väldig toleransökning, början kände jag mej nästan berusad på 0,5ml. Nu kan ja ta 2ml utan någon effekt alls. Synd för det funkade riktigt bra ett tag. Nu har jag inte tagit på ett par veckor, ska testa o se om det funkar bättre igen.
Citera
2012-10-19, 19:44
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mutti
Min erfarenhet av Theralen e att den har en väldig toleransökning, början kände jag mej nästan berusad på 0,5ml. Nu kan ja ta 2ml utan någon effekt alls. Synd för det funkade riktigt bra ett tag. Nu har jag inte tagit på ett par veckor, ska testa o se om det funkar bättre igen.

Där håller jag inte med.
Visst några biverkningar kan försvinna efter ett tag. Men får mig så fungerade 15-25mg under ca två år för sömnen. Några kvällar behövdes imovane men oftast så fungerade det med bara theralen.
Citera
2012-10-21, 21:23
Medlem
Lugini3s avatar
Sämsta skiten som finns. Kan ta hur mycket som helst och märker ingenting. Har bara negativa effekter då man kan känna sig seg dagen efter.
Citera
2012-11-25, 21:31
Medlem
Dexter007s avatar
Skum medicin, funkade för mig rätt så bra i kanske 4-5 dagar, nu kan jag ta trippel dos utan någon effekt alls.. Blev ordinerad 0,5ml tar nu 2,5ml utan effekt, tyvärr
Citera
2012-12-09, 17:45
Medlem
Slingshots avatar
Citat:

Men så är det med toleransökningen på detta.

Citat:
Ursprungligen postat av Dexter007
Skum medicin, funkade för mig rätt så bra i kanske 4-5 dagar, nu kan jag ta trippel dos utan någon effekt alls.. Blev ordinerad 0,5ml tar nu 2,5ml utan effekt, tyvärr

Det är ett problem dessvärre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in