2010-01-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xyzzy
Jag med.
dåså, vad är problemet?
Citera
2010-01-02, 20:41
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljungbackaerik
Det ar markligt vad lite det behovs for att kranka en jagare. Vi brukade driva med kustjagarna genom att satta fast en plastgaffel i mossan, och det retade dem till vansinne.
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Det är även min uppfattning att den gamla skolans kustjägare var extra lättretade och lätta att trissa upp. Det kan ju haft med tjänsten att göra, att vid behov vara beredd att rusa nerför en ramp till en fullt tänkbar död kräver säkert en viss attityd som kanske måste förstärkas så den spiller över även i mindre besvärliga lägen.
Eller för att de ständigt jämförs med marinkåren...
Citera
2010-01-03, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Lindholm
Eller för att de ständigt jämförs med marinkåren...

Aldrig hört eller läst förut, däremot har jag sätt att amf-soldat brukar bli det.
Citera
2010-01-03, 11:24
Medlem
brum brums avatar
Gud!! Pågår denna eviga djävla disskution ännu?

Det handlar om hormonstinna pojkar! Klart de är störst bäst och vackrast! Fan va jag hatar detta tjat om att vara öööööödmjuuuuk. Vem bryr sig. Jag skiter i om Foppa är ödmjuk eller inte han kan ju ff spela hocky(?).

Alla som bär med sig sitt bajs, kan räkna lastbilar och leva på snus är ninja-tuffingar!!!

Ps. Som nån redan påpekat. Ingen i det civila mörkret bryr sig om din värnplikt sen ändå, så kom ner på jorden.
Citera
2010-01-03, 16:37
Medlem
Gud vad jag är glad över att jag lumpade som vanlig sjukvårdsbasse på vanliga infanteriet.
Då slipper hålla på att mäta ballar om vem som hade hårdast och tuffast utbildning

Den egna plutonen är ALLTID hårdast. Så är det bara.
Citera
2010-01-03, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezeo
Jag låg på LBB och har FJS, Und, och vakten K3 att referera till. Vad JAG har sett så har inte FJS på något sätt en HÅRDARE utbildning än LBB.

ok
Citera
2010-01-03, 19:03
Medlem
feed-mes avatar
Blir du lack på en StabUh som kallar sig "Stabsjägare" eller en Insatssoldat som kallar sig "kasernjägare"?
Citera
2010-01-04, 12:27
Medlem
Dezeos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Fast intagningsnivån är högre hos FJS. Även fast du tycker ni har det lika jobbigt o slitigt. Sen är jag inte förvånad att du ligger på LBB så som du snackar. större värre och bättre jägare får man ju leta efter så fort man pratar med en sån.

Ah shit, dra alla över en kam lite till va? Jag skriver så ödmjukt det går, lägger till vad jag har att referera till, hyllar andra för att vara riktigt duktiga soldater, men fortfarande läser du tydligen bara det du vill?

JA, intagningskraven är högre på FJS, och de tre första veckorna (utsållningstiden) är jävligt hård.
Men intagningskraven berättar inte hur hårt tjänsten är, egentligen hur många plattser man har att utbilda.
Dock, självklart är det grundat för att ta fram folk som kommer hålla hela året ut.
Citera
2010-01-10, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dezeo
Ah shit, dra alla över en kam lite till va? Jag skriver så ödmjukt det går, lägger till vad jag har att referera till, hyllar andra för att vara riktigt duktiga soldater, men fortfarande läser du tydligen bara det du vill?

JA, intagningskraven är högre på FJS, och de tre första veckorna (utsållningstiden) är jävligt hård.
Men intagningskraven berättar inte hur hårt tjänsten är, egentligen hur många plattser man har att utbilda.
Dock, självklart är det grundat för att ta fram folk som kommer hålla hela året ut.

Jag har en polare som ligger på LBB just nu så jag vet mer eller mindre hur hård den är, och från vad han har sagt är den verkligen inte så speciellt övermänsklig, och ännu längre ifrån FJS och KJ och ND som har mycket högre standard på soldaterna.. men jo ni är så jävla hårda ni på lbb, det såg vi ju på soldatfabriken, haha tönt. Noll respekt på er, och vem fan tänker på LBB när man tänker på ett krävande förband, haha ingen såvitt ja känner visste ens vad LBB var innan dom ryckte in.
Senast redigerad av adhdbarn1 2010-01-10 kl. 09:54.
Citera
2010-01-10, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adhdbarn1
Jag har en polare som ligger på LBB just nu så jag vet mer eller mindre hur hård den är, och från vad han har sagt är den verkligen inte så speciellt övermänsklig, och ännu längre ifrån FJS och KJ och ND som har mycket högre standard på soldaterna.. men jo ni är så jävla hårda ni på lbb, det såg vi ju på soldatfabriken, haha tönt. Noll respekt på er, och vem fan tänker på LBB när man tänker på ett krävande förband, haha ingen såvitt ja känner visste ens vad LBB var innan dom ryckte in.

Du har gjort värnplikt var?

Ingenstans? Tänkte väll det.

Du har ingen aning om hur hög standarden är på soldater från vissa förband.

Standarden på soldaterna sätts inte automatiskt beroende på vilket förband man tillhör, vi hade våran slutövning med KJ och levererade väldigt mycket bättre underlag än vad de gjorde.
Citera
2010-01-10, 11:27
Medlem
Sinkomiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleeio
Du har gjort värnplikt var?

Ingenstans? Tänkte väll det.

Du har ingen aning om hur hög standarden är på soldater från vissa förband.

Standarden på soldaterna sätts inte automatiskt beroende på vilket förband man tillhör, vi hade våran slutövning med KJ och levererade väldigt mycket bättre underlag än vad de gjorde.

Så du är hårdare än Kustjägarna? Fan vad tufft!
Citera
2010-01-10, 11:33
Medlem
U137s avatar
Problemet med folk som kallar sig jägare, jämför sina förband med jägarförband är säkert lika gammalt som den moderna armén. Bara att skita i, man ska vara stolt över att ha gjort värnplikten oavsett var man hamnade.

Mina 50 öre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in