2009-08-29, 20:35
Medlem
Maeglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hon hittades 10:45, om hon varit jagad och sprang in i trapphuset så borde kanske någon ha sett henne, mitt på förmiddagen och med Västerås mest trafikerade korsning i närheten.

Om det var ett av Västerås finare kvarter så borde det också kanske finnas kodlås/porttelefon. Om hon inte var boeende i trappen, som dem nämner i artikeln från AB, borde någon släppt in henne.

Polisen säger "dödsfall". Då kan det vara en olycka men också att någon har hjälpt henne att falla.

Det bör finnas kodlås i den där trappen.

Jag börjar undra om det kan röra sig om en fyllekärring som tillfogat sig skadorna själv.

Finns det någon västeråsare som kan verifiera att det rör sig om porten mittemot stadshustorget på nämnd gata?
Citera
2009-08-29, 20:37
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

Jag börjar undra om det kan röra sig om en fyllekärring som tillfogat sig skadorna själv.

Finns det någon västeråsare som kan verifiera att det rör sig om porten mittemot stadshustorget på nämnd gata?

Det borde vara det. När man går genom "porten" så kommer man in på en innegård där det ligger kanske 2-3 dörrar (kommer inte riktigt ihåg) till olika trapphus.
Citera
2009-08-29, 20:38
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maeglin

Polisen sa i artikeln att det rörde sig om en vanlig person, låter inte som hon skulle ha stuckit ut. Samtidigt kan förstås även dem vara berusade, men mitt på fm låter märkligt.
Citera
2009-08-29, 20:40
Medlem
Neonights avatar
Kom på att porten till Ungdomsmottagning ligger mitt i "portalen" mellan innegården och gatan. Skulle nästa sätta en 50lapp på att det är där kvinnan hittats.
Citera
2009-08-29, 20:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Kom på att porten till Ungdomsmottagning ligger mitt i "portalen" mellan innegården och gatan. Skulle nästa sätta en 50lapp på att det är där kvinnan hittats.

Hon var väl 54 år så hon borde kanske inte ha varit en besökare till den mottagningen. Samtidigt kanske det var en besökare till den mottagningen som hjälpte henne ned för trappan.

Vad är det för typ av ungdomsmottagning?
Citera
2009-08-29, 20:44
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Hon var väl 54 år så hon borde kanske inte ha varit en besökare till den mottagningen. Samtidigt kanske det var en besökare till den mottagningen som hjälpte henne ned för trappan.

Men det är ett prefekt ställe att springa in på om man blir jagad tex

http://www.ltv.se/LTVTemplates4/LTV_Page____29855.aspx
Citera
2009-08-29, 20:44
Medlem
Maeglins avatar
Citat:

skamdoktorn förmodligen.
Citera
2009-08-29, 20:47
Medlem
Neonights avatar
En sak man kan nämna är att alldeles runt hörnet så brukar det sitta många bänkalkisar och gapa. Kanske kan vara någon gammal avdankad alkis som råkat illa ut.
Citera
2009-08-29, 20:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Är det Norrbygatan 18 som är den aktuella adressen för dödsfallet?
Citera
2009-08-29, 20:48
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Är det Norrbygatan 18 som är den aktuella adressen för dödsfallet?

Nej Munkgatan 20 om jag inte fattat fel.
Citera
2009-08-29, 20:51
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neonight
Nej Munkgatan 20 om jag inte fattat fel.

Såg att mottagningens besöksadress var Norrbygatan 18.
Kanske det är ingångar från flera olika gator.
Citera
2009-08-29, 20:54
Medlem
Neonights avatar
Citat:
Såg att mottagningens besöksadress var Norrbygatan 18.
Kanske det är ingångar från flera olika gator.

Ungdomsmottagningen Västerås
Postadress: Munkgatan 20B
722 12 Västerås
Besöksadress: Munkgatan 20B

Norrbygatan ligger inte ens i närheten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in