2011-08-13, 15:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trasigaskor
Kultur? du menar ligga med allt & alla? Dansa runt stngen? sjunga sm grodorna? supa kallen av sig? ha ingen heder? jtte fin kultur! & snlla, prata ej om att andras folkslags tjejer! Alla vet ju hr inne hur svenska tjejer beter sig nr det gller sna vidriga saker som du spyr ur dig!
Sger samma folk som gjort Sdertlje till ett kriminellt ghetto.

Heder?...
2011-08-14, 00:22
Medlem
Sg att det fanns en trd om exakt samma mne. Men slutsats, Aramer och Assurier blev kadde och till slut hette Syrians,Syriacs,Suryoyo,Suryaya. Det r deras folknamn.Hrmed avslutas diskutionen.

Seifer, ls istllet vad bonden skrev innan det inlgget. Samma medicin tillbaka bara,inget och ta illa upp fr. Och ghetton finns ej i sverige, Heter bara utlnnings befolkade stder.
2011-09-22, 22:44
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightowl
Det hr passar in p mnga invandrare men fr att inte f med alltfr mnga "oskyldiga" invandrare (det finns vl skert en och annan snll syrian ocks ven om jag nog aldrig trffat ngon) s talar jag nu om manliga syrianer i ldern 13-40 r.

Jag upplever det som att syrianer r extremt lttkrnkta. Det r nog den "frdom" fr vrigt som passar in mest p invandrare i allmnhet, nnu mer n bidragsfusk stlder och arbetslshet, men syrianer i synnerhet. Frn en blick till grov misshandel kan g p ngra sekunder, och de verkar inte se ngot konstigt med det heller. Jag baserar det p egna erfarenheter i skolan, berttelser frn vnner och bekanta, tidningsartiklar etc och jag tror att mnga hr skulle hlla med mig. Varfr r det s hr? Vad kan man gra t saken? Det ska tillggas att det finns mnga svenskar som r lttkrnkta ocks men hos syrianer och speciellt syrianungdomar r det ngot extremt.
Jag r en ganska knslig person och jag har ltt fr att uppfatta folks reaktioner och jag kan ofta uppfatta det som att syrianer kan bli krnkta nstan av ens blotta existens. I skolan fick jag faktiskt bekrftelse p det d och d. Det var en snubbe i min klass t.ex som tyckte att jag borde ha stryk fr att min gngstil var s kaxig.

Jag tycker att den hr lttkrnktheten syns i ansiktena p dem nr man mter dem p gator och torg, de utstrlar fientlighet och hat ibland r det nstan s man vill frga hur det r fatt egentligen. Men sen tnker jag att de kanske tycker det r helt normalt att g runt och se ut som om man vill mrda folk? I deras kultur kanske det r jttekonstigt att se neutral ut, eller att man ser bgig ut om man ser glad ut? Jag undrar eftersom beteendet r s utspritt. Vi snackar ju inte om grabbar som just har kommit frn krig heller utan i de flesta fall ungar som r fdda och uppvuxna i sverige. Vi snackar inte heller om isolerade fall eller vissa stder utan verallt, 24/7 i hela sverige.

Sen undrar jag ocks vad r syrianer intresserade av egentligen. Jag har observerat och lyssnat lite ibland p invandrarkonversationer och funderat lite ver hur deras liv ser ut, vad r de intresserade av?
Jag jmfrde med mig sjlv och insg att frutom trning s r inga av mina intressen ngot som syrianer bryr sig om. Fr att nmna ngra saker:

Naturupplevelser typ fjllvandring, lsa bcker, spela dataspel, filosofi, psykologi, konst av olika slag

Ganska mnga syrianer spelar vl fotboll som jag frstr det, vldigt mnga r intresserade av kampsport fysisk trning kampsport och andra machoattribut men r det allt? Mnga syrianer (alla?) tycker vl att det r jtteviktigt med en dyr bil, men hur mnga har ett genuint motorintresse egentligen? Varfr r det inga syrianer som r politiskt engagerade eller spelar i band? Extremt f syrianer verkar ta till sig subkulturer heller. Graffitimlare skulle man ju kunna tro att en del var syrianer, jag vet nog inte en enda, det r oftast svenskar. Skejtare? Inga the list goes on and on. Jag r helt fascinerad av detta faktiskt speciellt eftersom vldigt mnga syrianer nu fr tiden r ju fdda och uppvuxna i sverige.

Jag r ledsen.
Det r bara dillerier.
Jag r uppvuxen p Djursholm och har inte sttt p detta alls.
Nr jag bodde i Jnkping var det inte heller ngot som aktualiserades.
Men det r klart i Sdertlje kan det vara lite annorlunda.
Det r ju deras stad.
S det har nog inget att gra med syrianer som folk.
2011-09-23, 23:14
Medlem
nnu en syrian tar plats i riksdagen, nu r vi vl uppe i 6-7 syrianer som sitter i riksdagen? Finns det ngon annan icke-svensk folkgrupp som har lika mnga represetanter representerade?
Syrianer r verkligen engagerade i politik och det kan man se i flera andra lnder i Europa och Nordamerika mfl..
Senast redigerad av aramaic 2011-09-23 kl. 23:16.
2012-01-11, 14:16
Medlem
spoilers avatar
"En av de strsta skattehrvorna i Uppsala p senare tid har avgjorts av frvaltningsrtten. Enligt domstolen r det bevisat att personera bakom Grnby Frisrerna AB tagit ut elva miljoner kronor svart. Personerna har ven koppling till fotbollslaget Syrianska.

Grnby Frisrerna AB frsattes i konkurs fr drygt ett r sedan. Fretaget hade salonger i Grnby centrum och centrala Uppsala dr ett 20-tal frisrer arbetade. Enligt Skatteverket har 11,3 miljoner kronor av intkterna inte tagits upp till beskattning utan gtt till garna och anstllda i form av svarta pengar. garna till frisrbolaget har medgett felaktig redovisning p 1,5 miljoner kronor men hvdar att Skatteverkets berkningar i vrigt inte stmmer. Bolaget verklagade Skatteverkets upptaxering till frvaltningsrtten. Men domstolen slr fast att omsttningen krympts med miljontals kronor vilket bevisas av datauppgifter i kassaapparaterna. Vidare visar personalliggaren att personer arbetat utan att ln till dem bokfrts./.../

Personerna bakom Grnby Frisrerna AB r

Aho Bisse 1971-10-07 Sdertlje

Volkan Melkemichel 1976-10-29 Sdertlje

Aho Bisse: Syrianskas strste legend. 16 r som spelare i klubben och fortfarande aktiv i Syrianska vittnar om hans storhet."

http://vgnt.se/frisorbolag-tog-ut-11-miljoner-svart/
2012-01-11, 16:42
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ashurnasipal
Visar bara hur verlgsna vi r er!

Som grupp betraktat (undantag finns alltid) r ni ganska stddiga och stkiga, och ni tycks inte ha lrt er vad ordet "kvotering" betyder. Ni sitter inte i vr Riksdag fr att vi respekterar er, och ni dominerar inte svenska radio & TV-nyheter heller fr att vi respekterar er; utan fr att vi kvoterar er.

Det r en vsentlig skillnad.

Dessutom har vi mnga journalister med rysk bakgrund (frsvenskade namn), och som drfr av ryska intressen bevakar Syrien och arabvrlden in absurdum. Sanningen r att vi skiter blankt i era konflikter, och vi frvntar oss inte ngon fred eller ngon fredlig lsning i era diktatoriska lnder - D fr man vara bra naiv !
2012-02-23, 21:17
Medlem
"Syrian onanerade p tget"

http://www.realisten.se/2012/02/23/s...rade-pa-taget/
2012-02-23, 21:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
"Syrian onanerade p tget"

http://www.realisten.se/2012/02/23/s...rade-pa-taget/
Det dr r nog snarare en "arabisk" muslimsk "syrier". Jedan Al Shayeb lter som ett klockrent muslimnamn.
2012-02-23, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Det dr r nog snarare en "arabisk" muslimsk "syrier". Jedan Al Shayeb lter som ett klockrent muslimnamn.

Verkar rimligt. Kul rubrik hursomhelst.
2012-02-23, 23:17
Medlem
Alla som inte r vita r inte rena och en underlgsen ras. De luktar, r ointelligenta och gillar att vldta. De frtjnar alla att curb stompas.
2012-02-25, 00:02
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=8uS-QXgoFxg

Hahhaha allts vad r det med dessa syrianer? Ska man skratta eller grta? Varfr frsker de hrma precis allt och alla och de gr det fruktansvrt dligt? De har ngon slags komplex, det ligger i blodet har jag brjat lgga mrke till. Detta och min "Feta syrianska brllop" som fick massa rabalder om syrianer. Tur att det gr p deras skitkanal "Suryoyo sat"

Skulle dock inte frvna mig om TV3 kpte upp det
Senast redigerad av optimus.prime 2012-02-25 kl. 00:05.
2012-03-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
Alla som inte r vita r inte rena och en underlgsen ras. De luktar, r ointelligenta och gillar att vldta. De frtjnar alla att curb stompas.

Vxte upp i omrden dr det finns invandrare, dvs olika nationalitet. Frvisso vxte vi inte upp i frorten men nd det fanns som sagt invandrare. Vi kunde leva sida vid sida utan ngra som helst problem. En sak jag inte glmmer och hller med r att invandrarna sjlva ville inte ha ngot med syrianerna att gra.
De tyckte att kroknsorna hade falska bilder om sig sjlva och var alldeles fr sjlvgoda. Deras "falska bild" om att de skulle vara bttre n andra har det kommit frn dlig uppfostran..och vilseleddes av deras frldrar.

En av de sa att hade han sett sin familjemedlem med syrianer d hade han inte varit glad. Jag har inga problem med invandrare men nr det kommer till syrianer skulle jag inte grta om de blev utvisade frn vrt land!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in