2011-07-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeoTheArmenian
Om vi nu r samma ras som Elias nmnde 100 ggr, hur kan ni se bttre ut d?
Vinnaren av Miss Universe var armenier i Canada, Alice Panikian. Sen har vi en tjej frn armenien som kom trea i Miss Europe, Lusine Tovmasian. Sen har vi ju ocks Kim K. Sg en fin brud som ni har d?.

EliasAlucard sa att vi r i praktiken likadana genetiskt sett, det behver inte betyda att vi r densamma fenotypiskt/utseendemssigt sett. Men annars har vi ndock vldigt stora likheter.
Annars s r Alice Panikian fjrdedelsarmenier (resten r bulgariskt), Kim K ser ingen vidare ut ansiktsmssigt (tvrtom dock kroppsmssigt) och r endast hlften armenier, Lusine Tovmasian kan man vl ge er.

Skulle fortfarande ta en het assyrisk brud fre en armenisk, alla dar i veckan. Finns inte srskilt mnga assyriska modeller dr ute, men det har snarare med att man r mer nyliga inom Europa och liknande. Ta en trip till ngra assyrier/syrian-tta omrden om du vill se ngra assyriska/syrianska tjejer...

Annars hoppas jag att denna trd inte frvandlas till ngon kukmtartvling ang. detta.

Citat:
Kulturerna r annorlunda, anledningen till att vissa armenier tycker om assyrier r fr att de armenier har flytt frn folkmordet och vuxit upp med assyrier, inte fr att kulturerna r likadana.

Nej, det har att gra med att vi r bda kristna, levt vldigt nra varandra, och har en liknande historia. Det r frmst drfr vi r broderfolk idag. Grekerna och serberna har vi inte levt nra vid men vi ser oss nd som broderfolk, varfr skulle inte de "heliga" armenierna vara det?
2011-07-02, 21:36
Medlem
LeoTheArmenians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
EliasAlucard sa att vi r i praktiken likadana genetiskt sett, det behver inte betyda att vi r densamma fenotypiskt/utseendemssigt sett. Men annars har vi ndock vldigt stora likheter.
Annars s r Alice Panikian fjrdedelsarmenier (resten r bulgariskt), Kim K ser ingen vidare ut ansiktsmssigt (tvrtom dock kroppsmssigt) och r endast hlften armenier, Lusine Tovmasian kan man vl ge er.

Skulle fortfarande ta en het assyrisk brud fre en armenisk, alla dar i veckan. Finns inte srskilt mnga assyriska modeller dr ute, men det har snarare med att man r mer nyliga inom Europa och liknande. Ta en trip till ngra assyrier/syrian-tta omrden om du vill se ngra assyriska/syrianska tjejer...

Annars hoppas jag att denna trd inte frvandlas till ngon kukmtartvling ang. detta.

Nej, det har att gra med att vi r bda kristna, levt vldigt nra varandra, och har en liknande historia. Det r frmst drfr vi r broderfolk idag. Grekerna och serberna har vi inte levt nra vid men vi ser oss nd som broderfolk, varfr skulle inte de "heliga" armenierna vara det?

Haha, nej det vill inte jag heller men Elias var den som brjade allting. Armenien har grnsat med Grekerna och Romarna under en jvligt lng tid, lngre n dessa lnder inte grnsat med varandra. Iofs var det lnge sedan men det jag vill f ut hr r ingenting annat n att Armenierna inte r lika assyrierna eftersom ni anses vara frn mellanstern, och d assyrierna bor i mellanstern nu har ni anpassat er mer till den kulturen n armenierna.
2011-07-02, 22:42
Medlem
Citat:
Haha, nej det vill inte jag heller men Elias var den som brjade allting. Armenien har grnsat med Grekerna och Romarna under en jvligt lng tid, lngre n dessa lnder inte grnsat med varandra. Iofs var det lnge sedan men det jag vill f ut hr r ingenting annat n att Armenierna inte r lika assyrierna eftersom ni anses vara frn mellanstern, och d assyrierna bor i mellanstern nu har ni anpassat er mer till den kulturen n armenierna.
Exakt vad i vr kultur r det du menar skiljer sig s mckt frn eran? Vi r frn Mesopotamien och har inte anpassat oss efter ngn annans kultur d vr kultur strcker sig lngt innan t.ex Mohammed fddes. Sedan r strsta delen av vr kultur baserad p kristendomen. Att komma frn Mesopotamien r inget att skmmas fr utan det r ngt man ska vara stolt ver alla vet att t.ex hjulet, tidrkningen och skriftsprken uppkom dr.
De flesta armenierna bodde ju i stra Turkiet precis som syrianerna och det var i stra Turkiet det ddades som mest av bde syrianeroch armenier. Rommarna och grekerna (frutom pontiska greker) bodde p andra sidan Turkiet, t.ex dagens Istanbul och lngs egeiska havet.
2011-07-02, 22:53
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Vi har faktiskt mycket litet som r gemensamt med andra kulturer i M.
Det mesta av vr kultur r byggd p kristendomen. Vi har frmodligen mer gemensamt med er n andra folkslag i M. Armenier och assyrier har levt vldigt nra varandra och har haft ett intensivt utbyte sen Tiglath tid.
Det r lite komiskt att det frsta du gr p FB r att spotta dig sjlv i ansiktet.
2011-07-03, 01:06
Medlem
S-aras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Jass ja...

Jag r vit serbokroat (men r frsts mer "solbrnd" dvs enligt svenskar "blatte, nr det gller, n svenskar) och min slkt stttar mig och min assyriska flickvn. Till skillnad frn dig och dina landsbrder dock, s rasblandar inte vi mer n innanfr religion och etnisk kultur; det lngsta jag kunde strcka mig var just assyrier, och jag rkade trffa min soulmate. Min mor mr bra. Dremot hatar hon muslimer, araber, negrer och svennar som inte vgar st upp fr sin sak. Jag har inget "white mans guilt" eller nt snt tntigt, utan jag vet helt enkelt att ni ljuger och frvrider sanningen. ven om inte du r en av dem, s vet man i nio av tio fall att det r kurder, turkar, somalier eller valfri muslim som startar dessa smutstrdar mot assyrier. Om vi tar Sdertlje som exempel, s r det en minoritet som begr dessa brott (inkl. maffian), men nd faller alla S/A i denna grupp. Jag vxte upp, mer eller mindre, i Sdertlje. Tror mig, jag vet vilka som, tminstone d, var syrianer/assyrier, och vilka som r pseudoassyrier, "kristna" araber och sjlvhatiska turkar. Och drfr nmnde jag vldtktsligan frut, eftersom en stor del INTE var etniska assyrier, utan araber, turkar, irakier etc.

Klart din moder hatar muslimer och allt som har med oss att gra, jag r verkligen ledsen ver att erat Serbien blir allt och allt mindre! Heja KOSOVO som nu r sjlvstndigt!!

P tal om beblandning, syrianer har beblandat sig vldigt mycket med svenskar, jag tvekar att du i grund och botten r serbkroat.

Smutstrden om assyrier har startade av syrianer, dremot r alla smutstrdar om oss muslimer startade av er kristna och inte av oss muslimer som i syrian/assyr fallet. Vi r inte som er!

I Syriantlje finns det 'maffian' som r syriansk och dr begs det mycket, vldigt mycket! Jag har frn flera hll hrt att det r stndigt brk mellan syrianer och assyrier... Att du ska lgga skulden p allt som hnder i syriantlje r muslimens fel r patetisk, precis som dig.
Hur mnga muslimer har inte blivit attackerade av syrianer? r de i grupp r de tuffa r de ngra stycken r de hur fega som helst, e.x har syrianer haft brk med kurder ocks. De blev snderslagna i vissa orter och vgar numera inte ppna sin kft.

En av mina bekanta sa shr ' har du ngonsin sett en serb, grek eller ryss g runt med ett extremt stort kors p ryggen? De ska skryta om sin tro! Serber, greker och ryssar hller ihop och hller syrianer utanfr!' = ngot som mnga serber och greker hller med om.

Och om du verkligen r serbkroat s vet du mycket vl hur verpresenterade ni r i brott, s hyyyyh
2011-07-03, 01:16
Medlem
S-aras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine.Atrebatum
Syrianerna behvs i det alltfr islamkta Sverige. Syrianer r dla och stolta -- ngot som kommer att vara en viktig egenskap i framtiden. Sen frsvarar jag frsts inte vldtkt eller annat primitivt beteende.

Hahahaha, syrianer kan ingenting gra mot muslimer. Alla brk mot kurder har de ftt hamna i sjukhuset. O.Gs president r syrian som talade illa om muslimer, idag bor han i Turkiet och 'lskar' muslimer. Dessutom blev dom snderspade av AlbanLigan som r muslimer, araber och albaner har ett starkt brdraskap (ven utanfr Sverige ocks) och stttade varandra.

Jag r ledsen fr eran skull,
2011-07-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-ara
Smutstrden om assyrier har startade av syrianer, dremot r alla smutstrdar om oss muslimer startade av er kristna och inte av oss muslimer som i syrian/assyr fallet. Vi r inte som er!

Den startades av en somalier. Assyrier/syrianer debatterar endast argt mot varandra nr det angr vr historia, annars hller vi ihop hrt.

Citat:
I Syriantlje finns det 'maffian' som r syriansk och dr begs det mycket, vldigt mycket! Jag har frn flera hll hrt att det r stndigt brk mellan syrianer och assyrier... Att du ska lgga skulden p allt som hnder i syriantlje r muslimens fel r patetisk, precis som dig.
Hur mnga muslimer har inte blivit attackerade av syrianer? r de i grupp r de tuffa r de ngra stycken r de hur fega som helst, e.x har syrianer haft brk med kurder ocks. De blev snderslagna i vissa orter och vgar numera inte ppna sin kft.

Du har "hrt"... ok. Trevligt att veta. "Maffian" i Sdertlje bestr av ett ftal personer, med mycket makt.

Det r fullkomligt patetiskt och ironiskt av dig att ta upp att assyrier/syrianer r fega nr de r f, d hela Mellanstern r ju ett enda stort fall av arabisk feghet mot assyrier/syrianer, dr de endast kunnat r p oss i enorma grupper. Araberna/kurderna har aldrig haft en chans mot oss, nr vi s vl velat eller nr frutsttningarna vart densamma. Till och med i Seyfo blev turkarna/kurderna besegrade i strider av oss nr vi vl kunnat samla oss i Iwardo.

Muslimerna har alltid vart hatfulla och tagit varenda chans att utrota oss fredliga assyrier/syrianer i Mellanstern genom tiderna. Feghet och mindervrdeskomplex nr det r som allra strst.

Ang. att assyrier/syrianerna skulle ha blivit snderslagna av kurder i "vissa" orter s kan man fan nstan endast skratta t. Har du som kvinna, deltagit i dessa slagsml, och p s stt vet du hur det ligger till? Dessa slagsml kan inte ha vart i Sdertlje, s jag antar du snackar om Botkyrka, och d kan du tro mig att det ligger annorlunda till...

Citat:
En av mina bekanta sa shr ' har du ngonsin sett en serb, grek eller ryss g runt med ett extremt stort kors p ryggen? De ska skryta om sin tro! Serber, greker och ryssar hller ihop och hller syrianer utanfr!' = ngot som mnga serber och greker hller med om.

Och om du verkligen r serbkroat s vet du mycket vl hur verpresenterade ni r i brott, s hyyyyh

Ingen bryr sig om vad en av dina "bekanta" har sagt. Det finns ytligt folk hos varenda folkslag, och du som ltsatsarab r inte rtt person att uttala sig om detta. Desamma nr det gller om verrepresentation inom brott.

Citat:
Hahahaha, syrianer kan ingenting gra mot muslimer. Alla brk mot kurder har de ftt hamna i sjukhuset.

Jag r ledsen fr eran skull,

Mer lgner ser jag. Muslimer rr inte p assyrier/syrianer i Europa. Det gr t helvete fr dom. Det vet du sjlv. Vid jmna nummer och med samma rttigheter och villkor har muslimerna aldrig haft en chans mot oss, och det ser vi i dagens Europa.
Senast redigerad av ForvirradUnge 2011-07-03 kl. 02:32.
2011-07-03, 03:37
Medlem
LeoTheArmenians avatar
Citat:
Klart din moder hatar muslimer och allt som har med oss att gra, jag r verkligen ledsen ver att erat Serbien blir allt och allt mindre! Heja KOSOVO som nu r sjlvstndigt!!

P tal om beblandning, syrianer har beblandat sig vldigt mycket med svenskar, jag tvekar att du i grund och botten r serbkroat.

Det r exakt det man ska gra, hlla dem utanfr.
2011-07-03, 13:27
Medlem
LeoTheArmenians avatar
Sen har jag aldrig sagt att assyrier r ett dligt folk, tycker faktiskt vissa kan vara riktigt schyssta. Men det ni mste gra r att brja lra ut erat gamla sprk fr de unga s att ni kan vara lite mer uttstickande hr i vrlden och synas. Och vara lite mer stolta ver erat arv och inte spela turkiska och arabiska ltar.
2011-07-03, 15:26
Medlem
S-aras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForvirradUnge
Den startades av en somalier. Assyrier/syrianer debatterar endast argt mot varandra nr det angr vr historia, annars hller vi ihop hrt.

Du har "hrt"... ok. Trevligt att veta. "Maffian" i Sdertlje bestr av ett ftal personer, med mycket makt.

Det r fullkomligt patetiskt och ironiskt av dig att ta upp att assyrier/syrianer r fega nr de r f, d hela Mellanstern r ju ett enda stort fall av arabisk feghet mot assyrier/syrianer, dr de endast kunnat r p oss i enorma grupper. Araberna/kurderna har aldrig haft en chans mot oss, nr vi s vl velat eller nr frutsttningarna vart densamma. Till och med i Seyfo blev turkarna/kurderna besegrade i strider av oss nr vi vl kunnat samla oss i Iwardo.

Muslimerna har alltid vart hatfulla och tagit varenda chans att utrota oss fredliga assyrier/syrianer i Mellanstern genom tiderna. Feghet och mindervrdeskomplex nr det r som allra strst.

Ang. att assyrier/syrianerna skulle ha blivit snderslagna av kurder i "vissa" orter s kan man fan nstan endast skratta t. Har du som kvinna, deltagit i dessa slagsml, och p s stt vet du hur det ligger till? Dessa slagsml kan inte ha vart i Sdertlje, s jag antar du snackar om Botkyrka, och d kan du tro mig att det ligger annorlunda till...

Ingen bryr sig om vad en av dina "bekanta" har sagt. Det finns ytligt folk hos varenda folkslag, och du som ltsatsarab r inte rtt person att uttala sig om detta. Desamma nr det gller om verrepresentation inom brott.

Mer lgner ser jag. Muslimer rr inte p assyrier/syrianer i Europa. Det gr t helvete fr dom. Det vet du sjlv. Vid jmna nummer och med samma rttigheter och villkor har muslimerna aldrig haft en chans mot oss, och det ser vi i dagens Europa.

Mycket Makt? Inom syrian kretsen.

Arabisk feghet mot syrianer/assyrier i Mellanstern? Har aldrig hrt talas om det, ni har ingen chans dr nere. Varken dr nere eller i Turkiet. Turkarna och kurderna slaktade er vl och gott, de gjorde deras sak klar och gick hem fr dagen. Om ni verkligen hade besegrat oss hade ni fortfarande inte varit s 'ledsna' ver vad som hnde fr ngra hundra r sen. Men ni har ingen trst.

Rr inte ver er? Islam expanderar mer och bara mer, vldigt mnga konverterar till Islam. PKK som kmpar fr kurdernas rtt r en galen stark organsation, jag har aldrig hrt talas om en syriansk/assyrisk motsvarighet.

Det r ni syrianer som spyr ut erat hat mot oss muslimer, speciellt d ni r i grupp. Det r drfr ni ofta hamnar i slagsml med kurder t.e.x. Jag personligen har hamnat i brk med syrian tjejer p.g.a deras sikter, efter brket fick jag p mig andra syrianer och klarade mig vldigt vl.

Till slut fick jag ett fjsk sms dr det stod 'allts vi alla r mnniskor bla bla bla' . ven min bosniska vn hamnade i samma sits. I rebro t.e.x attackerade syrianer en kurdfest, dr blev det ett blodbad av er, och det var inte frsta gngen.

Vad r en ltsas arab? Jo jag vet att vi araber begr mycket brott och jag hatar dessa fr de frstr fr oss, men den kriminalitet finns inom alla folkgrupper. ven hos svenskar.

Till slut, jag hatar inte syrianer eller assyrier. Har trffat p massor som r hur trevliga som helst. Min ldre systers tv bsta vnninor r syrian turkar och har hllt ihop sen barnsben. Mina kusiner som bor i Jnkping umgs mycket med syrianer ven min morbror dricker chai med syrianer.

Och det turkarna gjorde r fel s fel!
2011-07-03, 15:52
Medlem
Fattar inte hur ni orkar hlla p? Kka lite svamp eller droppa lite syra s kanske ni fr lite insikt och blir av med era raskomplex haha
2011-07-03, 18:13
Medlem
Citat:
Mycket Makt? Inom syrian kretsen.

Jag bryr mig faktiskt inte om maffian har mycket makt utanfr Sdertlje eller inte, och jag hoppas verkligen inte att de har ngon srskilt vidare makt d de r rena idioter.

Citat:
Arabisk feghet mot syrianer/assyrier i Mellanstern? Har aldrig hrt talas om det, ni har ingen chans dr nere. Varken dr nere eller i Turkiet. Turkarna och kurderna slaktade er vl och gott, de gjorde deras sak klar och gick hem fr dagen. Om ni verkligen hade besegrat oss hade ni fortfarande inte varit s 'ledsna' ver vad som hnde fr ngra hundra r sen. Men ni har ingen trst.

Har Islam verkligen dragit ner IQn p din folkgrupp shr mycket s att du inte frstr vad jag skriver? Med den arabiska/kurdiska fegheten i Mellanstern snackar jag om att ni endast vgat attackera oss nr ni har vart i numerr verlge eller utnyttjat oss ver att vi r ett fredligt folkslag som undvikit konflikter. Varfr tror du inte vi hade sparkat ur de inflyttade kurderna i Tur Abdin nr det r vi som var den absoluta majoriteten dr? N, fr vi r fredliga och inte haft behov fr konflikter. Istllet har det vart ni ckel som attackerat oss.

Jag nmnde sedan att nr vl assyrier/syrianerna brjade kmpa emot under Seyfo (d.v.s en ngorlunda tid efter ni fega krk hade brjat massakrera vra gamla, kvinnor och barn i pltsliga attacker) i Iwardo s hade aldrig kurderna ngon som helst chans mot oss, utan blev tvungna att inkalla osmanska trupper genom guvernren som de ocks inte kunde r p oss. Hade vi inte stoppat er dr s hade det frmodligen inte funnits ngra assyrier/syrianer kvar idag i Tur Abdin. Vi skulle ha blivit utrotade.

Citat:
Rr inte ver er? Islam expanderar mer och bara mer, vldigt mnga konverterar till Islam. PKK som kmpar fr kurdernas rtt r en galen stark organsation, jag har aldrig hrt talas om en syriansk/assyrisk motsvarighet.

Du har inte mrkt att ju mer och mer Islam har spridit sig, desto mer hat har kommit ur frn Europa, hur Islamfientliga partier kat i popularitet osv... jo du, detta r pgrund av att Islam r en genomond religion som frgiftar samhllen. En krigsgalen ond religion som endast orsakar frstrelse vart det n sprids. Det r det vi ser i Frankrike, Holland osv... och nd s har inte muslimerna kunnat gra ett absolut skit mot oss hr. Detta r pgrund av att vi r verlgsna er nr bda har samma odds och frutsttningar.

Citat:
Det r ni syrianer som spyr ut erat hat mot oss muslimer, speciellt d ni r i grupp. Det r drfr ni ofta hamnar i slagsml med kurder t.e.x. Jag personligen har hamnat i brk med syrian tjejer p.g.a deras sikter, efter brket fick jag p mig andra syrianer och klarade mig vldigt vl.

Till slut fick jag ett fjsk sms dr det stod 'allts vi alla r mnniskor bla bla bla' . ven min bosniska vn hamnade i samma sits. I rebro t.e.x attackerade syrianer en kurdfest, dr blev det ett blodbad av er, och det var inte frsta gngen.

Jag r medveten om att assyrier/syrianer brukar spy hat mot muslimer, oftast lite verdrivet. Man ska ju inte hata, men det blir ju frjkla svrt nr man ser hur muslimer beter sig n idag, bde mot oss och andra.

Frvrigt har jag redan nmnt att jag skiter i vad dina bekanta har sagt till dig eller vad som har "hnt" dig. Lter s jvla troligt att ett par syrianer skulle ha "attackerat" en kurdfest i rebro. Ett par syrianer mot ett hundratals kurder. Ok. Kan du inte komma p lite bttre lgner nsta gng?

Citat:
Vad r en ltsas arab? Jo jag vet att vi araber begr mycket brott och jag hatar dessa fr de frstr fr oss, men den kriminalitet finns inom alla folkgrupper. ven hos svenskar.

Du r en ltsatsarab. Palestinier r inte araber. r du frn arabiska halvn? Nej. Du r endast arabiserad och ni vergav eran tidigare kultur gentemot den arabiska. Eftersom du r palestinier kan jag anta du har en del judiskt ursprung.

Citat:
Till slut, jag hatar inte syrianer eller assyrier. Har trffat p massor som r hur trevliga som helst. Min ldre systers tv bsta vnninor r syrian turkar och har hllt ihop sen barnsben. Mina kusiner som bor i Jnkping umgs mycket med syrianer ven min morbror dricker chai med syrianer.

Jag hller med. Jag frsker tminstone inte ha ngot emot kurder, turkar och araber nr de r fredliga men nr de attackerar mitt folk s skyddar jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in