2010-08-25, 21:42
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Jag generaliserade inte alla svenskar utan de rassistiska svenskarna och när jag skrev "ni" då menade jag ni (svenska rassister) och inte dom vanliga Svenssons.
Och att vi syrianer är rassister gentemot andra etniciteter är också skitsnack. De vi hatar är dom som skadat oss dvs. Turkar, Araber och kurder. Men vi gillar inte häller andra muslimer eftersom det var Islam som attackerade oss (jihad).
Vi visar mycket respekt och kärlek till andra folkgrupper som Serber, Greker, Latinos och andra kristna folkgrupper. Varför skulle vi ha flytt till USA, Australien, Ryssland och Europa om vi var "rassister" mot er?
Och att vi syrianer är rassister gentemot andra etniciteter är också skitsnack. De vi hatar är dom som skadat oss dvs. Turkar, Araber och kurder. Men vi gillar inte häller andra muslimer eftersom det var Islam som attackerade oss (jihad).
Vi visar mycket respekt och kärlek till andra folkgrupper som Serber, Greker, Latinos och andra kristna folkgrupper. Varför skulle vi ha flytt till USA, Australien, Ryssland och Europa om vi var "rassister" mot er?
Jo, nu är du där igen och bygger argument utan substans..
Att ni inte gillar muslimer generellt är ju lika "rasistiskt" som att svenskar inte skulle gilla muslimer..
Det är ett generaliserande som svenskar inte tillåts göra, så varför skulle ni tillåtas det..?
Det är talande att du säger "och andra kristna folkgrupper"..
Det visar hur långt din "kärlek" sträcker sig.. Du menar att alla som tror på din gud är OK, de som tror på vissa andra är inte det..
Jag menar att de som tror på demokrati och empati är OK, de som inte gör det faller alla in på en skala från grått till svart..
Jag är däremot "rasist".. du är det inte.. Detta trots att du blåljuger ..
Ta en kik på hur stor andel av er arameer i Sverige som gifter er utanför er etnicitet, kika sen på andelen svenskar som gör det. Tänk sedan på att vi talar om giftermål i Sverige.. (Det finns fler potentielle svenska partners än det finns potentiella partners av någon annan etnicitet, eller alla andra sammanräknade..)
Om du påstår att arameer överlag är mindre fördomsfulla en svenskar, då är du helt enkelt ett bevis på hur hårt indoktrinerade ni är..
Sedan också när du påstod att det är bara semiter som mordhotar folk (särskilt på PM) och så börjar du mordhota mig på PM