Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Du måste ju förstå vad just vårt hat byggs på. Jag hatar inte turkar för att de inte delar mina åsikter eller för att de inte delar min kultur utan jag hatar de för vad dom gjort mot mina förfäder och efter hur dem har behandlat oss. Du eller svensken bygger erat hat för att de inte delar samma kultur som er eller för ngn enstaka händelse.
Svenska rassister hatar all invandring och alla invandrare, vare sig han är grek eller turk.
Och ni hatar dessa folkgrupper utan anledning eller på svaga grunder. Innan blattarna fanns i Sverige så var finnarna era offer.
Rasism är enligt mig när en "blatte" hatar en svensk bara för att han just är svensk men rasism är inte om en t.ex Grek hatar en Turk för att turkarna dödat halva hans folkgrupp, utan då är det hat och man är fiender och inte rassister.
Om vi syrianer inte hatade bl.a turkar så skulle vi ju se ut som idioter. Liksom dödar de 3/4 av mitt folk med brutala metoder, ska jag då stå och ljuga med ett fejk smile och säga att jag älskar dem?
Jag fattar precis allt det där..
Men om du stannar vid att hata turkar och sedan inte dessutom är enormt fördomsfull mot ett helt gäng andra etniciteter, då beror det på att du är undantaget som bekräftar regeln..
Det är klart att det är lätt att försvara allt hat därför att arameer varit förföljda historiskt.
Vad hade du motiverat det med om du var Turk? (grov förolämpning, jag vet..)
Du förstår just nu inte vad jag menar.. det beror på att du utgår ifrån att din etnicitet varit typ jordens fredligaste och mest fördomsfria, bara det inte varit för de där nedrans turkarna..
Så är ju inte fallet.. Ni kanske inte hatat turkarna om de inte förföljt er, men ni hade likväl visat lika hög grad av rasism gentemot andra etniciteter som ni gör idag..
Jag kan lätt tänka mig att du inte resonerar på detta sätt. Jag generaliserar väldigt grovt nu.
Men om du har problem med det, så betänk följande..
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
Och ni hatar dessa folkgrupper utan anledning eller på svaga grunder..
Du generaliserar själv..