2010-08-24, 00:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av aramaic
..Det är en annan sak att vi hatar turkarna som fått denna skönhet som igentligen tillhörde oss Syrianer/Assyrier/Kaldeer, Armenier, Greker och Romare mm.

Ja, HAT är naturligtvis något förbehållet våra "flyktingar"..
En svensk, däremot, som inte samtycker med att tvingas betala oproportionerligt hög skatt för att få äran att frånsäga sig sin natur och sitt kulturarv är RASIST!!!

(detta är inget personligt mot dig, aramaic.. det är en generell iakttagelse jag gör utifrån de erfarenheter av "rasism" som jag gjort.. De säger entydigt att det är våra invandrare som är mest "rasistiska".. Men då är det ju OK, eller..?)
2010-08-24, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansLAUGHTER
Ja, HAT är naturligtvis något förbehållet våra "flyktingar"..
En svensk, däremot, som inte samtycker med att tvingas betala oproportionerligt hög skatt för att få äran att frånsäga sig sin natur och sitt kulturarv är RASIST!!!

(detta är inget personligt mot dig, aramaic.. det är en generell iakttagelse jag gör utifrån de erfarenheter av "rasism" som jag gjort.. De säger entydigt att det är våra invandrare som är mest "rasistiska".. Men då är det ju OK, eller..?)
Du måste ju förstå vad just vårt hat byggs på. Jag hatar inte turkar för att de inte delar mina åsikter eller för att de inte delar min kultur utan jag hatar de för vad dom gjort mot mina förfäder och efter hur dem har behandlat oss. Du eller svensken bygger erat hat för att de inte delar samma kultur som er eller för ngn enstaka händelse.

Svenska rassister hatar all invandring och alla invandrare, vare sig han är grek eller turk.
Och ni hatar dessa folkgrupper utan anledning eller på svaga grunder. Innan blattarna fanns i Sverige så var finnarna era offer.

Rasism är enligt mig när en "blatte" hatar en svensk bara för att han just är svensk men rasism är inte om en t.ex Grek hatar en Turk för att turkarna dödat halva hans folkgrupp, utan då är det hat och man är fiender och inte rassister.

Om vi syrianer inte hatade bl.a turkar så skulle vi ju se ut som idioter. Liksom dödar de 3/4 av mitt folk med brutala metoder, ska jag då stå och ljuga med ett fejk smile och säga att jag älskar dem?
2010-08-24, 23:05
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Nu styrs ju "Turkiet" inte av etniska turkar utan snarare är det etniskt förvirrade anatolier som är genetiskt mer lika assyrier och armenier än något annat folk på den här planeten, som tror att de är "turkar". Det är alltså praktiskt sett mer eller mindre det assyriska folket som styr "Turkiet". Att sedan de anatoliska pseudo-turkarna har fått för sig att de är från långtbortistan i Sibirien innebär ju inte att de erövrade regionen ifrån assyrier/syrianer, utan i själva verket så tillhör pseudo-turkarna mer eller mindre samma genpool som oss, och mycket riktigt är Y-DNA J1c3 bland assyrier en i grund och botten anatolisk haplogrupp som återfinns bland många anatoliska pseudo-turkar.

Okej, i så fall har dem ju inte "fått" landet utan det är deras ändå?
2010-08-24, 23:20
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sateliten
Okej, i så fall har dem ju inte "fått" landet utan det är deras ändå?
Ponera detta: en liten minoritet araber tar för en kort tid över Sverige politiskt, det svenska folket börjar prata arabiska, men efter ett tag försvinner araberna ifrån Sverige och kvar har du det svenska folket mer eller mindre som det var förut, men med den stora skillnaden att majoriteten av det svenska folket numera talar arabiska och som om det inte vore nog, identifierar sig som araber och på fullaste allvar, tror att de är araber bara för att de lärt sig snacka arabiska. Sedan finns det en liten grupp svenskar någonstans i Norrland som fortfarande snackar svenska och håller kvar vid den pre-arabiska identiteten. Denna grupp svenskar blir helt plötsligt "statslösa" och "har inget land" eftersom Sverige numera är officiellt ett arabland och det svenska folket är araber (trots att svenskar knappt har något arabiskt påbrå, men vadå liksom, de snackar ju arabiska och kallar sig araber, så vem är du att säga emot att de inte skulle vara araber då?).

Ungefär så är situationen för assyrier. Egentligen är det alltså vi assyrier som styr i mellanöstern, eftersom det är vårt folk som äger dessa pseudo-arabiska och pseudo-turkiska stater. Men grejen är att de idag har fått för sig att de är "araber" och "turkar" (trots att de inte är det) av ideologiska, politiska och religiösa skäl, trots att deras gener säger något annat. Och de förtrycker den delen av sitt eget folk som håller kvar vid deras riktiga rötter.

Här har du en genetisk karta:

https://www.forumbiodiversity.com/im...rsity_Euro.png

Kolla hur nära de anatoliska pseudo-turkarna är assyrier.
Senast redigerad av EliasAlucard 2010-08-24 kl. 23:23.
2010-08-24, 23:23
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
Ponera detta: en liten minoritet araber tar för en kort tid över Sverige politiskt, det svenska folket börjar prata arabiska, men efter ett tag försvinner araberna ifrån Sverige och kvar har du det svenska folket mer eller mindre som det var förut, men med den stora skillnaden att majoriteten av det svenska folket numera talar arabiska och som om det inte vore nog, identifierar sig som araber och på fullaste allvar, tror att de är araber bara för att de lärt sig snacka arabiska. Sedan finns det en liten grupp svenskar någonstans i Norrland som fortfarande snackar svenska och håller kvar vid den pre-arabiska identiteten. Denna grupp svenskar nublir helt plötsligt "statslösa" och "har inget land" eftersom Sverige numera är officiellt ett arabland och det svenska folket är araber (trots att svenskar knappt har något arabiskt påbrå, men vadå liksom, de snackar ju arabiska och kallar sig araber, så vem är du att säga emot att de inte skulle vara araber då?).

Ungefär så är situationen för assyrier. Egentligen är det alltså vi assyrier som styr i mellanöstern, eftersom det är vårt folk som äger dessa pseudo-arabiska och pseudo-turkiska stater. Men grejen är att de idag har fått för sig att de är "araber" och "turkar" (trots att de inte är det) av ideologiska, politiska och religiösa skäl, trots att deras gener säger något annat. Och de förtrycker den delen av sitt eget folk som håller kvar vid deras riktiga rötter.

Här har du en genetisk karta:

https://www.forumbiodiversity.com/im...rsity_Euro.png

Kolla hur nära de anatoliska pseudo-turkarna är assyrier.

Okej, alltså är de inte några invandrare från fjärran Asien utan äkta anatolier. Dvs. de är på samma land deras förfäder var på.
2010-08-24, 23:25
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sateliten
Okej, alltså är de inte några invandrare från fjärran Asien utan äkta anatolier. Dvs. de är på samma land deras förfäder var på.
De riktiga turkarna var från fjärran Asien, dagens pseudo-turkar från Anatolien är dock en till större delen inhemsk befolkning i regionen och är genetiskt mer lika assyrier och armenier än något annat folkslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic...Turkish_people
2010-08-25, 00:59
Bannlyst
Citat:
Du måste ju förstå vad just vårt hat byggs på. Jag hatar inte turkar för att de inte delar mina åsikter eller för att de inte delar min kultur utan jag hatar de för vad dom gjort mot mina förfäder och efter hur dem har behandlat oss. Du eller svensken bygger erat hat för att de inte delar samma kultur som er eller för ngn enstaka händelse.

Svenska rassister hatar all invandring och alla invandrare, vare sig han är grek eller turk.
Och ni hatar dessa folkgrupper utan anledning eller på svaga grunder. Innan blattarna fanns i Sverige så var finnarna era offer.

Rasism är enligt mig när en "blatte" hatar en svensk bara för att han just är svensk men rasism är inte om en t.ex Grek hatar en Turk för att turkarna dödat halva hans folkgrupp, utan då är det hat och man är fiender och inte rassister.

Om vi syrianer inte hatade bl.a turkar så skulle vi ju se ut som idioter. Liksom dödar de 3/4 av mitt folk med brutala metoder, ska jag då stå och ljuga med ett fejk smile och säga att jag älskar dem?

Jag fattar precis allt det där..
Men om du stannar vid att hata turkar och sedan inte dessutom är enormt fördomsfull mot ett helt gäng andra etniciteter, då beror det på att du är undantaget som bekräftar regeln..

Det är klart att det är lätt att försvara allt hat därför att arameer varit förföljda historiskt.
Vad hade du motiverat det med om du var Turk? (grov förolämpning, jag vet..)
Du förstår just nu inte vad jag menar.. det beror på att du utgår ifrån att din etnicitet varit typ jordens fredligaste och mest fördomsfria, bara det inte varit för de där nedrans turkarna..

Så är ju inte fallet.. Ni kanske inte hatat turkarna om de inte förföljt er, men ni hade likväl visat lika hög grad av rasism gentemot andra etniciteter som ni gör idag..

Jag kan lätt tänka mig att du inte resonerar på detta sätt. Jag generaliserar väldigt grovt nu.
Men om du har problem med det, så betänk följande..

Citat:
Och ni hatar dessa folkgrupper utan anledning eller på svaga grunder..

Du generaliserar själv..
2010-08-25, 01:39
Medlem
Satelitens avatar
Citat:
De riktiga turkarna var från fjärran Asien, dagens pseudo-turkar från Anatolien är dock en till större delen inhemsk befolkning i regionen och är genetiskt mer lika assyrier och armenier än något annat folkslag.

http://en.wikipedia.org/wiki/Genetic...Turkish_people

Ja, alltså är de inhemska anatolier och bor i sina förfäders land.
2010-08-25, 01:51
Medlem
sparrdals avatar
Arabernas hat mot turkar är inget nytt. Att pressa en arab på en logisk förklaring för sitt turkhat är lönlöst.

Dem är små i sinnet araberna. Dem saknar vidare analysförmåga och ser inte helhetsperspektiv på sin tillvaro. Det är enklare och faller i deras intresse att gå den enkla vägen och anklaga turkar för allt ont som hänt dem.

Att kristna araber är rasistiska är ett karaktärsdrag dem delar med andra semitiska broderfolk. Exempelvis judar, armenier, syrianer, m.m.

Till er som intellektuelliserar med kromosoner/gener/kryptiska diagram. Ni har fel. I turkiet är ALLA turkar
2010-08-25, 01:56
Medlem
sparrdals avatar
Arameic!

Ni e skojiga era syrianbabbar. Ni spelade allan ballan och fick kalla kuken när ni semestrade hos era kristna bröder i spanien, grekland. Nu har ni börjat komma tillbax till den turkiska rivieran. Det e bara turkar som kan vara så förlåtande och välkommna er.

När ska ni växa och lämna sandlådan. Erat småsinthet har lett er hit. Vart kommer er småsinthet att leda er i framtiden?
2010-08-25, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mansLAUGHTER
Jag fattar precis allt det där..
Men om du stannar vid att hata turkar och sedan inte dessutom är enormt fördomsfull mot ett helt gäng andra etniciteter, då beror det på att du är undantaget som bekräftar regeln..

Det är klart att det är lätt att försvara allt hat därför att arameer varit förföljda historiskt.
Vad hade du motiverat det med om du var Turk? (grov förolämpning, jag vet..)
Du förstår just nu inte vad jag menar.. det beror på att du utgår ifrån att din etnicitet varit typ jordens fredligaste och mest fördomsfria, bara det inte varit för de där nedrans turkarna..

Så är ju inte fallet.. Ni kanske inte hatat turkarna om de inte förföljt er, men ni hade likväl visat lika hög grad av rasism gentemot andra etniciteter som ni gör idag..

Jag kan lätt tänka mig att du inte resonerar på detta sätt. Jag generaliserar väldigt grovt nu.
Men om du har problem med det, så betänk följande..

Du generaliserar själv..

Jag generaliserade inte alla svenskar utan de rassistiska svenskarna och när jag skrev "ni" då menade jag ni (svenska rassister) och inte dom vanliga Svenssons.
Och att vi syrianer är rassister gentemot andra etniciteter är också skitsnack. De vi hatar är dom som skadat oss dvs. Turkar, Araber och kurder. Men vi gillar inte häller andra muslimer eftersom det var Islam som attackerade oss (jihad).
Vi visar mycket respekt och kärlek till andra folkgrupper som Serber, Greker, Latinos och andra kristna folkgrupper. Varför skulle vi ha flytt till USA, Australien, Ryssland och Europa om vi var "rassister" mot er?
2010-08-25, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sparrdal
Arameic!

Ni e skojiga era syrianbabbar. Ni spelade allan ballan och fick kalla kuken när ni semestrade hos era kristna bröder i spanien, grekland. Nu har ni börjat komma tillbax till den turkiska rivieran. Det e bara turkar som kan vara så förlåtande och välkommna er.

När ska ni växa och lämna sandlådan. Erat småsinthet har lett er hit. Vart kommer er småsinthet att leda er i framtiden?
Vafan snackar du om? Kan du vara lite mer tydlig.

Greker, Italienare och spanjorer har inget emot oss. När jag va i Grekland så fick vi billigare solstolar för vi va kristna syrianer och i Italien tyckte en butiksägare att vi nästan va heliga och trodde att det knappt fanns några kvar av oss.

Och vf ska turkarna förlåta oss? Äre inte vi som ska förlåta dom?.. Lr påstår du att även judarna borde be tyskarna om utsäkt?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in