2009-12-28, 06:15
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz

2) menar du USB-porten? Den avänds för att ladda eller om man vill pluga in något i den? Finns USBcontroller som gör att du kan sätta in vafan du vill där så länge den har USB

Den har dock inte något USB-host mode. Du kan alltså inte koppla in externa enheter såsom hårddiskar till n900:an.

Måste sæga att jag ær jævligt nøjd med min, den enda nackdelen ær att batteritiden ær lite væl dålig vid flitig anvændning, men man kan tweaka det ganska bra ændå. fullkomligt ælskar att ha ett mer eller mindre komplett linuxsystem i fickan
Citera
2009-12-28, 22:52
Medlem
Worldwides avatar
så alla ubuntu/linux program KAN portas till denna telefon?
Citera
2009-12-29, 03:56
Medlem
Struttens avatar
Jag har faktiskt aldrig förut köpt en "hypad" mobil, utan kunnat gå in i butik och klämt på modeller som iallfall funnits ett par månader. Nu tänkte jag dock köpa mig en n900, och undrar bara om någon av er har koll på hur pass mycket priset brukar sjunka? När den nu kommer i januari (till alla återförsäljare), komer den bli billigare direkt (jämfört med deras angivna priser nu) eller kommer det dröja ett tag? Jag ber er inte skåda in i framtiden, utan bara tala utifrån tidigare erfarenheter!
Citera
2009-12-29, 08:19
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har faktiskt aldrig förut köpt en "hypad" mobil, utan kunnat gå in i butik och klämt på modeller som iallfall funnits ett par månader. Nu tänkte jag dock köpa mig en n900, och undrar bara om någon av er har koll på hur pass mycket priset brukar sjunka? När den nu kommer i januari (till alla återförsäljare), komer den bli billigare direkt (jämfört med deras angivna priser nu) eller kommer det dröja ett tag? Jag ber er inte skåda in i framtiden, utan bara tala utifrån tidigare erfarenheter!

Nokia N97an kostade 6500kr när den kom, nu kostar den mellan 5500-6000kr

Nokia N900 kostar ca 6000kr nu, och kommer med all sannolikhet inte sjunka under 5500kr innan nästa höst.

Om den inte blir superhypad, vilket innebär att det kommer en massa äckliga "snälla köp något av oss" bud från diverse kedjor, dessa priser är i såna fall endast temporära och det faktiska priset kommer vara mellan 5500-6000kr från nu till september.

Jag har än så länge aldrig någonsin förutsett fel när det gäller prissättning på mobiler.

För ett kort svar på din fråga.
Nej, köp den nu, du kommer inte märka av att den sjunker i pris. 500kr hit och dit är ju bara damm.

Någon mer än jag som noterat X86 emulatorn i programmappen extras eller extras testing (jag har båda aktiverade)

Visst var det det som vi alla längtade efter?
Citera
2009-12-29, 11:48
Medlem
inevahs avatar
Nu är jag sjukt irriterad på telefonen. Varje gång jag ska ta kort så säger den "åtgärden misslyckades", eller "kameran är i viloläge". Vad i helvete kan vara fel!? Jag kör med fabriksinställningar!
Citera
2009-12-29, 11:48
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Nokia N97an kostade 6500kr när den kom, nu kostar den mellan 5500-6000kr

Nokia N900 kostar ca 6000kr nu, och kommer med all sannolikhet inte sjunka under 5500kr innan nästa höst.

Om den inte blir superhypad, vilket innebär att det kommer en massa äckliga "snälla köp något av oss" bud från diverse kedjor, dessa priser är i såna fall endast temporära och det faktiska priset kommer vara mellan 5500-6000kr från nu till september.

Jag har än så länge aldrig någonsin förutsett fel när det gäller prissättning på mobiler.

För ett kort svar på din fråga.
Nej, köp den nu, du kommer inte märka av att den sjunker i pris. 500kr hit och dit är ju bara damm.

Någon mer än jag som noterat X86 emulatorn i programmappen extras eller extras testing (jag har båda aktiverade)

Visst var det det som vi alla längtade efter?

Tack! Då blir det köp så fort Katching får in den! Har tillgodokvitto där. Jag håller med om att 500 hit eller dit inte är hel världen, men 4000 är det lite mer...
Citera
2009-12-29, 18:23
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Nu är jag sjukt irriterad på telefonen. Varje gång jag ska ta kort så säger den "åtgärden misslyckades", eller "kameran är i viloläge". Vad i helvete kan vara fel!? Jag kör med fabriksinställningar!

Haha, Innan jag flashade min så upptäckte jag att fabriksinställningarna gör(hjälper) inte emot något.

Det jag gjorde var att jag första flasha eMMC (hårddisken) sedan firmware så fick jag den som den vore ny, medans inställningen "fabriksinställningar" gör nästan inget.

Det är snabbt och enkelt att flasha : http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware#Windows
(börja med eMMC flashing) fil: RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin
Sedan firmware flashing fil: RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin

Låter dock skumt att du har såna grova problem, du har inte installerat program ifrån extra-testing eller extra-devel?
Citera
2009-12-29, 19:03
Medlem
Vibliriblands avatar
Ingne som har npgon kommentar angående X86 pc-emulatorn jag postade om lite längre upp?
Citera
2009-12-29, 19:06
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Ingne som har npgon kommentar angående X86 pc-emulatorn jag postade om lite längre upp?

Du talar om dosbox va? som du hör på namnet kör den DoS-Program så inte riktigt de vi letar efter.
Förutom att jag använder DoS-emulator till att lira Day Of The Tentacle, om ni inte spelat det så är det dags att göra de!
Citera
2009-12-29, 19:09
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Haha, Innan jag flashade min så upptäckte jag att fabriksinställningarna gör(hjälper) inte emot något.

Det jag gjorde var att jag första flasha eMMC (hårddisken) sedan firmware så fick jag den som den vore ny, medans inställningen "fabriksinställningar" gör nästan inget.

Det är snabbt och enkelt att flasha : http://wiki.maemo.org/Updating_the_firmware#Windows
(börja med eMMC flashing) fil: RX-51_2009SE_1.2009.41-1.VANILLA_PR_EMMC_MR0_ARM.bin
Sedan firmware flashing fil: RX-51_2009SE_1.2009.42-11_PR_COMBINED_MR0_ARM.bin

Låter dock skumt att du har såna grova problem, du har inte installerat program ifrån extra-testing eller extra-devel?

Programmen jag har installerat är:
  • APnews
  • bounce
  • copernicum
  • desktop-photoapplet
  • eyes widget
  • facebook installer och widget and photo uploader
  • flashlight
    f
  • fm radio player
  • forecaweather + widget
  • Gonvert
  • Knips (skit)
  • Mirror
  • Omweather + weather.com database
  • Pidgin IM
  • TuneWiki widget
  • Unzip
  • Xarchiver
  • zip

Inte säker på om nåt av dem är från testing/devel katalogen..?

Hur som helst, vad exakt är det man gör när man flashar? Vad händer dvs? Raderas något? Hjälper det mot mitt problem med kameran tro? :/
Citera
2009-12-29, 19:16
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inevah
Hur som helst, vad exakt är det man gör när man flashar? Vad händer dvs? Raderas något? Hjälper det mot mitt problem med kameran tro? :/

När du flashar så försvinner allt och blir som du köpte den, alltså en hardreset.
Du kan ta en backup på kontakter och sånt innan och föraöver till datorn.

Så gå till mer och säkerhetskopering kryssa ur programlistan.
Vänta tills det blir klart sedan i mappen backups ska den finnas kopiera över den till datorn.

Sedan flashar du eMMC sedan firmware gö som på guiden jag skickade tar någon minut bara.
Sedan lägger du in backupen på telefonen och återställer till den.

Edit:
Avinstallera knips, är 90% säker på att de skitet som fuckar din mobil
Senast redigerad av antezzz 2009-12-29 kl. 19:25.
Citera
2009-12-29, 19:42
Medlem
inevahs avatar
Citat:
När du flashar så försvinner allt och blir som du köpte den, alltså en hardreset.
Du kan ta en backup på kontakter och sånt innan och föraöver till datorn.

Så gå till mer och säkerhetskopering kryssa ur programlistan.
Vänta tills det blir klart sedan i mappen backups ska den finnas kopiera över den till datorn.

Sedan flashar du eMMC sedan firmware gö som på guiden jag skickade tar någon minut bara.
Sedan lägger du in backupen på telefonen och återställer till den.

Edit:
Avinstallera knips, är 90% säker på att de skitet som fuckar din mobil

Ska strax prova med att flasha isåfall
ironiska är att jag installerade knips i hopp om att det skulle fixa problemet, hade det nämligen innan jag installerade skiten:/ Men jag tar och flashar och ser hur den uppför sej efter det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in