Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag har faktiskt aldrig förut köpt en "hypad" mobil, utan kunnat gå in i butik och klämt på modeller som iallfall funnits ett par månader. Nu tänkte jag dock köpa mig en n900, och undrar bara om någon av er har koll på hur pass mycket priset brukar sjunka? När den nu kommer i januari (till alla återförsäljare), komer den bli billigare direkt (jämfört med deras angivna priser nu) eller kommer det dröja ett tag? Jag ber er inte skåda in i framtiden, utan bara tala utifrån tidigare erfarenheter!
Nokia N97an kostade 6500kr när den kom, nu kostar den mellan 5500-6000kr
Nokia N900 kostar ca 6000kr nu, och kommer med all sannolikhet inte sjunka under 5500kr innan nästa höst.
Om den inte blir superhypad, vilket innebär att det kommer en massa äckliga "snälla köp något av oss" bud från diverse kedjor, dessa priser är i såna fall endast temporära och det faktiska priset kommer vara mellan 5500-6000kr från nu till september.
Jag har än så länge aldrig någonsin förutsett fel när det gäller prissättning på mobiler.
För ett kort svar på din fråga.
Nej, köp den nu, du kommer inte märka av att den sjunker i pris. 500kr hit och dit är ju bara damm.
Någon mer än jag som noterat X86 emulatorn i programmappen extras eller extras testing (jag har båda aktiverade)
Visst var det det som vi alla längtade efter?