2009-10-25, 16:23
Medlem
NixZt0rms avatar
Funderar starkt på att byta ut min 5800 mot dena lur, var det någon som viste exakta release datumet?
Citera
2009-10-25, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixZt0rm
Funderar starkt på att byta ut min 5800 mot dena lur, var det någon som viste exakta release datumet?

Enligt 3 så är datumet framflyttat till v.52
Citera
2009-10-25, 21:02
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zundance
Enligt 3 så är datumet framflyttat till v.52
Och enligt mer eller mindre alla andra vettiga källor är det 11-14e november som gäller.
Citera
2009-10-26, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Och enligt mer eller mindre alla andra vettiga källor är det 11-14e november som gäller.

Eller också är det så här:

Hej,

Du har förhandsbokat en Nokia N900 hos oss på Katshing. Tyvärr har vi nu fått reda på att N900 inte kommer att komma till den svenska marknaden under 2009. Gissningsvis kommer den i slutet av januari 2010, men det är inget som är bekräftat. Den mobil som ligger allra närmast, och som nu finns i lager, är Nokia N97.

Skillnaden mellan dessa bägge mobiler är:
N900 är Linuxbaserad vilken N97 inte är. N900 har även en aningen större skärm än N97. Däremot är N97 lättare och lite tunnare i formatet. Läs mer om N97

Om du känner att du vill skifta produkt, hör gärna av dig direkt till mig på 0346-57011 eller på kundtjanst@katshing.se. Väljer du just N97, som är lite dyrare än N900, så sänker vi priset till samma nivå som N900.

/Emelie Andersson - Kundtjänst

Hälsningar
Katshing AB
www.katshing.se
Citera
2009-10-26, 13:33
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
text

Men helvete då är det bäst att dom lägger in så man kan använda hela telefonen i portrait mode annars så skippar jag den!
Citera
2009-10-26, 13:35
Bannlyst
Oh! Fysatan, jag hatar när saker skjuts upp i releasedate!
Citera
2009-10-26, 15:17
Medlem
ciones avatar
Om detta stämmer är det fan patetiskt, de retar ju bara upp folk och får man vänta för länge det kan ju resultera i att kunden skiter i köpet. Jag funderar starkt på att skita i denna mobil nu. Att vänta 3-4 månader är ju inte rimligt.
Men tyvärr så är det väl så det fungerar.....
Citera
2009-10-26, 16:37
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Eller också är det så här:

Hej,

Du har förhandsbokat en Nokia N900 hos oss på Katshing. Tyvärr har vi nu fått reda på att N900 inte kommer att komma till den svenska marknaden under 2009. Gissningsvis kommer den i slutet av januari 2010, men det är inget som är bekräftat. Den mobil som ligger allra närmast, och som nu finns i lager, är Nokia N97.

Skillnaden mellan dessa bägge mobiler är:
N900 är Linuxbaserad vilken N97 inte är. N900 har även en aningen större skärm än N97. Däremot är N97 lättare och lite tunnare i formatet. Läs mer om N97

Om du känner att du vill skifta produkt, hör gärna av dig direkt till mig på 0346-57011 eller på kundtjanst@katshing.se. Väljer du just N97, som är lite dyrare än N900, så sänker vi priset till samma nivå som N900.

/Emelie Andersson - Kundtjänst

Hälsningar
Katshing AB
www.katshing.se
Ja, det där verkar vara senaste budet, men bara från Katshing än så länge. Jag väntar med att rage:a tills Nokia själva går ut med det (om de inte har det under de senaste timmarna) eftersom det känns oerhört osannolikt att releasen skulle skjutas fram med tre månader för ett antal performance-relaterade förbättringar, vilket ju enligt Nokia är vad som händer med telefonen just nu.
edit: För övrigt har jag varit i kontakt med Nokia Shop under dagen då jag behövde ändra leveransadress till följd av förseningen och fick veta att det inte går. Alternativet är att lägga en ny beställning, förlora sin plats i kön och rabatten på 15% som ju inte längre finns. Ska få samtal tillbaka av dem imorrn och frågar samtidigt hur det ser ut med releasen, för om inte ens Nokias egna jävla shop kan få ut luren innan jul skiter jag i det - ett företag som inte klarar av att trycka ut en så hypad lur i tid och samtidigt vägrar säga något om vad i helvete det är de gör kan få suga min moderatorskuk.
Senast redigerad av orkarN 2009-10-26 kl. 16:58.
Citera
2009-10-26, 16:54
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Ja, det där verkar vara senaste budet, men bara från Katshing än så länge. Jag väntar med att rage:a tills Nokia själva går ut med det (om de inte har det under de senaste timmarna) eftersom det känns oerhört osannolikt att releasen skulle skjutas fram med tre månader för ett antal performance-relaterade förbättringar, vilket ju enligt Nokia är vad som händer med telefonen just nu.

Sant,
Citera
2009-10-26, 18:39
Medlem
Releasen blir nog i november...men inte i Sverige! Vi är ju knappast en prioriterad marknad...:S Så vi får nog vackert vänta ett tag...

Det är vad jag tror och jag hoppas jag tror fel och att den kommer i ett litet fint paket till mig i mitten på november.
Citera
2009-10-26, 19:10
Medlem
Stormfires avatar
Det här blev lite för jobbigt, finns inte en chans att jag väntar till efter jul...
Citera
2009-10-26, 19:38
Medlem
ciones avatar
Finns det inget uttalande ifrån Nokias sida? Är trött på alla spekulationer. Något måste de väl kunna säga? De vet ju ifall de kommer att släppa den i Sverige imorgon eller om 3 månader? Och varför lanseras den inte till alla länder i Europe samtidigt för? (inte insatt)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in