2009-11-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derbicooling
Men jag tycker N97 har ett förbannat skönt tangentbord. Men klart som fan man vill ha en N900 för den verkar grym som fan men ändå inte liksom. Men det lär ju komma massa uppdateringar till N900 som gör att den blir grym.

Orkar inte vänta tills nästa år innan jag köper mobil så kommer nog inte kolla så mycket på X10 och den där HTC luren.

Risken är att du får vänta till nästa år med N900...
Citera
2009-11-24, 19:29
Medlem
derbicoolings avatar
Joo det börjar ju kännas så....
Citera
2009-11-24, 22:14
Medlem
Rookie81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
För mig står det mellan N900 och iPhone 3Gs beroende på när N900 släpps så jag ringde precis 077-66 22 222 (numret till Nokia för att beställa) och som det har skrivits tidigare så ska den komma i slutet av nästa vecka. Jag frågade "är det spikat?" varpå han svarar "i princip, ja". Han ville ha min mail-adress för att meddela när leveransdatumet med 100% är satt (vilket de skulle få besked om i veckan enligt honom).

Tänkte bara glida in och säga att det blev en iPhone 3Gs till slut. Fick aldrig något mail från killen jag pratade med.

Trist att det blev som det blev. Hoppas den kommer fort som fan för er som väntar!
Citera
2009-11-24, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Tänkte bara glida in och säga att det blev en iPhone 3Gs till slut. Fick aldrig något mail från killen jag pratade med.

Trist att det blev som det blev. Hoppas den kommer fort som fan för er som väntar!

Ja, det hoppas jag också...men frågan är om den hinner komma före jul, tveksamt. I värsta fall blir det efter nyår..:S
Citera
2009-11-24, 22:40
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Ja, det hoppas jag också...men frågan är om den hinner komma före jul, tveksamt. I värsta fall blir det efter nyår..:S

Det är inte "i värsta fall" för mig min vän.
Citera
2009-11-24, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Det är inte "i värsta fall" för mig min vän.

Efter nyår sträcker sig ju 364 dagar...
Citera
2009-11-24, 22:56
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Efter nyår sträcker sig ju 364 dagar...
Ja precis.....
Citera
2009-11-25, 16:27
Medlem
raddicals avatar
vad är den här telefonen tänkt att köra för processor ?

Eftersom det ser mörkt ut med Acer Liquid till sverige står det mellan denna och en x10, vilka är pros/cons ?

Någon som kan ge en liten hint utan att ha känt på ngn av dom ?:P

Är det någon faktiskt skillnad mellan maemo och android ?
Citera
2009-11-25, 17:26
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
vad är den här telefonen tänkt att köra för processor ?

Eftersom det ser mörkt ut med Acer Liquid till sverige står det mellan denna och en x10, vilka är pros/cons ?

Någon som kan ge en liten hint utan att ha känt på ngn av dom ?:P

Är det någon faktiskt skillnad mellan maemo och android ?

Processor and 3D accelerator
TI OMAP 3430: ARM Cortex-A8 600 MHz, PowerVR SGX with OpenGL ES 2.0 support

Maemo är mer en fullständig linux distrobution än vad Andriod är och gör de extremt mycket enklare att porta program som redan finns till linux direkt till telefonen. Full flash support ? inte många lurar som har de idag direkt.
Sedan är Maemo 5 idag rätt så exklusivt till N900 då kan man nu i början maxa den till fullo istället för att med Andriod så måste man anpassa sitt OS/program till xx antal lurar som finns på marknaden.
Citera
2009-11-25, 17:41
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hxh
Processor and 3D accelerator
TI OMAP 3430: ARM Cortex-A8 600 MHz, PowerVR SGX with OpenGL ES 2.0 support

Maemo är mer en fullständig linux distrobution än vad Andriod är och gör de extremt mycket enklare att porta program som redan finns till linux direkt till telefonen. Full flash support ? inte många lurar som har de idag direkt.
Sedan är Maemo 5 idag rätt så exklusivt till N900 då kan man nu i början maxa den till fullo istället för att med Andriod så måste man anpassa sitt OS/program till xx antal lurar som finns på marknaden.

Du har en jävligt bra poäng där, me nvarför har man inte tryckt i en snapdragon processor ? hade ju varit så galet najs

Porta program från linux direkt till telefonen säger du, är inte direkt insatt i linux men har en den datorvana, vad krävs för att man ska kunna göra detta då ?

Lutar åt en n900 för tillfället, har dock aldrig ägt en telefon med tangetbord. är detta trevligt ?
Citera
2009-11-25, 17:45
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Du har en jävligt bra poäng där, me nvarför har man inte tryckt i en snapdragon processor ? hade ju varit så galet najs
Inte så mycket skillnad mellan Arm Cortex-A8 och Snapdragon.
Har för mig att GPU'n i Cortex är kraftfullare än i Snapdragon.
Citera
2009-11-25, 17:47
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Inte så mycket skillnad mellan Arm Cortex-A8 och Snapdragon.
Har för mig att GPU'n i Cortex är kraftfullare än i Snapdragon.

Okej, du verkar veta det bättre än mig. men 600Mhz vs 1Ghz, look at the numbers!

Spotify finns till linux hoppas jag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in