Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Du har en jävligt bra poäng där, me nvarför har man inte tryckt i en snapdragon processor ? hade ju varit så galet najs
Porta program från linux direkt till telefonen säger du, är inte direkt insatt i linux men har en den datorvana, vad krävs för att man ska kunna göra detta då ?
Lutar åt en n900 för tillfället, har dock aldrig ägt en telefon med tangetbord. är detta trevligt ?

Är själv inte direkt programerings geni men om man säger såhär dom program som finns till linux som t ex internetverktyg, chat program, spel (små ofc), wlan verktyg osv ja de som man använder på en vanlig dator kan med enkelhet programmeras om till telefonen om nu hårdvaran klarar av de. Och sen är de communityn som tillverkar egna applikationer just för telefonen och de behöver inte komma och få sitt program signerat för att behöva släppa de fritt, som de är nu på Symbian OS. Så friheten är enormt stor både för användare och programmerare.
Sen att mobilen vad jag läst men är inte säker kan agera som usb host som jag har fått i uppfattning av att man kan t ex koppla in skrivare eller dyl med usb anslutning och ja göra de man ska, någon får rätt mig om jag har fel
Tror de är riktigt nice med QWERTY tangentbordet har själv inte haft någon lur med de så ska bli intressant och kännas vid.
Ja de finns Spotify till linux antingen installerar man Wine och kör de alltså använder Wine som en emulator för att kunna köra win32 program.
Eller så kan man köra Despotify dock så fungerar den bara om man har premium.