2010-04-25, 22:38
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Flytar youtube bra egentligne? Såg en recension där dom körde på youtube och de lagga som faan:S
Det beror alldeles på vad för uppkoppling du har. Hemma på mitt wifi funkar det finfint. Är jag ute och springer och kör telenors vanliga budgetsurf så gör jag klokast i att buffra ett tag. Men sen går det så bra så.
Citera
2010-04-26, 17:36
Medlem
Citat:
Hej ! Kan någon enkelt förklara om det går att installera något progran så man kan skicka/ta emot mms ?

Ifall du inte löst det borde detta ro dig i hamn:

http://teknikblogg.brookstream.org/2010/03/mms-installningar-n900-fmms-fapn.html

http://www.youtube.com/watch?v=PweDR6I0Bt0
Citera
2010-04-26, 17:48
Medlem
Gällande Fm-sändaren:

Räcker det men att man en gång kört Fm-boost en gång eller måste man aktivera programmet varje gång man stängt av sändaren? Ibland kan jag tycka mig höra skillnad då jag startar, men det kan mycket väl vara inbillning!

Volymen, då jag sänder från telefon till radiohörlurar, är väldigt låg. Inte i närheten av tex P3:s sändningar. Finns det någon lösning på detta? Funkar det kanske att höja ljudnivån på mp3filerna i datorn och sen köra dom eller finns det en inbyggd spärr som automatiskt sänker ljudet?
Citera
2010-04-26, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kissapa
Har varit jäkligt sugen på en n900 ett tag nu. Vad tycker ni om den, nu när ni har haft den ett tag?
Jag avråder dig att köpa den, jag älskar tagentbordet så sjukt mycket och det bara glider när man skriver, det är helt okej när det gäller ringa/smsa/lyssna på musik men annars tycker jag att det är en tråkig telefon, det mesta är komplicerat enligt mig och om man är ute efter en underhållnings telefon skulle jag välja iphone, så sjukt mycket apps jämfört med maemo. Somsagt så tycker jag att det är en för komplicerat telefon för mig, är inte speciellt bra på engelska och har svårt att första hur man ska göra vissa grejer. Det är här mina egna åsikter och jag är en 80% noob. Ni som är insatta tycker kanske att jag inte ens vet vad jag pratar om eller?
Citera
2010-04-26, 18:16
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Jag avråder dig att köpa den, jag älskar tagentbordet så sjukt mycket och det bara glider när man skriver, det är helt okej när det gäller ringa/smsa/lyssna på musik men annars tycker jag att det är en tråkig telefon, det mesta är komplicerat enligt mig och om man är ute efter en underhållnings telefon skulle jag välja iphone, så sjukt mycket apps jämfört med maemo. Somsagt så tycker jag att det är en för komplicerat telefon för mig, är inte speciellt bra på engelska och har svårt att första hur man ska göra vissa grejer. Det är här mina egna åsikter och jag är en 80% noob. Ni som är insatta tycker kanske att jag inte ens vet vad jag pratar om eller?

Du kan ju inte räkna med att Maemo ska ha 50 000 apps vid start. Tycker ändå antalet apps ökar jäkligt fort, och att telefonen behandlar dessa apps på ett mycket bra sätt. Men visst, gillar du att betala för allt du gör på din telefon så välj iPhone. Dock är OVI-store jävligt fattigt...
Citera
2010-04-26, 18:31
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Singular
Gällande Fm-sändaren:

Räcker det men att man en gång kört Fm-boost en gång eller måste man aktivera programmet varje gång man stängt av sändaren? Ibland kan jag tycka mig höra skillnad då jag startar, men det kan mycket väl vara inbillning!

Jag tror att man måste köra det varje gång. Dock finns ju Fm-transmitterswitcher, eller vad den heter, som widget. I den kan du välja att den också ska starta FM-Boost varje gång den startar sändning.
Citera
2010-04-26, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singular
Gällande Fm-sändaren:

Volymen, då jag sänder från telefon till radiohörlurar, är väldigt låg. Inte i närheten av tex P3:s sändningar. Finns det någon lösning på detta? Funkar det kanske att höja ljudnivån på mp3filerna i datorn och sen köra dom eller finns det en inbyggd spärr som automatiskt sänker ljudet?

FM boost måste köras varje gång. Om du sätter i laddaren måste du oxå köra FM boost eftersom den då ställer ner sändaren. Gissar de är för att den skall ladda snabbare (har hunnit köra den över 8h med laddaren i och FM boost).

Angånde program så tycker jag de finns allt man vill ha.
Men det hjälper såklart om man kan engelska (hör fan till att ha grundkunskaper i engelska i dagens samhälle) om man vill ha mer program snabbare.
Citera
2010-04-26, 20:51
Medlem
andropas avatar
ja, det är dags att någon hackar ihop en pruttljudsapp så att vi kan få samma kvalitetsmjukvara som de mer etablerade mobilplattformarna har...

allt jag kan tänkas behöva finns för telefonen, om inte i maemo-repositorieserna så finns de i debianrepositorieserna. Så även jag för nog säga att jag är mycket nöjd med den programvara som finns tillgänglig till plattformen.
Citera
2010-04-26, 20:56
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
ja, det är dags att någon hackar ihop en pruttljudsapp så att vi kan få samma kvalitetsmjukvara som de mer etablerade mobilplattformarna har...

allt jag kan tänkas behöva finns för telefonen, om inte i maemo-repositorieserna så finns de i debianrepositorieserna. Så även jag för nog säga att jag är mycket nöjd med den programvara som finns tillgänglig till plattformen.

Håller med här, finns ingen "app" jag kan komma på som jag behöver utöver dom som finns och dom jag har. De andra operativsystemen måste ju ha app för att byta bakgrundsbild typ.. därför de har 10000 apps men hur mycket skit som helst.
Citera
2010-04-26, 22:08
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Håller med här, finns ingen "app" jag kan komma på som jag behöver utöver dom som finns och dom jag har. De andra operativsystemen måste ju ha app för att byta bakgrundsbild typ.. därför de har 10000 apps men hur mycket skit som helst.

Nu när brain challange finns, och det är ett fotbollsresultatprogram på gång känner jag nog att jag är rätt nöjd vad gäller programmen också. Det enda jag kan tycka är synd är att de flesta av programmerarna (vilka jag beundrar för den tid de lägger ner) oftast verkar vara nöjda när det tekniska är färdigt. Innehållet är det absolut viktigaste, men ibland kan jag sakna "snygga" appar. De måste inte vara fula för att vara bra...
Citera
2010-04-27, 04:20
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Nu när brain challange finns, och det är ett fotbollsresultatprogram på gång känner jag nog att jag är rätt nöjd vad gäller programmen också. Det enda jag kan tycka är synd är att de flesta av programmerarna (vilka jag beundrar för den tid de lägger ner) oftast verkar vara nöjda när det tekniska är färdigt. Innehållet är det absolut viktigaste, men ibland kan jag sakna "snygga" appar. De måste inte vara fula för att vara bra...

välkommen till linux, min vän - där program är fula och helst körs i terminalemulator över en seriell kabel kopplad till någon gammal terminal från 1982.

själv, jag vet inte, eyecandy tenderar att vara en resurshog, jag väljer nog funktionalitet framför form anyday. men ibland så går de ihop väldigt bra.. antar att det är bristen på ett uniformt UI, som t.ex. Apple enforce:ar väldigt hårt. Du ska hålla dig till deras designideal. I Maemo kan du välja vilket ui-bibliotek (Qt, GTK/hildon, xyz) du utvecklar för, och även om man kan hildonize:a dem, så kan man också vända 180 grader och skita i det
Senast redigerad av andropa 2010-04-27 kl. 04:22.
Citera
2010-04-27, 20:56
Medlem
Jag funderar på att skaffa en N900 pga tangentbordet som jag behöver när jag gör viss nytta med mobilen. För att kunna göra detta behöver jag även kunna byta IP-adress ned jämna mellanrum.
Är det någon som vet om det finns någon VPN som är applicerbar på N900 som dessutom ger ett svenskt IP-nummer?

Och hur är det med IP-adresser i allmänhet på mobiler, får man en ny IP varje gång man öppnar browsern, startar om mobilen eller har man samma IP oavsett? Nu snackar jag alltså surf via telenätet och inte WLAN. Tacksam för svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in