2009-11-22, 18:18
Bannlyst
Faan detta kommer bli fint

Slut med massa ugly GUI's för att flytta över data(musik, film eller whatever) från PCn till telefonen.
Med nya nokia och openssh, så kan man lätt flytta över data med scp-kommandot när man har wlan-anslutning

Sen tillkommer fina möjligheter med linux i botten, då man kan installera roliga program, t ex rsync, irssi, aircrack osv...
Citera
2009-11-22, 18:28
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Okej, det förklarar ju en hel del. Men det är fortfarande ganska sjukt att det kan skilja så mycket.

Låt oss säga att man köper en n900 i americat, och instalerar ett svenskt os på den, eller iaf svensk ordlista. Hade man kunnat lämna in den på "reparation" och få verkstaden att lägga till åäö ? för dom har väll inte bara plockat bort 3 tangenter från överiga länders verisioner, dom är väll bara "blanka" så att säga ?
Lättaste är väl att mappa om till ett sv_se-tangentbord, det borde inte vara några större problem. Bara du minns var knapparna sitter och inte blir förvirrad av att ha ett amerikanskt tangentbord.
Citera
2009-11-22, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Går ej att beställa med Tre på katshing. Vet icke varför..

Troligen för att 3:s priser med olika månadspriser etc, inte är offentliga ännu.
Citera
2009-11-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Nokia har gått ut med att N900 operatörer inte kommer åf låsa telefonen, dock får dom sälja den med abonemang m.m

Nja, som jag har fattat det, kan ju ha fel såklart, så får operatörerna simlåsa mobilen. Lär iofs inte vara svårt att låsa upp, som redan nämnts...

Däremot får operatörerna INTE ändra på mjukvaran, dvs lägga in egna bakgrunder, genvägar etc.
Citera
2009-11-22, 19:07
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Lättaste är väl att mappa om till ett sv_se-tangentbord, det borde inte vara några större problem. Bara du minns var knapparna sitter och inte blir förvirrad av att ha ett amerikanskt tangentbord.

Jo det var lite så jag menade, sen kan man ju göra det lätt för sig att måla lite på tangenterna. Är det värt en skillnad på 3k måntro? Nokia har förövrigt wordwide garanti hoppas jag ?
Citera
2009-11-22, 19:11
Bannlyst
Man vet ju inte vad man skall tro längre.
Finns mängder om uppgifter om när n900 släpps.

http://www.product-reviews.net/2009/11/19/nokia-n900-release-date-update-december/
Citera
2009-11-22, 19:15
Medlem
orkarNs avatar
Citat:
Jo det var lite så jag menade, sen kan man ju göra det lätt för sig att måla lite på tangenterna. Är det värt en skillnad på 3k måntro? Nokia har förövrigt wordwide garanti hoppas jag ?
Kan du importera den och slippa tullar/skatter etc. så är det väl värt. Annars blir det praktiskt taget samma pris och jävligt osunt.
Citera
2009-11-22, 19:20
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orkarN
Kan du importera den och slippa tullar/skatter etc. så är det väl värt. Annars blir det praktiskt taget samma pris och jävligt osunt.

Ja det käns ju duktigt onödigt om priset bara diffar på en 200kr. Tyvär så tror jag inte att någon närastående ska göra en tripp till USA på ett tag. annars hade jag lätt beställt en n900
Citera
2009-11-22, 21:11
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ja det käns ju duktigt onödigt om priset bara diffar på en 200kr. Tyvär så tror jag inte att någon närastående ska göra en tripp till USA på ett tag. annars hade jag lätt beställt en n900

nokia n900 vs acer liquid, villken, och varför ? skiljer ändå en del i pris.

Kommer n900:an att stå sig tillräckligt länge för att vara värd en 24månaders bindningstid?
Citera
2009-11-22, 22:19
Medlem
ciones avatar
Citat:
nokia n900 vs acer liquid, villken, och varför ? skiljer ändå en del i pris.

Kommer n900:an att stå sig tillräckligt länge för att vara värd en 24månaders bindningstid?

Ja om du med lite tur får den inom 2 år så . Lär ju ta flera veckor (efter Sverige releasen v.49) att få den i handen eftersom de nya ska produceras, packas, skickas, levereras inom Sverige och till slut levereras till slutkund. Den är ju en lång process. Edit: och allt detta BÖRJAR ju vecka 49. Helt sjukt vad jag hatar Nokia just nu. Aldrig varit med om sämre kundhantering. De har ju för fan dödat N900:an en aning genom sin inkompetens.
Senast redigerad av cione 2009-11-22 kl. 22:21.
Citera
2009-11-22, 22:37
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja om du med lite tur får den inom 2 år så . Lär ju ta flera veckor (efter Sverige releasen v.49) att få den i handen eftersom de nya ska produceras, packas, skickas, levereras inom Sverige och till slut levereras till slutkund. Den är ju en lång process. Edit: och allt detta BÖRJAR ju vecka 49. Helt sjukt vad jag hatar Nokia just nu. Aldrig varit med om sämre kundhantering. De har ju för fan dödat N900:an en aning genom sin inkompetens.

Haha, ja nokia är ett riktigt uselt företag på kundhantering just nu.

blev lite sugen nu på den istället för acern, men nu börjar man fan undra, om dom håller på såhär nu. hur faaaaan kommer det då vara med uppdateringar?

skulle vela ta en titt hos nokias marknadsförings lag för n900:an när dessa besluten togs. Polsk riksdag, släng dig i väggen !
Citera
2009-11-23, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cione

He he, vi kanske ska säga börjar TIDIGAST vecka 49...

Acer Liquid...släpps den i Sverige eller är det import som gäller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in