2010-04-22, 17:01
Medlem
1C0NSs avatar
Finns det någon spotify version överhuvudtaget som fungerar offline till n900?
Citera
2010-04-22, 17:09
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Finns det någon spotify version överhuvudtaget som fungerar offline till n900?
Nej
Citera
2010-04-22, 17:33
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
var läste du detta? de flesta androidapps körs i någon sorts fulhackad java-VM om jag inte missminner mig. många native androidappar (de för armel, hursomhelst) är binärkompatibla med vår kära N900, men det skulle behöva någon sorts emulation-layer för att fånga syscallsen, då många skiljer sig markant.

dock kan du boota NITdroid, en port av android för N800/N900, med en smula tweakande. dock stöds inte all hårdvara fullt ut än, så det är mest för entusiaster

De var på nåt formum som tog upp maemo vs android, sen tror ajg de var feber som länkade till en film där en n900 bootar både maemo och android

Allt talar egentligen för att köpa en n900 i dagens läge eftersom att de verkar bättre än android.
Citera
2010-04-22, 18:03
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
De var på nåt formum som tog upp maemo vs android, sen tror ajg de var feber som länkade till en film där en n900 bootar både maemo och android

Allt talar egentligen för att köpa en n900 i dagens läge eftersom att de verkar bättre än android.

Yes! det är NITdroid som bootar i den videon.
Citera
2010-04-23, 17:04
Avslutad
Just nu är jag så in i helvetes sur, det var ett glapp i laddnings-intaget i mobilen som gjorde att den inte laddades när man satte in kontakten utan att man var tvungen att vrida/trycka för att det skulle laddas. Lämnade in mobilen i Norrköping på service som sa att det här skulle ta cirka 2-3 dagar att laga sen kunde jag hämta den. 1 vecka senare säger dom att det här var inget dom kunde laga så dom var tvungna att skicka den till Nokia men det skulle bara ta 4-5 dagar sen så kunde jag hämta den. Nu har det gått 3 veckor och jag ringde precis och fråga vad i helvete dom håller på med: Tydligen så var det här inget dom kunde laga så dom hade bytt ut hela telefonen på Nokia och skickat den, den skulle kommit idag, men självklart så gjorde den inte det. Så nu får jag väl hoppas att jag får telefon jäveln på måndag!
Citera
2010-04-23, 17:14
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten
Just nu är jag så in i helvetes sur, det var ett glapp i laddnings-intaget i mobilen som gjorde att den inte laddades när man satte in kontakten utan att man var tvungen att vrida/trycka för att det skulle laddas. Lämnade in mobilen i Norrköping på service som sa att det här skulle ta cirka 2-3 dagar att laga sen kunde jag hämta den. 1 vecka senare säger dom att det här var inget dom kunde laga så dom var tvungna att skicka den till Nokia men det skulle bara ta 4-5 dagar sen så kunde jag hämta den. Nu har det gått 3 veckor och jag ringde precis och fråga vad i helvete dom håller på med: Tydligen så var det här inget dom kunde laga så dom hade bytt ut hela telefonen på Nokia och skickat den, den skulle kommit idag, men självklart så gjorde den inte det. Så nu får jag väl hoppas att jag får telefon jäveln på måndag!
Ny lur. Sweet
Citera
2010-04-23, 17:14
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta.Katten

Haha, klassisk service, de första N900orna hade problem med USB-porten. Har läst att många klagat på dålig kvalité på den. Min är perfekt dock men jag vet att Nokia har rättat till de fel de hade i början på de senare.
Citera
2010-04-23, 20:05
Medlem
Provade irssi (irc-klient) men fick följande fel när jag försökte ansluta till quakenet:

AUTO: Reserved Nickname (ID: blablabla)
ERROR Closing Link blabla (G-lined)

har provat lite alla möjliga nicknames... nån som har nått tips?
Citera
2010-04-23, 20:07
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Termy
Provade irssi (irc-klient) men fick följande fel när jag försökte ansluta till quakenet:

AUTO: Reserved Nickname (ID: blablabla)
ERROR Closing Link blabla (G-lined)

har provat lite alla möjliga nicknames... nån som har nått tips?

G-line är väl att du (eller någon på ditt subnät/ISP) blivit bannad från servern?

detta bör inte vara specifikt för N900, utan borde ske på din vanliga dator också (om de använder samma nät)
Citera
2010-04-23, 22:36
Medlem
Ah, det löste sig.. blev unbannad efter ett par timmar och sedan fungerade det.
Citera
2010-04-24, 13:35
Medlem
1C0NSs avatar
Fixade Qtify & Yaspot samt Quake 3 till N900. Qtify och Yaspot fungerade när jag fick ner dom, använde båda programmen 2 gånger lite snabbt. Quake 3 fungerade inte överhuvudtaget. Stängdes bara ner när man tryckte på det.

Och sen blev det så för Qtify också, och sedan buggar Yaspot direkt och vill att man loggar in när man redan har loggat in, [och även om man gör det så vill den att man ska göra det igen osv].

Någon som har någon aning vad det kan bero på?
Citera
2010-04-24, 13:37
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Fixade Qtify & Yaspot samt Quake 3 till N900. Qtify och Yaspot fungerade när jag fick ner dom, använde båda programmen 2 gånger lite snabbt. Quake 3 fungerade inte överhuvudtaget. Stängdes bara ner när man tryckte på det.

Och sen blev det så för Qtify också, och sedan buggar Yaspot direkt och vill att man loggar in när man redan har loggat in, [och även om man gör det så vill den att man ska göra det igen osv].

Någon som har någon aning vad det kan bero på?

qtify/maemify/yaspot har dött för att spotify har rullat ut förändringar i protokollet, så vi får vänta på att libdespotify uppdateras...
Senast redigerad av andropa 2010-04-24 kl. 13:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in