Citat:
Ursprungligen postat av Xcorp
Har du helt missat Nokia N9?
N900 är förmodligen den bästa telefonen jag någonsin sett alla kategorier och den har egentligen allt man kan behöva (nej, jag _behöver_ uppenbarligen inte kapacitiv skärm).
Jag måste säga att jag gillar Maemo mer än Meego, dock tycker jag N9 är en riktigt fin telefon på de flesta sätt.
Hade detta "fixats" i Harmattan/Meego så kan jag tänka mig att byta bort N900 helt och hållet:
- Bort med Feeds-skärmen och inte med nåt som liknar hemskärm. Heck, kan t.o.m ha tre som man swipar mellan upp/ned också.
- Appspecifikt kommando (läs: oftast "Back") genom att swipa vänster / annan gest. Notera att detta t.o.m skulle kunna vara något som appmakarna själva skulle kunna lägga in.
- Bättre möjlighet till in-app-settings.. Vet iofs inte om det är det som är problemet, men inställningarna/features i de medföljande apparna är verkligen begränsade.
Jag vet egentligen inte om det behövs, men det känns som det fattas minst en knapp då och då på N9.
T.ex. Nokia 6230i var också en fantastisk telefon för sin tid. Finnarna kan verkligen bygga mobiler, även om deras vettiga modeller nuförtiden verkar långt separerade i tid räknat..