2010-06-12, 10:50
Medlem
Har använt min n900 i ett par veckor och jag måste bara ta upp det som är bra med den

1. Hela integrationen som man få till med kontakterna när det gäller konversationerna via msn, gtalk och anda chattjänster.

2. MicroB som browser är ju nog det bästa jag har sett, fungerar klockrent. Det enda som stör mig att flash kan sega ned det hela men det går att lösa med script.

3. En riktig terminal, perfekt för ssh.

4. Upplösningen på 800x600 känns ganska optimal för denna skärmstorlek, synd bara att det inte är 16:9 aspect men man kan inte få allt och man måste ju komma ihåg vad maemo och nxxx-serien kommer ifrån.

5. Mediaspelaren fungerar bra, ganska ok ljud när man lyssnar på musik
Citera
2010-06-12, 13:15
Medlem
knullklassons avatar
Fan vad sugen jag blir på denna "lur". Ni som äger den verkar helnöjda! En fråga bara, vad händer om/när man tappar den i golvet? Pajjar den då eller? Det är ju ändå några tusingar det handlar om...
Citera
2010-06-12, 13:31
Medlem
hxhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Fan vad sugen jag blir på denna "lur". Ni som äger den verkar helnöjda! En fråga bara, vad händer om/när man tappar den i golvet? Pajjar den då eller? Det är ju ändå några tusingar det handlar om...

Tappat den några gånger, från mellan halv meter till en meter i diverse golv, de är ju inte bra för skalet men mestadelen stryk har invisible shield faktiskt tagit tur nog.
Citera
2010-06-12, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Nej känns inte i fickan för mig iallafall, tycker storleken är perfekt är väl bara åka till närmaste elektronikbutik och klämma på den?

Alla bor inte så nära affärer och övrig civilisation . Sen är det ofta en annan sak om man ska ha den med sig hela tiden när man gör andra grejer än att stå stilla med den i fickan.
Var i alla fall förbi idag och tyckte den var stor men inte för stor, skulle för min del kunnat ha tagit bort tangentbordet men men.

När jag ändå är uppe i varv här så skulle jag vilja fråga hur maemo 5 har det med applikationer. Det är ju den enda telefonen med det operativsystemet.

Har maemo 5 öppen källkod?

Är mediaspelaren skön att bläddra mellan låtar/artister/spelistor osv? Kan man byta ut mediaspelaren (aktuellt om den inte är skön från början)?
Senast redigerad av Schnuff 2010-06-12 kl. 13:41.
Citera
2010-06-13, 12:12
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Alla bor inte så nära affärer och övrig civilisation . Sen är det ofta en annan sak om man ska ha den med sig hela tiden när man gör andra grejer än att stå stilla med den i fickan.
Var i alla fall förbi idag och tyckte den var stor men inte för stor, skulle för min del kunnat ha tagit bort tangentbordet men men.

När jag ändå är uppe i varv här så skulle jag vilja fråga hur maemo 5 har det med applikationer. Det är ju den enda telefonen med det operativsystemet.

Har maemo 5 öppen källkod?

Är mediaspelaren skön att bläddra mellan låtar/artister/spelistor osv? Kan man byta ut mediaspelaren (aktuellt om den inte är skön från början)?

Maemo 5 är helt jävla öppet.

Mediaspelaren är väl ganska bra. Om man byter låtar för fort så hänger den inte med, detta gäller då att den spelar en låt men visar låttitel för en annan. Vet inte hur de är med andra mediaspelare till n900, de får andra svara på.
Citera
2010-06-15, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Maemo 5 är helt jävla öppet.

Mediaspelaren är väl ganska bra. Om man byter låtar för fort så hänger den inte med, detta gäller då att den spelar en låt men visar låttitel för en annan. Vet inte hur de är med andra mediaspelare till n900, de får andra svara på.

Hur är det med applikationer till den då? Lär inte vara så bra utbud med tanke på antalet användare, eller?
Citera
2010-06-15, 11:13
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuff
Hur är det med applikationer till den då? Lär inte vara så bra utbud med tanke på antalet användare, eller?

Jag saknar personligen inga applikationer. Det enda jag kan sakna är lite snyggare fasad på programmen. Kolla själv på maemo.org. Där och på dess forum finns all information du kan tänkas vilja ha.
Citera
2010-06-15, 20:06
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag saknar personligen inga applikationer. Det enda jag kan sakna är lite snyggare fasad på programmen. Kolla själv på maemo.org. Där och på dess forum finns all information du kan tänkas vilja ha.

En som jag saknar är spotify, eller i alla fall en officiell/ en som funkar utan att den lägger ner ibland när de har uppdaterat.
Citera
2010-06-15, 23:23
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
En som jag saknar är spotify, eller i alla fall en officiell/ en som funkar utan att den lägger ner ibland när de har uppdaterat.

Jag håller verkligen med! Och då en som klarar offlinespellistor... Du får också mejla Spotify och tjata! Det har jag gjort... Använd qt-argumentet!
Citera
2010-06-16, 12:55
Medlem
swaydizzles avatar
Fan vilken hackig bild på SVT Play... Annan streamad video fungerar bra, men just SVT Play hackar. Oskönt nu under VM. Någon som vet hur man kan fixa det?
Citera
2010-06-16, 13:09
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swaydizzle
Fan vilken hackig bild på SVT Play... Annan streamad video fungerar bra, men just SVT Play hackar. Oskönt nu under VM. Någon som vet hur man kan fixa det?

Klicka på inställningar, sedan väljer du extern spelare och windows media så kan du öppna videon med mediaspelaren.
Citera
2010-06-16, 16:09
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag håller verkligen med! Och då en som klarar offlinespellistor... Du får också mejla Spotify och tjata! Det har jag gjort... Använd qt-argumentet!

Finns inga argument från spotify att inte släppa en linuxbaserad klient egentligen. Bara rena dumheter/lathet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in