2010-05-26, 21:21
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sn1gel
Började blinka till idag om ny update.

Känner mig lite halvt oteknisk där jag inte kommer förbi delen när man ska skapa en backup.. Skapar backup och för över den till datorn via USB i mass storage... Men nu vill den tjata om Nokia software update application.

Vore tacksam för hjälp!

Föra över?? På min var de bara att göra en i mobilen hade den inte ens kopplad till datorn så bara jag öppnade den sen igen, eller jag behövde inte de egentligen allt fanns kvar
Citera
2010-05-26, 21:32
Medlem
sn1gels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Föra över?? På min var de bara att göra en i mobilen hade den inte ens kopplad till datorn så bara jag öppnade den sen igen, eller jag behövde inte de egentligen allt fanns kvar

Ah nu ville den Blev avbrutet förut av någon anledning!
Citera
2010-05-26, 21:35
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sn1gel
Började blinka till idag om ny update.

Känner mig lite halvt oteknisk där jag inte kommer förbi delen när man ska skapa en backup.. Skapar backup och för över den till datorn via USB i mass storage... Men nu vill den tjata om Nokia software update application.

Vore tacksam för hjälp!

Ja du gör en backup och för över den till datorn, anledningen till att den säger att du ska uppdatera via datorn är för att du inte har tillräckligt med minne i root. Lättast för dig är nog ta backup på dina program släng över till datorn sedan avinstallerar du dina program på n900 inaktiverar alla programkataloger förutom nokias sedan uppdaterar du och använder backupen till att återställa dina program igen.
Citera
2010-05-26, 21:37
Medlem
sn1gels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ja du gör en backup och för över den till datorn, anledningen till att den säger att du ska uppdatera via datorn är för att du inte har tillräckligt med minne i root. Lättast för dig är nog ta backup på dina program släng över till datorn sedan avinstallerar du dina program på n900 inaktiverar alla programkataloger förutom nokias sedan uppdaterar du och använder backupen till att återställa dina program igen.

Ah, det visade sig att det faktiskt inte fungerade när jag testade igen. Skall testa det du skrev och återkomma med hur det gick! Tack!
Citera
2010-05-26, 22:25
Medlem
Nu har jag uppdaterat min. Jag gjorde en backup på minneskortet, men när uppdateringen var klar behövde jag inte återställa backupen, allt fanns kvar. Det enda sura (som jag upptäckt) var att alla standardstationer i internetradion var tillbaka... Dock var inte mina egna som jag lagt till raderade.

Ska bli intressant att se hur mycket man märker av uppdateringen!
Citera
2010-05-26, 22:31
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
Nu har jag uppdaterat min. Jag gjorde en backup på minneskortet, men när uppdateringen var klar behövde jag inte återställa backupen, allt fanns kvar. Det enda sura (som jag upptäckt) var att alla standardstationer i internetradion var tillbaka... Dock var inte mina egna som jag lagt till raderade.

Ska bli intressant att se hur mycket man märker av uppdateringen!

Uppdaterar man via programhanteraren så är allt som vanligt och inget tas bort o.s.v som en helt vanlig uppdatering. Men det är vanligt att folk har installerat en massa devel program som tar upp nästan all plats i root som bara ligger på 256 mb så dom inte kan uppdatera via program hanteraren. Därför måste dom ta backup på sina program och avinstallera dom så de kan uppdatera. Eller så kan man göra det den hårda vägen igenom att flasha som jag gjorde igår innan uppdateringen fanns i sverige och då försvinner allt, var skönt med rensad telefon och inte en massa skit i root.
Citera
2010-05-27, 12:04
Medlem
Meego har kommit till n900
http://www.gsmarena.com/meego_available_for_nokia_n900_after_all_probably_ no_official_rom-news-1691.php

E d nån här som har testat o kan ge en recension....?
Citera
2010-05-27, 12:44
Medlem
Belsebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bengbeng
Meego har kommit till n900
http://www.gsmarena.com/meego_available_for_nokia_n900_after_all_probably_ no_official_rom-news-1691.php

E d nån här som har testat o kan ge en recension....?

Det är dock inte riktigt telefonvarianten av MeeGo än, den kommer i MeeGo 1.1 (q4 2010).
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53871
Citera
2010-05-27, 16:02
Medlem
Struttens avatar
Jag måste nu installera en dokumenthanterare (doc, xls och ppt). Vilket program av de tillgängliga skulle någon som provat rekommendera?
Citera
2010-05-27, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Belseb
Det är dock inte riktigt telefonvarianten av MeeGo än, den kommer i MeeGo 1.1 (q4 2010).
http://talk.maemo.org/showthread.php?t=53871
ok inget för end-user med andra ord...
Många frågar om Android vs Maemo för nybörjare o efter att ha provat en hero i en vecka nu så måste jag säga att maemon e lite lättare o förstå sej på för en icke så datakunnig som mej... Den e helt enkelt mer logisk.
Men däremot så tror jag Android e vinnaren i längden eftersom dom blir backade av många stora företag som gör apps o dyl....
Citera
2010-05-27, 21:59
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Många frågar om Android vs Maemo för nybörjare o efter att ha provat en hero i en vecka nu så måste jag säga att maemon e lite lättare o förstå sej på för en icke så datakunnig som mej... Den e helt enkelt mer logisk.
Men däremot så tror jag Android e vinnaren i längden eftersom dom blir backade av många stora företag som gör apps o dyl....

Vi är ju backade av många företag nu också när vi har nya QT så kan vi både köra symbian och meego apps.
Citera
2010-05-27, 21:59
Medlem
Belsebs avatar
Citat:

Kommer bli bättre när nya symbian släpps, apps som görs till symbian kommer att fungera på Maemo/Meego tack vare QT, bra för utvecklarna också att kunna nå flera plattformar utan att göra stora konverteringar så förhoppningen hos alla är väl att det tar fart ordentligt då. Nokia och Symbian har trots allt en enormt stor del av marknaden i %, får dom bara upp hypen och app-skapandet till en nivå som matchar kan det bli väldigt trevligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in