Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Du kommer klara dig bra utan OC speciellt när 1.2 kommer och är ännu bättre optimerat. Själv skulle jag inte råda dig att OCa om om du inte vet vad SSH är och sånt, vänta tills du får N900 eller om du har något *nix OS liggandes som du kan öva lite simpla kommandon på.
Det är VÄLDIGT lätt att överclocka och det tar bokstavligt talat 2 sekunder och den enda som flashar är kerneln så inget försvinner. Det är därför jag inte rekommenderar OC till end users då villken idiot som helst kan göra det och OC bryter garantin sänker livslängden (den håller flera år iallafall) kan orsaka korrupta filsystem och random reboots. Ingen har rapporterat än så länge att dom blivit brickade av OC än så länge och finns folk som kör upp till 1.1 ghz men jag rekommenderar bara upp till 800 mhz.
Men som sagt bli van systemet, pilla runt med lite simpla saker innan du börjar med OC och liknande jag har även skrivit en guide hur man OCar några sidor längre bak i tråden som du kanske vill läsa.
Okej låter vettigt att jag ska pilla bli på de lite tyngre grejerna med en gång kanske, får bli ett senare projekt om jag köper en.
Men mina andra frågor om någon kunde vara så snäll att svara på dem
Hur många har ett abonnemang hos skype? Eller kan man använda de på n900 och ringa med? Så som jag tänkt mig om jag nu skaffar N900 så är de att ha ett skype abonnemang vid sidan av mitt riktiga hos telia. Detta kommer ungefär att hamna på en 100-150 i månaden ganska bra pris ändå tycker jag för i princip ett par timmars telefonerande och 5000 gratis sms. Funkar de eller inte? Kan man göra n900 till en wifi hotspot??? så att man kan dela ut sitt nätverk till andra? Samt att går de bra att skippa programvaran till PCn eftersom att jag sitter på mac? Eller är programvaran ett måste? VArt köper man de där mugen batteriet som finns egentligen?
Edit: Såg nu att de faktiskt finns programvara till Mac för nokia. Fast de heter inte PC suite bara.