2010-05-22, 07:51
Medlem
Här är en länk till SR:s supportsida:

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=3756&grupp=10632

Där står inledningsvis:
Citat:
Här hittar du direktlänkar som öppnar ljudet utanför Sveriges Radios webbradio. Till kanalerna har vi direktlänkar i Windows media (33 kbps och 96 kbps) och Real audio (96 kbps). Under våren 2010 kommer vi även att erbjuda alla kanaler i AAC (33, 96 och 192 kbps) och MP3 (192 kbps).

Jag har nu kommit underfund med vad som mitt problem med att jag inte kunde låsa telefonen när jag lyssnade på strömmande internetradio. Det var när jag gick in på mobil.sr.se i webbläsaren och klickade på länken till en station där vilket öppnade mediespelaren. I det läget går det inte att låsa skärmen för då stängs uppspelningen av.

Nu, när jag har lagt upp en länk till kanalen i mediespelaren, funkar det som det ska!
Senast redigerad av Spelaren63 2010-05-22 kl. 07:54.
Citera
2010-05-22, 20:52
Medlem
vad f*n har hänt med facebook!!!! den vägrar att visa sig i desktop miljö utan bara i mobil version inte direkt vad jag är sugen på..... någon som plötsligt fick samma problem?
Citera
2010-05-22, 21:20
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swe
vad f*n har hänt med facebook!!!! den vägrar att visa sig i desktop miljö utan bara i mobil version inte direkt vad jag är sugen på..... någon som plötsligt fick samma problem?

Samma här startade om, verkade funka lite halvdant då asså

Men ett annat akut problem jag har är var hittar man ovi maps till n900an egentligne?? Vet att de finns men itne var Finns ju inte i programhanteraren eller nåt Såg att sygic eller nåt fanns, men vill nog helst ha ovi maps. Eller hadr de släppts ännu googlade lite verkar inte som de.
Senast redigerad av MatMamma 2010-05-22 kl. 21:25.
Citera
2010-05-22, 21:31
Medlem
Facebook anser att n900 är en mobiltelefon som inte klarar av "fulla" versionen av facebook.

Testa dessa länkar istället:

http://www.facebook.com/home.php
http://www.facebook.com/?m2w
Citera
2010-05-22, 21:32
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradstronger
Facebook anser att n900 är en mobiltelefon som inte klarar av "fulla" versionen av facebook.

Testa dessa länkar istället:

http://www.facebook.com/home.php
http://www.facebook.com/?m2w

Hur ska jag lösa ovi maps då??
Citera
2010-05-22, 21:49
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Hur ska jag lösa ovi maps då??

Ovi map är ju installerat redan, titta i menyn så ser du, dock är sygic mycket bättre för tillfället.
Citera
2010-05-22, 21:50
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Ovi map är ju installerat redan, titta i menyn så ser du, dock är sygic mycket bättre för tillfället.

Ville bara säga att jag ska första saken jag gör på måndag är en synundersökning. MIT FRAMFÖR MINA JÄVLA ÖGON

Funkar naviering direkt också eller??
Citera
2010-05-22, 22:15
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ville bara säga att jag ska första saken jag gör på måndag är en synundersökning. MIT FRAMFÖR MINA JÄVLA ÖGON

Funkar naviering direkt också eller??

Navigering ska fungera ja, utan röst för röstnavigering så finns det bara sygic vad jag vet om, n900 har inte ovi3 för tillfälligt, men sygic har en massa funktioner som våran ovi inte har.
Citera
2010-05-22, 22:56
Medlem
MatMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Navigering ska fungera ja, utan röst för röstnavigering så finns det bara sygic vad jag vet om, n900 har inte ovi3 för tillfälligt, men sygic har en massa funktioner som våran ovi inte har.

okok, men de får bli ett senare projekt. Ovi maps duger för nu
Citera
2010-05-22, 23:44
Medlem
Håller på och laddar ner Sygic nu...

Jag har hittat nån slags bugg... Ibland när man håller på och skriver på det fysiska tangentbordet så slocknar belysningen. Nån som råkat ut för det?

F.ö. har jag anpassat min internet radio nu. Jag har raderat alla ointressanta förinstallerade stationer och plockat in de svenska jag vill ha. Jag upptäckte då en finess med SR:s utbud. Om man är intresserad av att följa vissa program så finns det speciallänkar för att lyssna på senast sända program i serien, som poddradio. Så i stället för att lägga upp en radiokanal så lägger man upp ett program som en kanal. När man startar den "kanalen" så får man höra det senaste programmet i serien utan att behöva surfa in på hemsidan och välja vad man vill lyssna på.

Sygic Mobile Maps ser bra ut!
Citera
2010-05-23, 07:39
Medlem
ReidarDahlens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spelaren63
.... 1.2 ....[/url]
ill just leave this here. :3
Citat:
Kan man på nåt sätt föra över grejer via wlanet?
Som sagt installera sshserver och kolla in: Fugu eller Cyberduck (nämnda är free/libre/open source software och för mac).
Bara en sak jag nämner att tänka på i all välmening men överför inte en jäkla massa 5min innan du ska iväg osv. Gör det på natten. Få filer funkar fint, men inte "30+" sas.
Senast redigerad av ReidarDahlen 2010-05-23 kl. 07:48.
Citera
2010-05-23, 18:52
Medlem
Undrar om man kan ändra svars knapp till nått annat!? Har problem när jag tar upp telefonen ur fickan att jag svarar eller stänger av!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in