2010-04-18, 18:11
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuXOD
jag tycker att det på något sätt borde gå att ha spotify-free, då det är en "datorn med telefon-funktion"

Eller?

Om N900 hade haft x86 cpu så hade det stämt ja. Nu är det så att vi har ARM och spotify har ingen officiell client för armel med open source. Villket betyder att vi måste använda deras API villket endast tillåter premiumkonton att logga in på.

Så vi får hitta på andra lösningar tills eller rättare sagt om spotify vill göra en client till Maemo. Eller använda http://listen.grooveshark.com/ vet inte om de hämtar sin musik ifrån spotify eller har eget fungerar gör det iallafall. Lite segt är det tills vi får flash 10 den kommer säga till om flash 10 i början men bara klicka på "i take the riskes" ett alternativ. Har testat lite själv men jag har all min musik på datorn som jag streamar ifrån så behövs inte för mig.
Citera
2010-04-18, 20:04
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Om N900 hade haft x86 cpu så hade det stämt ja. Nu är det så att vi har ARM och spotify har ingen officiell client för armel med open source. Villket betyder att vi måste använda deras API villket endast tillåter premiumkonton att logga in på.

Så vi får hitta på andra lösningar tills eller rättare sagt om spotify vill göra en client till Maemo. Eller använda http://listen.grooveshark.com/ vet inte om de hämtar sin musik ifrån spotify eller har eget fungerar gör det iallafall. Lite segt är det tills vi får flash 10 den kommer säga till om flash 10 i början men bara klicka på "i take the riskes" ett alternativ. Har testat lite själv men jag har all min musik på datorn som jag streamar ifrån så behövs inte för mig.

Tror Grooveshark t.o.m har större bibliotek än Spotify. Finns det något OS som idag kan använda gratiskonton av Spotify? (Till mobiler ofc)
Citera
2010-04-18, 20:53
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Tror Grooveshark t.o.m har större bibliotek än Spotify. Finns det något OS som idag kan använda gratiskonton av Spotify? (Till mobiler ofc)

Citat:
Introduce your trusty mobile phone to Spotify and you’ll be able to access your account and all your playlists anywhere. You just need to be a Premium member and have a Spotify-friendly phone. iPhone, Android and Symbian are all in the gang.

Så antagligen nej.
Citera
2010-04-21, 16:33
Medlem
1C0NSs avatar
Fattar ingenting av N900. Ångrar stort att jag köpte den. Den jävla försäljaren ljög mig rätt upp i nyllet o snackade om hur hon synka musiken från Spotify till sin egna N900. Jävla bitch, o jag har abonnemang.

Fattar inte alls hur den här telefonen fungerar, alla program kataloger o skit. Har försökt fått ner Qtify via dom där gratis katalogerna man hittar på Maemo sweden. Fungerar ändå inte, ingenting hittas.

Enda jag gör på den här telefonen är att smsa, ringa o ibland lyssna på musik.
Citera
2010-04-21, 16:48
Medlem
MatMammas avatar
Läste att man an få igång android apps på N900and nån som har lyckats??
Citera
2010-04-21, 16:51
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1C0NS
Fattar ingenting av N900. Ångrar stort att jag köpte den. Den jävla försäljaren ljög mig rätt upp i nyllet o snackade om hur hon synka musiken från Spotify till sin egna N900. Jävla bitch, o jag har abonnemang.

Fattar inte alls hur den här telefonen fungerar, alla program kataloger o skit. Har försökt fått ner Qtify via dom där gratis katalogerna man hittar på Maemo sweden. Fungerar ändå inte, ingenting hittas.

Enda jag gör på den här telefonen är att smsa, ringa o ibland lyssna på musik.
Jösses. Surfa in här : http://my-maemo.com/faq/showquestion.php?faq=4&fldAuto=16 från din N900 så ser du länkar du kan klicka på för att "installera" både extras, extras-testing samt extras-devel. Hittar du inte Qtify då så vet jag inte riktigt vad du sysslar med faktiskt.

Sen hoppas jag att du är helt införstådd med att du MÅSTE ha ett premiumkonto? Dvs du måste betala för spotifytjänsten för att den ska fungera på din N900.
Citera
2010-04-22, 04:53
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MatMamma
Läste att man an få igång android apps på N900and nån som har lyckats??

var läste du detta? de flesta androidapps körs i någon sorts fulhackad java-VM om jag inte missminner mig. många native androidappar (de för armel, hursomhelst) är binärkompatibla med vår kära N900, men det skulle behöva någon sorts emulation-layer för att fånga syscallsen, då många skiljer sig markant.

dock kan du boota NITdroid, en port av android för N800/N900, med en smula tweakande. dock stöds inte all hårdvara fullt ut än, så det är mest för entusiaster
Senast redigerad av andropa 2010-04-22 kl. 04:55.
Citera
2010-04-22, 05:59
Medlem
1C0NSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
Jösses. Surfa in här : http://my-maemo.com/faq/showquestion.php?faq=4&fldAuto=16 från din N900 så ser du länkar du kan klicka på för att "installera" både extras, extras-testing samt extras-devel. Hittar du inte Qtify då så vet jag inte riktigt vad du sysslar med faktiskt.

Sen hoppas jag att du är helt införstådd med att du MÅSTE ha ett premiumkonto? Dvs du måste betala för spotifytjänsten för att den ska fungera på din N900.

Så tack så mycket! Första gången jag får lite "instruktioner" efter min Qtify fråga.
Det är iaf installerat nu och det fungerade att logga in på när jag var uppkopplad till mitt trådlösa nätverk. Drog dock ut kabeln till nätverket och då fungerade det inte längre på Qtify att lyssna.

Hur gör man för att få offline mode på Qtify?
Senast redigerad av 1C0NS 2010-04-22 kl. 06:16.
Citera
2010-04-22, 12:07
Medlem
ciones avatar
Citat:
Så tack så mycket! Första gången jag får lite "instruktioner" efter min Qtify fråga.
Det är iaf installerat nu och det fungerade att logga in på när jag var uppkopplad till mitt trådlösa nätverk. Drog dock ut kabeln till nätverket och då fungerade det inte längre på Qtify att lyssna.

Betalar, vet dock inte hur det är med offline-mode men som sagt, pay to listen to spotify.
Citera
2010-04-22, 13:20
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:

jag vet inte, men jag misstänker att qtify inte stödjer offlinefunktionen. det är ju en streamingtjänst först och främst. så du får helt enkelt se till att vara uppkopplad på nnat vis om du går hemifrån.
Citera
2010-04-22, 16:07
Medlem
andropas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonaut
jag vet inte, men jag misstänker att qtify inte stödjer offlinefunktionen. det är ju en streamingtjänst först och främst. så du får helt enkelt se till att vara uppkopplad på nnat vis om du går hemifrån.

libdespotify (som qtify och maemify bygger på) har senast jag kollade inte stöd för lokalt cachat offlineinnehåll - det har bara den officiella klienten.
Citera
2010-04-22, 16:59
Medlem
Dragonauts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andropa
libdespotify (som qtify och maemify bygger på) har senast jag kollade inte stöd för lokalt cachat offlineinnehåll - det har bara den officiella klienten.
Som jag misstänkte då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in