2010-01-14, 12:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Jag är på det hela taget nöjd med uppdateringen, men saknar long press-funktionaliteten!

Jag är nöjd som fan. Den vart mycket snabbare efter uppdateringen även om den var tillräckligt snabb innan.
Mycket trevligt.
Citera
2010-01-14, 16:33
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Jag är nöjd som fan. Den vart mycket snabbare efter uppdateringen även om den var tillräckligt snabb innan.
Mycket trevligt.
Ja jag är verkligen nöjd. Fick ner min rootfs från 90% till 68% (efter alla apps blivit installerade, ingen omstart) så det är kanon. Tycker det flyter på bättre nu än innan, men det kanske är för jag har mer minne tillgängligt nu. Är det bara webbläsaren som fick portraitmode? Kommer det isf komma till övriga telefonen senare?
Citera
2010-01-14, 17:51
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja jag är verkligen nöjd. Fick ner min rootfs från 90% till 68% (efter alla apps blivit installerade, ingen omstart) så det är kanon. Tycker det flyter på bättre nu än innan, men det kanske är för jag har mer minne tillgängligt nu. Är det bara webbläsaren som fick portraitmode? Kommer det isf komma till övriga telefonen senare?

Vid båda uppdateringarna så optimerades några program för att fria upp mer rootminne.

Och ja webbläsaren fick portraitmode som aktiveras som jag skrev tidigare med: ctrl + shift + o. Sedan stänger man tagentbordet och vrider telefonen som vanligt.

Dock så har ju nokia/maemo varit lite efterblivna och inte gjort så det vtagentbordet fortfarande är i landscape.
Villket gör hela skitet onödigt i mina ögon. Känns nästan jobbigare om man ska behöva vrida telefonen varannan minut.
Dock vart det trevligare att läsa i portrait, men jag hoppas på att portrait tagentbord.
Har sett vtagentbord apps men inte testat så vet inte om dom har portrait.

Om portrait kommer till fler saker vet jag inte. Skulle vilja ha till desktops, menyn och dashboard samt konversationer.

Är det någon mer än jag som har buggarna att det inte går att starta om webbläsaren ifrån plug-ins då man installerat nya sådana. Händer inget och jag vill ha mitt greasemonkey som inte installeras förs microb restartar. Reboot hjälper inte.

Sedan använder jag den gröna harmony och när jag rebootar så får jag det blåa Nokia-temat fast med harmony bakgrundsbilderna.
Citera
2010-01-15, 12:57
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Sedan använder jag den gröna harmony och när jag rebootar så får jag det blåa Nokia-temat fast med harmony bakgrundsbilderna.

Hm låter skumt, du har inte varit inne och ändrat i dina teman igen? (orginalteman dvs)
Citera
2010-01-15, 16:00
Medlem
maties avatar
Kommer bara det där med säkerhetskopia upp om man har för dåligt med plats?
Citera
2010-01-15, 17:22
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matie

Om du utvecklar din fråga från obegriplighetens rand kanske någon kan hjälpa dig.
Citera
2010-01-15, 17:34
Medlem
Citat:

Nej den kommer alltid att fråga innan du uppdaterar.
Citera
2010-01-15, 18:30
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Det som kommer upp om du har dåligt med plats eller om du har något installerat som bråkar med uppdateringen. Så säger den till att du ska uppgradera via Datorn.

Avinstallera Quake och testa då igen.

Den säger alltid till att göra backup innan varje Maemo uppdatering.
Citera
2010-01-19, 18:39
Medlem
ciones avatar
Någon som vet varför inte maemo.org katalogen funkar??

använder:
Katalognamn: maemo.org
Webbadress: http://www.repository.maemo.org/extras/
Dist: fremantle
Komp: free non-free

Edit: Går ju att komma åt platsen liksom.
Citera
2010-01-19, 19:07
Medlem
inevahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cione
Någon som vet varför inte maemo.org katalogen funkar??

använder:
Katalognamn: maemo.org
Webbadress: http://www.repository.maemo.org/extras/
Dist: fremantle
Komp: free non-free

Edit: Går ju att komma åt platsen liksom.

Lyckas inte heller komma åt den, vet dock inte problemet.

Kan man på något sätt lämna telefonen för lagning om man köpt den via nokias webshop? Jag har stora problem med glappet i hörlursuttaget
Citera
2010-01-19, 19:41
Bannlyst
Jag vet inte hur länge jag har bankat mitt huvud i väggen! Kommer denna mobilen ut på "riktigt" nångång? :O
Citera
2010-01-19, 19:59
Medlem
ciones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuXOD
Jag vet inte hur länge jag har bankat mitt huvud i väggen! Kommer denna mobilen ut på "riktigt" nångång? :O
Vadå? Tycker det är förvånansvärt lite problem med enheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in