Citat:
Ursprungligen postat av cione
Ja jag är verkligen nöjd. Fick ner min rootfs från 90% till 68% (efter alla apps blivit installerade, ingen omstart) så det är kanon. Tycker det flyter på bättre nu än innan, men det kanske är för jag har mer minne tillgängligt nu. Är det bara webbläsaren som fick portraitmode? Kommer det isf komma till övriga telefonen senare?
Vid båda uppdateringarna så optimerades några program för att fria upp mer rootminne.
Och ja webbläsaren fick portraitmode som aktiveras som jag skrev tidigare med: ctrl + shift + o. Sedan stänger man tagentbordet och vrider telefonen som vanligt.
Dock så har ju nokia/maemo varit lite efterblivna och inte gjort så det vtagentbordet fortfarande är i landscape.
Villket gör hela skitet onödigt i mina ögon. Känns nästan jobbigare om man ska behöva vrida telefonen varannan minut.
Dock vart det trevligare att läsa i portrait, men jag hoppas på att portrait tagentbord.
Har sett vtagentbord apps men inte testat så vet inte om dom har portrait.
Om portrait kommer till fler saker vet jag inte. Skulle vilja ha till desktops, menyn och dashboard samt konversationer.
Är det någon mer än jag som har buggarna att det inte går att starta om webbläsaren ifrån plug-ins då man installerat nya sådana. Händer inget och jag vill ha mitt greasemonkey som inte installeras förs microb restartar. Reboot hjälper inte.
Sedan använder jag den gröna harmony och när jag rebootar så får jag det blåa Nokia-temat fast med harmony bakgrundsbilderna.