2010-01-10, 12:27
Medlem
Vibliriblands avatar
Jag har läst om den där mms-appen, men via nedladdning ifrån frals sida så verkade det så jäkla avanceerat att installera.
Nu när den ligger i extras devel är den så där härligt självinstallerande?

Segar den ned telefonen märkbart? Så som många apps i devel har en tendens att göra.
Citera
2010-01-10, 12:37
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag har läst om den där mms-appen, men via nedladdning ifrån frals sida så verkade det så jäkla avanceerat att installera.
Nu när den ligger i extras devel är den så där härligt självinstallerande?

Segar den ned telefonen märkbart? Så som många apps i devel har en tendens att göra.

Lätt som en plätt att installera .deb paket.

dpkg -i MyDocs/path/to/file.deb

Sedan var det klart.

Och finns den i programhanteraren så installerar den sig själv ja.
Jag har fmms och som vanligt så fungerar min N900 klockrent. (Om inte bättre nu när jag moddat sönder den. )
Citera
2010-01-10, 19:00
Medlem
Vibliriblands avatar
Jag har försökt få fmms att funka, men icke.

Jag har Telia och har knappat in rätt apn, och sedan http://mms.telia.se som adress, och sedan mitt nummer och fältet resize på 0.

Då fick jag någon felkod och den bad mig kolla apnet, men apenet går ju inte att skriva in fel, för då går det ju inte att spara.

Är det någon som har telia och känner för att skriva här vad du skrivit in för att få det att funka.
Vore mycket nice

EDIT: error -2 står det. "name or service not known, make sure apn is correct"
Senast redigerad av Vibliribland 2010-01-10 kl. 19:04.
Citera
2010-01-10, 19:17
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vibliribland
Jag har försökt få fmms att funka, men icke.

Jag har Telia och har knappat in rätt apn, och sedan http://mms.telia.se som adress, och sedan mitt nummer och fältet resize på 0.

Då fick jag någon felkod och den bad mig kolla apnet, men apenet går ju inte att skriva in fel, för då går det ju inte att spara.

Är det någon som har telia och känner för att skriva här vad du skrivit in för att få det att funka.
Vore mycket nice

EDIT: error -2 står det. "name or service not known, make sure apn is correct"

Titta så telia apn är inställd rätt i internetanslutningar också hittade detta:
http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobilt/installningar_mms.page?sl=teliase_kservice_support _mobilt_tmms

Sedan fungerar inte mms när wi-fi är igång då den är begrändsad till 1 anslutning tills 1.1 firmware.
Citera
2010-01-10, 19:46
Medlem
Vibliriblands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antezzz
Titta så telia apn är inställd rätt i internetanslutningar också hittade detta:
http://www.telia.se/privat/kundservice/support/mobilt/installningar_mms.page?sl=teliase_kservice_support _mobilt_tmms

Sedan fungerar inte mms när wi-fi är igång då den är begrändsad till 1 anslutning tills 1.1 firmware.

Hur menar du wi-fi är igång?
Apparaten kan ju bara ha en anslutning igång. Det finns ingen "wlan scanning" funktion utan man väljer ju bara anslutning i en lista, där telia internet finns med.

Skriver jag in apnet som står i länken så går det inte att spara, den frågar bara om man skrivit in rätt apn.

Och vad var det som skulle ställas in i internetanslutningar?

Måste fan få igång det här nu, hatar att inte lyckas

EDIT: Hur lång tid tar det att skicka mmset för er som fått det att funka?
Lyckades att slippa något felmedelande, men efter 30-40 sekunder av att sänd-knappen lös och inget hände så tryckte jag på bakåt och då sa den att programmet hade hängt sig.
Senast redigerad av Vibliribland 2010-01-10 kl. 20:14.
Citera
2010-01-11, 18:12
Medlem
antezzzs avatar
Minor update PR1.0.1 needed for upcoming PR1.1

Så uppgradera era firmwares nu! 1.1 kommer nog strax!
Uppdateringen hittar ni när ni söker efter uppdateringar.
Citera
2010-01-12, 17:34
Medlem
ciones avatar
Citat:
Minor update PR1.0.1 needed for upcoming PR1.1

Så uppgradera era firmwares nu! 1.1 kommer nog strax!
Uppdateringen hittar ni när ni söker efter uppdateringar.

OVI-store har också öppnat för N900! Kan rekommendera "Angry birds" (tror namnet var så) för de stunder ni behöver tidsfördriv. Finns mycket smått och gott där.
Citera
2010-01-12, 21:45
Medlem
inevahs avatar
Hörlursuttaget glappar för mig nu. Inte kul kan jag säga.
Citera
2010-01-14, 10:00
Medlem
antezzzs avatar
Sök efter uppdateringar nu så har ni 1.1.
Senast redigerad av antezzz 2010-01-14 kl. 10:07.
Citera
2010-01-14, 10:37
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Sök efter uppdateringar nu så har ni 1.1.

Coolt! Installerar nu. Återkommer med intrycken.
Citera
2010-01-14, 10:57
Medlem
antezzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strutten
Coolt! Installerar nu. Återkommer med intrycken.

Jag installerar också nu har nästan kommit halvvägs. Var tvungen att avinstallera några program då programhanteraren hade lite konflikter med några utav sakerna.
Så den föreslog att jag skulle använda Nokias uppdateringsmjukvara men inte fan vill jag det.

Så får någon samma problem att den säger till att uppdatera via datorn så testa ta bort några program ni installerat och inte behöver. Jag tog bort transmission, open arena och ngåra andra saker.

Finns portrait i webbläsaren iallafall, ctrl + shift + o aktiverar vridningskontrollen.
Citera
2010-01-14, 12:24
Medlem
Struttens avatar
Citat:
Jag installerar också nu har nästan kommit halvvägs. Var tvungen att avinstallera några program då programhanteraren hade lite konflikter med några utav sakerna.
Så den föreslog att jag skulle använda Nokias uppdateringsmjukvara men inte fan vill jag det.

Så får någon samma problem att den säger till att uppdatera via datorn så testa ta bort några program ni installerat och inte behöver. Jag tog bort transmission, open arena och ngåra andra saker.

Finns portrait i webbläsaren iallafall, ctrl + shift + o aktiverar vridningskontrollen.

Jag är på det hela taget nöjd med uppdateringen, men saknar long press-funktionaliteten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in