2009-12-01, 19:19
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raddical
Har läst runt en del på the intrawebz, spec på maemo.org. Och har dragit slutsatsen att n900 kanske inte är en jätte bra "telefon" trotts allt. Den saknar en del funktioner ändå. Vad tror ni, skulle den funka bra som en telefon och skicka en hel del sms med? eller är den mest för hardecore nördar?

Något förslag på vad man ska välja istället i samma klass?
Du kanske ska kolla in Motorola Milestone istället?

Du får inte glömma att N900 är en Internet-Tablet med telefonfunktioner.
Citera
2009-12-01, 19:27
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sauce-Bamp
Du kanske ska kolla in Motorola Milestone istället?

Du får inte glömma att N900 är en Internet-Tablet med telefonfunktioner.

"Du får inte glömma att N900 är en Internet-Tablet med telefonfunktioner" Det är just det jag menade, den är ju inte GJORD för att vara en telefon om man säger så.

Och milestonen är extremt lockande, dock är det tråkigt att den inte kommer att tas in till sverige öht. Man kan ju beställa från expansys men det känns otryggt på något sätt men reklamation och så, dessutom inget svenskt tangentbord:/
Citera
2009-12-01, 20:01
Medlem
antezzzs avatar
N900 måste ju va gosig med SMS, både onscreen keyboard och fysiskt, men som sagt så är det en internet-table eller dator kanske man kan säga.

Jag har lite svårt att vänta på mobilen/datorn/internet-table'n eller vad man nu vill kalla den. Känner mig som ett barn på julafton, så nära men ändå så långt bort
Citera
2009-12-01, 21:53
Medlem
Citat:
"Du får inte glömma att N900 är en Internet-Tablet med telefonfunktioner" Det är just det jag menade, den är ju inte GJORD för att vara en telefon om man säger så.

Och milestonen är extremt lockande, dock är det tråkigt att den inte kommer att tas in till sverige öht. Man kan ju beställa från expansys men det känns otryggt på något sätt men reklamation och så, dessutom inget svenskt tangentbord:/

Ja instämmer, den är väldigt mkt dator. Men är det inte det som är hela grejen? Varför skulle det vara ett problem att den "inte är gjord för att vara en telefon" (vilket jag bestrider i och med att det uppenbarligen är just en telefon :P - men jag förstår din poäng). Har du hört att det skulle brytas i samtalen eller liknande? Om jag talar för mig själv är det faktumet att den är så lik en dator jag vill ha den. Friheten att alltid ha "kontoret" med sig.

Om detta inte är vad du är ute efter så finns det telefoner utan datorliknande funktioner för en billigare pennning.

Men om du syftar på MMS är jag med. Då måste jag bara fråga, vem använder mms? :P och jag tror detta kommer att implementeras hyffsat snart.
Citera
2009-12-01, 21:55
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Har läst runt en del på the intrawebz, spec på maemo.org. Och har dragit slutsatsen att n900 kanske inte är en jätte bra "telefon" trotts allt. Den saknar en del funktioner ändå. Vad tror ni, skulle den funka bra som en telefon och skicka en hel del sms med? eller är den mest för hardecore nördar?

Något förslag på vad man ska välja istället i samma klass?
N900's OS är nytt, nästan för nytt. Om en månad kommer portrait mode, och många nya funktioner. Tro mig. Och jag tror att det kommer att portas linux program till n900.
Citera
2009-12-01, 22:08
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Ja instämmer, den är väldigt mkt dator. Men är det inte det som är hela grejen? Varför skulle det vara ett problem att den "inte är gjord för att vara en telefon" (vilket jag bestrider i och med att det uppenbarligen är just en telefon :P - men jag förstår din poäng). Har du hört att det skulle brytas i samtalen eller liknande? Om jag talar för mig själv är det faktumet att den är så lik en dator jag vill ha den. Friheten att alltid ha "kontoret" med sig.

Om detta inte är vad du är ute efter så finns det telefoner utan datorliknande funktioner för en billigare pennning.

Men om du syftar på MMS är jag med. Då måste jag bara fråga, vem använder mms? :P och jag tror detta kommer att implementeras hyffsat snart.

Tja, min poäng är främst att jag inte jobbar för tillfället (studen ftw) och inte direkt behöver alla "jobb funktioner" i den. Men jag gillar konceptet med linux OS och själva utseendet på telefonen. Men sen kommer de negativa sakerna, det finns inte portrait mode på den (vilket gör att du måste använda två händer för att tom göra något så enkelt som att skicka ett sms) sen verkar inte själva "telefon" delen vara den mest uppdaterade heller, finns en del funktioner som dom har glömt där. tyvärr måste jag säga, för i övrigt ser den sjukt grym ut.

Får väll vänta tills att man får känna på den i butikerna.
Citera
2009-12-01, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
N900's OS är nytt, nästan för nytt. Om en månad kommer portrait mode, och många nya funktioner. Tro mig. Och jag tror att det kommer att portas linux program till n900.

Portrait mode för browsern ja...det är väl det enda som nämts än så länge?
Citera
2009-12-01, 22:20
Medlem
Worldwides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ojva
Portrait mode för browsern ja...det är väl det enda som nämts än så länge?
Nej portrait mode till allting.
Citera
2009-12-01, 22:23
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Worldwide
Nej portrait mode till allting.

Nej, det är bara till browsern som är nämnet än så länge. Men portrait mode till allt önskas starkt!
Citera
2009-12-01, 22:46
Medlem
Citat:
Tja, min poäng är främst att jag inte jobbar för tillfället (studen ftw) och inte direkt behöver alla "jobb funktioner" i den. Men jag gillar konceptet med linux OS och själva utseendet på telefonen. Men sen kommer de negativa sakerna, det finns inte portrait mode på den (vilket gör att du måste använda två händer för att tom göra något så enkelt som att skicka ett sms) sen verkar inte själva "telefon" delen vara den mest uppdaterade heller, finns en del funktioner som dom har glömt där. tyvärr måste jag säga, för i övrigt ser den sjukt grym ut.

Jag studerar också i första hand (ftw) Menade mest kontoret som i mail, internet, kalender osv. Fast vilken smartphone har inte det? Visst finns det mkt att välja på, men den datorliknande känslan som verkar infinna sig i denna lur har jag inte sett i ngn annan. Att man kan lira internetsidor som de faktiskt är, utan att behöva div. apps för allt. Detta kommer nog bli vanligare med tiden, fast detta är så vitt jag vet den första och friheten är oändlig ;D

Jag är kär i denne "fån" och kommer inte kunna nöja mig med ngn annan. När i hela helvetet kommer den....!
Citera
2009-12-01, 23:03
Medlem
raddicals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gryschlo
Jag studerar också i första hand (ftw) Menade mest kontoret som i mail, internet, kalender osv. Fast vilken smartphone har inte det? Visst finns det mkt att välja på, men den datorliknande känslan som verkar infinna sig i denna lur har jag inte sett i ngn annan. Att man kan lira internetsidor som de faktiskt är, utan att behöva div. apps för allt. Detta kommer nog bli vanligare med tiden, fast detta är så vitt jag vet den första och friheten är oändlig ;D

Jag är kär i denne "fån" och kommer inte kunna nöja mig med ngn annan. När i hela helvetet kommer den....!

Man kanske ska införskaffa denna ändå och "växa med den" så att säga, och vara med om alla updates och liknande, eftersom det trotts allt är Open source så borde det mesta kunna fixas inom viss tid, eller ?
Citera
2009-12-01, 23:10
Medlem
antezzzs avatar
Citat:

Nu är jag inte emot portrait mode utan vill själv ha, men ett sms använder man väl inte en hand för, och det finns som sagt onscreen keyboard så nog går det snabbt att skriva om man så vill.

Vill man ringa så är väl portrait att föredra villket redan finns på telefonen. Sedan kommer telefonen nog ha portrait mode till allt då det redan finns en bugg som gör att telefonen kör i portrait mode, så även om inte Nokia fixar så fixar någon annan det som är det underbara med open source
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in