Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-09-10, 11:35
Medlem
DallasSkullss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Någon som är insatt eller som känner till det Ebba gjorde, hur gick det till?

Om jag uppfattat det rätt så startade hon en fond till någon i Thailand där hon senare snodde alla pengar. Är det korrekt? Jag vet att hon gjort en fuling med Thaipengar, men det vore kul att reda ut det ordentligt.

Hittar den inte nu men det ska finnas en tråd här som är ganska informativ angående Thai grejen.

Edit: Länken https://www.flashback.org/t825339 till det där Ebba var involverad i...
Senast redigerad av DallasSkulls 2012-09-10 kl. 11:38.
Citera
2012-09-10, 11:51
Medlem
Skumläste boken lite, förvånande att Kurden från Bergsjön skulle ställa upp med soldater för att kriga mot HA.. Dom har väl aldrig legat i luven på varandra?
Citera
2012-09-10, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brafinans
Vad jag förstått det som har han delvis hjälpt en vän till namn Stefan kasberger eller nåt liknande namn med ett lån.
Har han inte skänkt pengar till Rädda barnen också, och att det är det egentliga orsaken till alla skulder?

Lägg ner försvarstalet, du verkar veta en del men om du nu vet att han t.om blåste vänner, hur fan kan du ta parti då?

Eller är du idioten själv här som gaggar? Du måste vara en medhasslare eller någon gammal klasskamrat som inte kan tro allt detta om nallebjörnen.

Läs Björnes magasin och svär åt allt förtal
Citera
2012-09-10, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kosmonaut1000
Du har väl läst Paybacks artikel om det och det finns väl inte mer att säga om det än så.

Skulle vara intressant att få reda på varför Mega drog på sig skulder till höger och vänster, vad gjorde han med pengarna?
Ebba var dyr i drift och själv var han en prylbög.
Citat:
Ursprungligen postat av DallasSkulls
Hittar den inte nu men det ska finnas en tråd här som är ganska informativ angående Thai grejen.

Edit: Länken https://www.flashback.org/t825339 till det där Ebba var involverad i...
Tack.
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
Skumläste boken lite, förvånande att Kurden från Bergsjön skulle ställa upp med soldater för att kriga mot HA.. Dom har väl aldrig legat i luven på varandra?

Vilket krig då?
Citera
2012-09-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ebba var dyr i drift och själv var han en prylbög.

Tack.

Vilket krig då?

I boken berättar han att Kurden från Bergsjön ringt Mega och erbjudit sig att ställa upp med soldater om han skulle bestämma sig för att kriga mot HA efter uteslutning och allt det där.
Citera
2012-09-10, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannoniere
I boken berättar han att Kurden från Bergsjön ringt Mega och erbjudit sig att ställa upp med soldater om han skulle bestämma sig för att kriga mot HA efter uteslutning och allt det där.
Haha, jag trodde först att du menade att det var någon som ville kriga emot HA, men nu säger du att någon erbjudits sig att kriga mot HA för Megas skull.

Men detta står ju i boken, så det är väl klart att det är sant. Stackaren ville utmåla sig själv som att han hade lite backup. När sanningen är att alla kurder, alla albaner, alla invandrare överhuvudtaget, som tog ett steg tillbaka pga Mljugas färger, de steg inte undan pga av rädsla utan mer av respekt då flera av dem känner andra i klubben, de kommer knulla söner Mljuga när de ser honom.

Så att han tror att tuffingarna ute i orten backar upp ett hycklande fegisfetto, är en diss mot dem. Men, innerst inne vet han att det inte är så, han är nojig för invandrargängen, och han lär ju inte vara mindre nojig nu.
Citera
2012-09-10, 15:37
Medlem
Nu har jag också läst pdf:n

Det verkar iaf va ett jävla fint brödraskap,ja ända tills nån får problem förstås.Eller bryter mot reglerna trots att man är fri. Då går det bra att misshandla/röja undan sin "broder" som man kramat om för några månader sen.

Frihet att göra vad man vill skrev nån för ett tag sen. Jovisst så länge man först slickar röv i några år innan man blir medlem och sen rättar sig efter klubbens strikta regler
Jag fattar inte hur man kan tycka att det är att va fri att nära på ha ständigt span på sig,sitta inne med jämna mellanrum och stå ut med upprepade besök av bängen?

Det är ett par saker jag inte förstår.Xtroverto kanske kan förklara.

Om man nu tjänar så innihelvete mycket pengar på att va 1% så att man kan leva gott,äta ute och resa vart man vill,hur kan det då komma sig att man måste sätta sig i skuld?

Om inget stämmer i boken,varför är då ha så nervösa att de måste komma ut med ett pressmeddelande innan boksläpp?

Varför skulle mega ljuga om allt?

Fast det kanske bara är ett påhitt alltihop,ha är nog bara ett gäng hårt arbetande familjefäder som vill ha lite frihet och åka hoj tillsammans
Citera
2012-09-10, 15:46
Medlem
Citat:
Har han inte skänkt pengar till Rädda barnen också, och att det är det egentliga orsaken till alla skulder?

Lägg ner försvarstalet, du verkar veta en del men om du nu vet att han t.om blåste vänner, hur fan kan du ta parti då?

Eller är du idioten själv här som gaggar? Du måste vara en medhasslare eller någon gammal klasskamrat som inte kan tro allt detta om nallebjörnen.

Läs Björnes magasin och svär åt allt förtal

Att du ens orkar. Du har inget vettigt och komma med och låtsas veta en massa. Det är sådana som du som får problem. Snacka skit..

Ta din hink o spade nu och stajla till dig!
Citera
2012-09-10, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FAU
Det är ett par saker jag inte förstår.Xtroverto kanske kan förklara.

Om man nu tjänar så innihelvete mycket pengar på att va 1% så att man kan leva gott,äta ute och resa vart man vill,hur kan det då komma sig att man måste sätta sig i skuld?
Det är vi många som undrar, kan han ha sparat utomlands inför detta? Spelade han upp dem? Han var ju en enorm prylbög så där gick det ju åt en del. Sedan var lilla Ebba nog inte så billig i drift.'

Det finns ju exempel på de som vunnit miljarder på Lotto och efter några år är de skuldsatta. Hur fan bär de sig åt?

Lite åt det hållet får man nog tänka.

Citat:
Om inget stämmer i boken,varför är då ha så nervösa att de måste komma ut med ett pressmeddelande innan boksläpp?
Vem har sagt att inget stämmer?

Citat:
Varför skulle mega ljuga om allt?
Vem har påstått att allt är lögner?

Citat:
Fast det kanske bara är ett påhitt alltihop,ha är nog bara ett gäng hårt arbetande familjefäder som vill ha lite frihet och åka hoj tillsammans

Sanningen ligger någonstans däremellan.
Citera
2012-09-10, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brafinans
Att du ens orkar. Du har inget vettigt och komma med och låtsas veta en massa. Det är sådana som du som får problem. Snacka skit..

Ta din hink o spade nu och stajla till dig!
Säger du, till mig, att jag kommer få skit, du som tar Mljuga i försvar??

Allvarligt talat, nu vet jag att du är en av hans duperade polare som aldrig kan ta till sig att han förändrades, utan för dig är han den du lärde känna från början.

Citera
2012-09-10, 16:06
Medlem
Citat:
Vem har påstått att allt är lögner?

Jag menade inte allt utan det som du säger att han ljuger om.

Vad är det som pekar på att han iscensatte skotten och branden själv? Gissningar?

Hur mycket pengar drog han in till klubben genom åren?

Vad har du själv för position i klubben? Förste internetriddare?
Citera
2012-09-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FAU
Vad är det som pekar på att han iscensatte skotten och branden själv? Gissningar?
Kanske, kanske inte.

Citat:
Hur mycket pengar drog han in till klubben genom åren?
Vad har du med det att göra och, framför allt, vad spelar det för roll i sammanhanget?

Citat:
Vad har du själv för position i klubben? Förste internetriddare?

Nej, inte förste. Vad fan tror du om mig mannen, allt tar sin tid du vet bror, och jag känner att jag vill ge det den tiden. Jag vill satsa mannen. Just nu är jag tredjeriddaren på nätet. Och det gäller inte bara .se utan även de flesta www. Så det går framåt mannen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in