Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2008-06-02, 09:00
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstroem
Jag menade inte att de är satanister, men att göra princip vad man känner för själv utan att bry sig om konsekvenser för andra har väl hänt både en och två gånger. Blanda inte ihop satanist med djävulsdyrkare.

Reglerna passar de flesta ateister Men samtidigt så är satanismen kraftiga förespråkare för fri kärlek och feminism . Huvudmottot är dock sköt dig själv och skit i andra men med respekt. Det skulle gå stick i stäv med exempelvis sverigemodellen. Den förekommer viss hokuspokus för de mest fanatiska. Att alla HA skulle vara satanister faller ganska kraftigt i min mening. Men visst, allt är möjligt..

De elva Satanistiska Reglerna
  1. Ge inte åsikter eller råd, om du inte är tillfrågad.
  2. Berätta inte dina problem för andra, om du inte är säker på att dom vill höra.
  3. När du är i någon annans bo, visa honom respekt eller gå inte dit.
  4. Om en gäst i ditt bo irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.
  5. Gör inte sexuella närmanden, om du inte får tydliga signaler.
  6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en plåga för den andre personen och han verkligen vill bli lättad från det i fråga.
  7. Bekräfta kraften av magi om du har använt den med framgång, för att få tag på dina begär. Om du nekar kraften av magin efter att använt den med framgång, kommer du förlora det du skaffat dig.
  8. Klaga inte om någonting som du inte behöver betvinga dig för
  9. Gör ingen förstörelse på små barn.
  10. Döda inte icke-människodjur om du inte är attackerad eller för föda.
  11. När du går i öppen terräng, besvära ingen. Om någon besvärar dig, säg åt denne att sluta. Om denne inte slutar, förgör denne.
Edit: såg nu att du inte påstod att de var satanister
Senast redigerad av Ptoma 2008-06-02 kl. 09:04.
Citera
2008-06-02, 09:38
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma<br /> <br /> [B
De elva Satanistiska Reglerna [/b]
  1. Ge inte åsikter eller råd, om du inte är tillfrågad.
  2. Berätta inte dina problem för andra, om du inte är säker på att dom vill höra.
  3. När du är i någon annans bo, visa honom respekt eller gå inte dit.
  4. Om en gäst i ditt bo irriterar dig, behandla honom grymt och utan nåd.
  5. Gör inte sexuella närmanden, om du inte får tydliga signaler.
  6. Ta inte det som inte tillhör dig, om det inte är en plåga för den andre personen och han verkligen vill bli lättad från det i fråga.
  7. Bekräfta kraften av magi om du har använt den med framgång, för att få tag på dina begär. Om du nekar kraften av magin efter att använt den med framgång, kommer du förlora det du skaffat dig.
  8. Klaga inte om någonting som du inte behöver betvinga dig för
  9. Gör ingen förstörelse på små barn.
  10. Döda inte icke-människodjur om du inte är attackerad eller för föda.
  11. När du går i öppen terräng, besvära ingen. Om någon besvärar dig, säg åt denne att sluta. Om denne inte slutar, förgör denne.

Faan Ptoma, nu gjorde du ju MIG till satanist helt plötsligt.
Citera
2008-06-02, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Ha ha ha!
Citera
2008-06-02, 20:50
Medlem
Ptomas avatar
Citat:

Sa ju det! Satanismen passar alla Om alla vore satanister skulle det vara fred på jorden
Citera
2008-06-02, 21:09
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ptoma
Sa ju det! Satanismen passar alla Om alla vore satanister skulle det vara fred på jorden

U got a point...jag kanske ska boka in mig hos en tatuerare och få gjort ett stort 666.
Citera
2008-06-02, 22:33
Medlem
Ptomas avatar
Citat:
U got a point...jag kanske ska boka in mig hos en tatuerare och få gjort ett stort 666.

Ingen bra idé med tanke på att 666 inte har bnågot med satanism att göra. Prova nåt gulligt istället
Citera
2008-06-03, 23:04
Bannlyst
Hur är statusen med HA, blivande HA, polarklubbar i Balticum?
Estland, Lettland, Litauen och i Outlaws MC landet Polen?

Ja även info om andra mindre östhålor av intresse

*
Citera
2008-06-05, 00:06
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enigma1979
Varför sitter Ni och snackar skit om människor Ni aldrig har träffat? Jag skulle inte vara så himla korkad att ventilera den här typen av åsikter på nätet. Hur tror Ni det känns för HA att bli förtalade?

Fy skäms!
Bah, deras egon solar sig i glansen av den fascination en del har av dem.

Dessutom så finns det en hel del här inne som har real-life experience kanske inte av hur klubben ser ut inuti, men väl utifrån i de miljöer HA rör sig i. En del har en del att säga om hur de miljöerna förändrats sedan HA trädde in på scenen och slutligen så är vi några som med egna ögon sett hur människor förändrats från det att de var fjuniga knuttar på 18 år till det att de blivit medlemmar i denna mytomspunna klubb.

Visst snackas det en del bullshit här, men det finns även nyanserade åsikter från åskådare som suttit på första parkett en längre tid. Och det finns åsikter från dem som nyligen klivit in i en värld där HA för dem är en sedan länge etablerad klubb som många andra har "respekt" för. Deras åsikter kan skilja sig från oss gråskäggiga, men är likväl förstahandsobservationer som är lika värda att ta del av.

Och så blir det ju lite diskussion eftersom alla inte tycker likadant

Med andra ord så kan man i dessa trådar (om man silar bort en del bullshit) finna essensen av vad FB finns till för.
Citera
2008-06-06, 02:20
Medlem
.....

Finns det någon bild på dom svenska HA / BMC avdelningarna på internet? tänkte på hur dom nuvarande uppställningarna ser ut, eller hur man nu säger. Det fanns ett fåtal bilder i svenskmaffia boken på´både bmc och ha grabbarna, länka gärna om någon hittar
Citera
2008-06-07, 21:21
Medlem
Ravekommisionens avatar
Kanske har påpekats förut, men tråden borde faktiskt heta "Hells Angels-tråden/.../"

Släng in ett bindestreck.
Citera
2008-06-07, 23:35
Medlem
Pythia_88s avatar
Kvillebäckens MC, vilka är de lojala med HA eller Bandidos?
Citera
2008-06-08, 00:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pythia_88
Kvillebäckens MC, vilka är de lojala med HA eller Bandidos?

Bandidos kommer och går, lojala är man i kyrkan.

Svaret är Kvillebäckens MC = hangaround chapter till Bandidos.

Kvillebäcken upptogs i Bandidoskretsen i julas.
Strax efteråt började Bandidos flytta från sina gamla lokaler på Marieholmsvägen till Kvillebäckens nya lokaler på Karlavagnsgatan på Norra älvstranden.

*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in