Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-26, 16:01
Medlem
Traveller2007s avatar
Laste precis en bok om Hells Angels och kom att undra over hur manga medlemer som egentligen har blivit dodade/forsvunnit? Jag menar fran att de skappades och alla chapters i alla lander. Hur manga?

I Canada tex dodade de ju varandra till hoger och vanster och har i Sverige dodades ju en del ocksa. Finns det nagon info om detta?
Citera
2011-10-27, 02:59
Medlem
bajenvraks avatar
Du tänker på elimineringen av North Chapter, en av de få gånger klubben medget det själva. Skälen bakom vissa enskilda members försvinnanden kan vi bara sia kring, men säkert har det inträffat ja i en del fall världen över, inom HA som inom många andra sammanslutningar. Miljön runt om klubbarna har skördat ännu fler men likaså här är det omöjligt att säga att klubben varit orsaken eller beordrat det. Det närmsta elimineringen av North jag kan tänka på är det som har kommit att kallas The Shedden Massacre, likaså det i Kanada. Men det skall MYCKET till, o då räknar jag inte dem som stupat i konflikt med andra klubbar. I Svea spekulerar vi kring ett fall, i Kanada ett par och i Holland likaså ett och i USA kan jag nog tänka mig ett par. Sen finns det säkert fler men inga jag kommer att tänka på för stunden. Praxis är ju trots allt som i fallet med Mega dvs stick o vi vill aldrig se dig mer igen.
Citera
2011-10-27, 10:53
Medlem
Traveller2007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Du tänker på elimineringen av North Chapter, en av de få gånger klubben medget det själva. Skälen bakom vissa enskilda members försvinnanden kan vi bara sia kring, men säkert har det inträffat ja i en del fall världen över, inom HA som inom många andra sammanslutningar. Miljön runt om klubbarna har skördat ännu fler men likaså här är det omöjligt att säga att klubben varit orsaken eller beordrat det. Det närmsta elimineringen av North jag kan tänka på är det som har kommit att kallas The Shedden Massacre, likaså det i Kanada. Men det skall MYCKET till, o då räknar jag inte dem som stupat i konflikt med andra klubbar. I Svea spekulerar vi kring ett fall, i Kanada ett par och i Holland likaså ett och i USA kan jag nog tänka mig ett par. Sen finns det säkert fler men inga jag kommer att tänka på för stunden. Praxis är ju trots allt som i fallet med Mega dvs stick o vi vill aldrig se dig mer igen.

Ja det ar kanske den jag tanker pa. Laste om Shredden Massacre for ett tag sedan och det var vall Bandidos om minnet inte sviker mig.

Vikket fall i Sverige ar det du tanker pa? Hur manga fran HA dog i konflikten mellan Ha och Bandidos i borjan av 90-talet?
Citera
2011-10-27, 12:12
Medlem
[quote=1ofakindEDDY VEGAS.
Eddy jobbade innan som livvakt åt TM, den fd chefen i HA.QUOTE]

nr 2 överst?
http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/9911/30/nazi/files/sid10.pdf
Citera
2011-10-27, 13:38
Medlem
LojtnantWerners avatar
om man mot förmodan "får åka på en skogstur" så brukar det ju inte vara något fyllegräl som är orsak, det är ju likadant i samhället i övrigt, man brukar få så dom frukterna man skördar, eller den som gräver en grop, lite olustigt med tanke på att har man väl hamnat där har man eventuellt fått gräva sin egen grop innan man skjuts med
Citera
2011-10-27, 13:39
Medlem
felpost sorry
Senast redigerad av filiasfog 2011-10-27 kl. 13:41.
Citera
2011-10-27, 13:50
Medlem
defacto79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exposer
till din överaskning så blev matte o co sparkade ute på badstandi för att tommy ville ha en drogfri organisation men matte kunde inte klara det så han blev utkickad och rille och glenn gick över till omc dör matte högg glenn och öven rille

Vadå högg Rille?? Nån som sitter med mer info??
En liten fågel viskade att han e på "semester" ca2-3mån.....
Citera
2011-10-27, 14:37
Medlem
lavidalocas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Laste precis en bok om Hells Angels och kom att undra over hur manga medlemer som egentligen har blivit dodade/forsvunnit? Jag menar fran att de skappades och alla chapters i alla lander. Hur manga?

I Canada tex dodade de ju varandra till hoger och vanster och har i Sverige dodades ju en del ocksa. Finns det nagon info om detta?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10695526.ab

Även i Holland
Citera
2011-10-27, 15:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av defacto79
Vadå högg Rille?? Nån som sitter med mer info??
En liten fågel viskade att han e på "semester" ca2-3mån.....

Han menar antagligen Hells Angels attack mot OMC på Södermalm.
Citera
2011-10-27, 16:28
Medlem
bajenvraks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
Ja det ar kanske den jag tanker pa. Laste om Shredden Massacre for ett tag sedan och det var vall Bandidos om minnet inte sviker mig.

Vikket fall i Sverige ar det du tanker pa? Hur manga fran HA dog i konflikten mellan Ha och Bandidos i borjan av 90-talet?

Ja det stämmer att Shedden rörde sig om en annan klubb, likaså i en annan provins som inte alls haft samma våldsamma bakgrund som Quebec.

Jag tänker på en medlem vars kropp fortfarande inte är funnen och vars fall varit uppe på Efterlyst ett par gånger. Ang den tidigare MC konflikten på 90-talet, i hela Skandinavien vet jag inte men här var det nog tre personer totalt om jag minns rätt. Först en HA prospekt som senare gjordes till fullvärdig medlem av de andra när även de lyckades nå fullvärdig status. På andra sidan drar jag mig till minnes två, den dåvarande presidenten och en senare en till, kan även ha varit så att dessa inte heller var fullvärdiga vid denna tidpunkt men det skall jag inte säga att jag är säker på. Sen stupade fler i både Danmark och Norge men i Sverige skördade denna konflikt enbart tre.
Citera
2011-10-27, 16:29
Medlem
defacto79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Han menar antagligen Hells Angels attack mot OMC på Södermalm.

Ok.Vad jag har hört så va Rille inte ens med denna kväll....
Citera
2011-10-27, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bajenvrak
Ja det stämmer att Shedden rörde sig om en annan klubb, likaså i en annan provins som inte alls haft samma våldsamma bakgrund som Quebec.

Jag tänker på en medlem vars kropp fortfarande inte är funnen och vars fall varit uppe på Efterlyst ett par gånger. Ang den tidigare MC konflikten på 90-talet, i hela Skandinavien vet jag inte men här var det nog tre personer totalt om jag minns rätt. Först en HA prospekt som senare gjordes till fullvärdig medlem av de andra när även de lyckades nå fullvärdig status. På andra sidan drar jag mig till minnes två, den dåvarande presidenten och en senare en till, kan även ha varit så att dessa inte heller var fullvärdiga vid denna tidpunkt men det skall jag inte säga att jag är säker på. Sen stupade fler i både Danmark och Norge men i Sverige skördade denna konflikt enbart tre.

Just den konflikten ja, men det finns ju åtskilliga döda/försvunna även i Svea som inte kunnat härröras till varken det ena eller det andra.
Siffror på lik är omöjligt att redogöra för i Sverige såväl som i övriga världen.
Jag menar, sanningen finns ju inte i de fall som blivit konstaterade av utredande myndighet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in