Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-10-25, 05:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan-83
Har en liten teori som kanske stämmer, tänkte skriva här och fråga er som är mycket insatta. Man har ju alltid hört att det krävs jävligt mycket för att få en väst i HA, att man måste klättra en lång stege för att bli en fullbordad medlem. Nu skriver media om att smågäng tar över i förorterna och att HA tappar mark, om detta nu stämmer tror ni inte att det har lite att göra med att smågängen tar in första bästa shonne med kriminell bakgrund och HA visserligen har sina prospects som får springa lite ärenden men det kan väl vara lite så att de tar in "för lite" folk eller att det tar för lång tid att få en väst?
Personligen diggar jag HA:s stil mycket mer än förortsgängen, att man har stenkoll på vart lojaliteten ligger hos de man tar in och att man inte tar in vem som helst. Men folk åker ju även in på kåken, och där gör de väl ingen större nytta förutom att kanske styra lite där inne.

Så mina frågor, tappar HA mark mot smågängen? samt ligger det något i mina teorier?

Hells Angels har helt andra intressen än förortsgängens. HA är en bikerklubb 1%are , skulle dom ägna sig åt att strida om revir med kriminella utanför biker miljön så som Bandidos gjort så hade inte den avdelningen överlevt särskilt länge. BMCs nederlag i vissa chapters är ett perfekt exempel på hur fel det kan gå när man ska ge sig i kast med andra kriminella och slåss om lokala marknader.
Vill en person uppsöka konflikter ute i förorten och hålla på att kriga så finns det gott om andra gäng som sysselsätter sig med sådant. HA är hojåkning , tjäna pengar , festa dricka pilsner och umgås med bröderna på klubben.
Citera
2011-10-25, 16:02
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi-pro
Vad jag kan läsa i den första meningen till artikeln, så står det "en före detta livvakt...." Eller du ville inte ha med just den menigen i ditt anförande?

Så hur får du det till att de är samarbetspartners numera?

Så med tanke på vad jag skrivit, vad är det då för exempel som ska statueras, enl dig?

Vem vet om de fortfarande är samarbetspartners eller inte, vet du hur det verkligen ligger till? Berätta gärna i så fall.
Skulle även vara intressant att se tidigare domar på denne göbben med. Im all ears.

Denna rigorösa bakgrunds check som det skryts så mycket om från röd vita supportrar verkar ju inte gälla dem de skall anställa helt klart. Och nu smutsade de ner HAs rykte med denna artikeln ganska ordentligt måste man väl ändå påstå med tanke på rubriken. HA låter gubbar som denna jobba för dem i sin organisation.

Vad jag tycker för exempel skall statueras med så kallade män som beter sig så här:

Ja typ hänga upp dem i pungen ett par dagar eller liknande tycker jag verkar vara lämpligt. Både barn och kvinnomisshandlare plus hot om att skära upp magen på en gravid kvinna.....Mycket ridderligt.

Saludos
Citera
2011-10-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuppienallen
Det är väl Goth Town han tillhör väl?

Japp
Citera
2011-10-25, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskmexikan

Vem vet om de fortfarande är samarbetspartners eller inte, vet du hur det verkligen ligger till? Berätta gärna i så fall.
Skulle även vara intressant att se tidigare domar på denne göbben med. Im all ears.

Denna rigorösa bakgrunds check som det skryts så mycket om från röd vita supportrar verkar ju inte gälla dem de skall anställa helt klart. Och nu smutsade de ner HAs rykte med denna artikeln ganska ordentligt måste man väl ändå påstå med tanke på rubriken. HA låter gubbar som denna jobba för dem i sin organisation.

Just det, vem vet? Kanske tidningarna bara gottar sig i en påhittad snörvelhistori? Kanske har vedebörande gjort det som nu ligger honom till last? Kanske har han varit en fd livakt, kanske inte, utan bara att det finns en "koppling" (grisarnas o medias favorit-term) mellan klubben o den misstänkte? Det finns fler frågetecken att räta ut, men du fattar nog poängen......

Så att sitta här, som du, gör å döma ut en hel organisations sätt att arbeta, bakgrundskontroll etc,. På en tidningsartikel, där faktiskt tom de (media) använder begreppet "före detta....". Nä bättre än så här bör du nog kunna prestera om disskusionen skall tas på ens lite allvar.

Nu bevisar du bara att du greppar efter halmstrå för att få spy lite galla över den röd/vita världen.

Så med allt detta skrivit så sist men inte minst, med tanke på att det skrevs "före detta" så kanske bakgrundskontrollen funkade alldeles utmärkt.? Vem vet.......?!
Citera
2011-10-25, 19:04
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxi-pro
Just det, vem vet? Kanske tidningarna bara gottar sig i en påhittad snörvelhistori? Kanske har vedebörande gjort det som nu ligger honom till last? Kanske har han varit en fd livakt, kanske inte, utan bara att det finns en "koppling" (grisarnas o medias favorit-term) mellan klubben o den misstänkte? Det finns fler frågetecken att räta ut, men du fattar nog poängen......

Så att sitta här, som du, gör å döma ut en hel organisations sätt att arbeta, bakgrundskontroll etc,. På en tidningsartikel, där faktiskt tom de (media) använder begreppet "före detta....". Nä bättre än så här bör du nog kunna prestera om disskusionen skall tas på ens lite allvar.

Nu bevisar du bara att du greppar efter halmstrå för att få spy lite galla över den röd/vita världen.

Så med allt detta skrivit så sist men inte minst, med tanke på att det skrevs "före detta" så kanske bakgrundskontrollen funkade alldeles utmärkt.? Vem vet.......?!

Jeeez, googla HA på rape, forced prostitution, women violence........Detta kan man förövrigt göra med en hel del andra välkända one-procenters, så jag är inte bara ute efter rödvitt som du verkar tro. Jag gillar kulturen och har träffat jävligt coola gubbar från diverse klubbar och länder HA inkluderade, men att sitta och skryta om en välfungerande background check i detta fallet övertygar inte. Klantigt att anställa denna idioten över huvud taget måste man väl säga.

Skrevs före detta, kan man ju också tolka som att de fick kalla fötter när de fattade vilken jävla blådåre de hade anställt. Det var nog efterkontroll snarare än bakgrundskontroll i och med att de anställde honom eller?

En snörvelhistoria är väl kärringen som bröt avtalet med hästaffären, denna verkar mycket mer trolig, men ja visst är media på ständigt krigsfot med allt MC-folk förutom HOG. Du missuppfattar mig om du tror att jag bara är ute för att tala illa om HA vilket inte alls är fallet. Men visst har de gjort bort sig ett flertal gånger.

Hur tycker du bakgrundschecken funkar i Red and White Crew?

Saludos
Citera
2011-10-25, 19:14
Medlem
Citat:

Vad jag tycker för exempel skall statueras med så kallade män som beter sig så här:

Ja typ hänga upp dem i pungen ett par dagar eller liknande tycker jag verkar vara lämpligt. Både barn och kvinnomisshandlare plus hot om att skära upp magen på en gravid kvinna.....Mycket ridderligt.

Saludos

Min första tanke är. Va fan behöver häls Angeles livvakter för när de själva är tuffa 1%ör ? Sen att de anlitar negern eddy som livvakt visar hur det går när man blandar in den svarta rasen i mc miljön
Citera
2011-10-25, 20:02
Medlem
svenskmexikans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittne
Min första tanke är. Va fan behöver häls Angeles livvakter för när de själva är tuffa 1%ör ? Sen att de anlitar negern eddy som livvakt visar hur det går när man blandar in den svarta rasen i mc miljön

Jag är tacksam om all information om detta svinet, om detta är sant kanske man kan hänga ut han och ge adressen hans till några skogstokiga nassar om det är sant vill säga.

Saludos
Citera
2011-10-25, 21:33
Medlem
blavitts avatar
Citat:
Jag är tacksam om all information om detta svinet, om detta är sant kanske man kan hänga ut han och ge adressen hans till några skogstokiga nassar om det är sant vill säga.

Saludos
visst fan e det sant.........
Citera
2011-10-25, 22:18
Medlem
Citat:
Skrevs före detta, kan man ju också tolka som att de fick kalla fötter när de fattade vilken jävla blådåre de hade anställt. Det var nog efterkontroll snarare än bakgrundskontroll i och med att de anställde honom eller?

Saludos

Vad är det som talar för, att detta just skulle vara en efterkontroll å inte bakgrundskontroll? Å kan vedebörande inte ha gjort denna handling EFTER det att han inte längre umgås med den rödvita världen? Är de det namn som här är nämnt? Ja då så, mig veterligen så har han inte haft med klubben att göra på rätt så nåra år nu, men vad vet jag..?...!
Citera
2011-10-25, 22:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt
Var är han nu?
Citera
2011-10-25, 23:04
Bannlyst
http://www.skanskan.se/article/20111018/MALMO/710189815/1004/-/ha-man-atalas-for-kvinnovaldhttp://www.skanskan.se/article/20111018/MALMO/710189815/1004/-/ha-man-atalas-for-kvinnovald

Länken ovan handlar om en kille vid namn EDDY VEGAS. Detta är ingen uthängning då jag inte säger att han har konto här. Han har väl inte dator det kräket.

I alla fall.

Eddy jobbade innan som livvakt åt TM, den fd chefen i HA. TM skulle ju inte behöva anlita vem som helst, men EDDY var nyttig att ha med i kriget.

Jag orkar inte förkara vem han är nu.
Citat:
Ursprungligen postat av vittne
EDDY är väldigt speciell så han får nog anses som en av de tuffaste rent fatingmässigt i Sverige i alla fall. Just därför som det en sådan som utgett sig för att vara stark man att slå barn å tjejer.
Citat:
Ursprungligen postat av blavitt

Vem du nån som vet var han är?

EDIT: just det ja, jag vet detta då jag umgås med dessa killar och träffat EDDY många gånger.
Senast redigerad av 1ofakind 2011-10-25 kl. 23:39.
Citera
2011-10-25, 23:17
Bannlyst
Ingen ska vara orolig att vittna mot honom, han har givetvis ingen backning i sådana här saker. INGEN i 1% gillar barnmisshandel och kvinnomisshandel.

Vittna så han åker dit då detta inte är brott värdig en riktig man!

EDIT: Läs länken är ni snälla så ser ni hur sjuk han är.

Tänk på den tjejen, men hon kommer få hjälp nu. Hon tycker säkert inte detta är till nån tröst ändå, det hon upplevt har ju redan skett, men kanske kan hon må lite bättre av att det ALDRIG kommer ske av honom igen.

EDIT2: EDDY har skyddad ID. Varför kan man undra?

Han hotade att slå en nyfödd bebis. Fy fan säger jag.
Senast redigerad av 1ofakind 2011-10-25 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in