2011-10-25, 05:31
Citat:
Ursprungligen postat av raggsockan-83
Har en liten teori som kanske stämmer, tänkte skriva här och fråga er som är mycket insatta. Man har ju alltid hört att det krävs jävligt mycket för att få en väst i HA, att man måste klättra en lång stege för att bli en fullbordad medlem. Nu skriver media om att smågäng tar över i förorterna och att HA tappar mark, om detta nu stämmer tror ni inte att det har lite att göra med att smågängen tar in första bästa shonne med kriminell bakgrund och HA visserligen har sina prospects som får springa lite ärenden men det kan väl vara lite så att de tar in "för lite" folk eller att det tar för lång tid att få en väst?
Personligen diggar jag HA:s stil mycket mer än förortsgängen, att man har stenkoll på vart lojaliteten ligger hos de man tar in och att man inte tar in vem som helst. Men folk åker ju även in på kåken, och där gör de väl ingen större nytta förutom att kanske styra lite där inne.
Så mina frågor, tappar HA mark mot smågängen? samt ligger det något i mina teorier?
Personligen diggar jag HA:s stil mycket mer än förortsgängen, att man har stenkoll på vart lojaliteten ligger hos de man tar in och att man inte tar in vem som helst. Men folk åker ju även in på kåken, och där gör de väl ingen större nytta förutom att kanske styra lite där inne.
Så mina frågor, tappar HA mark mot smågängen? samt ligger det något i mina teorier?
Hells Angels har helt andra intressen än förortsgängens. HA är en bikerklubb 1%are , skulle dom ägna sig åt att strida om revir med kriminella utanför biker miljön så som Bandidos gjort så hade inte den avdelningen överlevt särskilt länge. BMCs nederlag i vissa chapters är ett perfekt exempel på hur fel det kan gå när man ska ge sig i kast med andra kriminella och slåss om lokala marknader.
Vill en person uppsöka konflikter ute i förorten och hålla på att kriga så finns det gott om andra gäng som sysselsätter sig med sådant. HA är hojåkning , tjäna pengar , festa dricka pilsner och umgås med bröderna på klubben.