Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-04-29, 11:54
Medlem
mcmonsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 414
Dom har väl ett kontrakt som kan vara svårt att bryta, sen så står ju G1 för det och inte HA och dom är väl inte så "farliga". Men har svårt att tänka mig en förnyelse av kontraktet
Garage1 har rätt bra cred inom "outlaw" kretsar... Myndigheterna har också koll på att dom står HA väldigt nära... Men som du säger, om d inte e dom som äger stället å dom i stället hyr av kommunen så är nog en förnying av kontraktet uteslutet... Den som lever får se.
Citera
2009-04-29, 13:55
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brynarn
Hojarna såg de ut att bli av med i alla fall. Två bärgare kunde ses på nyheterna med ett gäng Harleys på. En vacker syn! Men vi får se, staten brukar inte ta lätt på att man lurar dem på pengar så de kan sitta pyrt till gossarna i väst. För min del så applåderar jag polisen som än en gång gjort ett lysande arbete!
5 st hojar blev dom enligt uppgift av med. Tråkigt för grabbarna som blev av med dom.
Hur vida snuten har gjort ett bra jobb som du säger, det får vi nog se i eventuella åtal som kommer. Vem vet, det är inte säkert att det blir så många fällande domar.
I och för sig så har dom ju förberett detta tillslag i över 6 månader så något måste de ju ha på fötterna.
Citera
2009-04-29, 15:51
Medlem
Loose Cannons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loose Cannon
Nu händer det grejer i Karlstad...

http://www.nwt.se/karlstad/article520961.ece

"JUST NU: Polisrazzia hos Hells Angels
KARLSTAD
Hells Angels klubblokal i Härtsöga har stormats av polis.
Just nu letar ett 30-tal poliser igenom gården. Medlemmar i klubben misstänks för grov ekonomisk brottslighet.

Grindarna är öppna, berättar NWT:s fotograf som är på plats.

– Men en polisbuss spärrar vägen och ingen får komma varken ut eller in.

Ett 30-tal poliser söker just nu igenom byggnaden och gården med hjälp av hundar.

Polisen vill inte säga vad de letar efter, men vädjar om att få sina ansikten maskerade på bilder som läggs ut i media.

Detta av säkerhetsskäl.

Bor i klubben
Flera av Hells Angels medlemmar har sin adress i klubblokalen. De står nu omringade av poliser medan husrannsakan pågår.

Andra har kallats dit i taxi.

Tillslaget är ett led i polisens arbete mot den organiserade kriminaliteten.

NWT återkommer med mer information."

Fortsättning på historien...

NWT:
http://www.nwt.se/karlstad/article521502.ece

VF:
http://www.vf.se/Nyheter/Varmland/Sex-personer-gripna-i-Varmland-i-HA-razzia-090428.aspx
Senast redigerad av Loose Cannon 2009-04-29 kl. 15:54.
Citera
2009-04-29, 19:12
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
5 st hojar blev dom enligt uppgift av med. Tråkigt för grabbarna som blev av med dom.
Hur vida snuten har gjort ett bra jobb som du säger, det får vi nog se i eventuella åtal som kommer. Vem vet, det är inte säkert att det blir så många fällande domar.
I och för sig så har dom ju förberett detta tillslag i över 6 månader så något måste de ju ha på fötterna.
Underbart!

Tror att polisen har bevis så det räcker. De lär ha kartlagd dom rejält under den tiden och spelat in 100 tals timmar med telefonsamtal. De hade inte gjort tillslaget ännu ifall de inte hade nog med bevis.
Citera
2009-04-29, 19:20
Medlem
Roadrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Underbart!

Tror att polisen har bevis så det räcker. De lär ha kartlagd dom rejält under den tiden och spelat in 100 tals timmar med telefonsamtal. De hade inte gjort tillslaget ännu ifall de inte hade nog med bevis.
Jag tror att dom leker farligt nära elden nu snutarna. Dom tar ju bara hojarna för att jävlas med dom.
Bli inte förvånade om det händer snarlika grejor hemma hoss farbror blå och onkel konkel.

Föresten, vad poppis det har blivit med att attakera luftvägen med hellikopter nu för tiden. Måste kosta multum. Men det är som sagt var, man måste ju spendera alla skattepengar man får för att visa vilka hemska människor bikers är. Annars får dom ju inte lika mycket i nästa budget.
Senast redigerad av Roadrage 2009-04-29 kl. 19:52.
Citera
2009-04-29, 20:18
Medlem
Aardwolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartskjorta
Underbart!

Självklart så det solklara bevis som vanligt gentemot HA. Vänta och se innan du öppnar munnen. Detta är en fadäs av fabror blå.

Dom har inget att hämta
Citera
2009-04-29, 20:52
Moderator
oilslicks avatar
Jag hörde att HA ska öppna en ny lokal på St:Eriksplan i Sthlm, är det Capitol som flyttar?
Eller är det bara så att ryktet är fel?

Det kanske tagits upp tidigare i tråden som jag av nån anledning missat.
Citera
2009-04-30, 01:51
Medlem
CronoSs avatar
Norrköpingsbo greps vid razzia mot Hells Angels

http://www.folkbladet.se/nyheter/norrkoping/artikel.aspx?articleid=4867236

Värmlandspolisen uppger att tillslaget i Östergötland inte skett mot mc-klubben i Åby. Om det inte var i Åby, vart var det då?
Citera
2009-04-30, 02:05
Medlem
SpasticOphelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS

Värmlandspolisen uppger att tillslaget i Östergötland inte skett mot mc-klubben i Åby. Om det inte var i Åby, vart var det då?

I Karlstad.
Men de har gripit folk runtom i landet. Bl.a en i Norrköping
Citera
2009-04-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadrage
Jag tror att dom leker farligt nära elden nu snutarna. Dom tar ju bara hojarna för att jävlas med dom.
Bli inte förvånade om det händer snarlika grejor hemma hoss farbror blå och onkel konkel.

Föresten, vad poppis det har blivit med att attakera luftvägen med hellikopter nu för tiden. Måste kosta multum. Men det är som sagt var, man måste ju spendera alla skattepengar man får för att visa vilka hemska människor bikers är. Annars får dom ju inte lika mycket i nästa budget.

Vad menar du? Att HA skulle göra razzia hos ordningsmakten?

Förövrigt ska ni inte känna er så stolta över helikoptern. Den skickar dom till och med på fotbollssupportrar mellan varven...
Citera
2009-04-30, 03:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CronoS

Något MC-gäng verkar köpt lokal i Vånga, och snuten verka inte vidare glada över det.
Dock har inte Östergötlands tidningar rapporterat om något...
Citera
2009-04-30, 06:17
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aardwolf
Självklart så det solklara bevis som vanligt gentemot HA. Vänta och se innan du öppnar munnen. Detta är en fadäs av fabror blå.

Dom har inget att hämta
Jag skrev att jag TROR precis som många andra på detta forum ofta gör. Jag bidrar till debatten i detta fall med det jag TROR om saken.

Låter det inte mer troligt att polisen skulle ha väntat med tillslaget ett par månader till ifall de inte hade nog med bevis? Varför skulle dom röja sig själva med att göra ett tillslag innan de ens har nog med bevis för fällande domar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in