Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-09-29, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gestur
http://di.se/Artiklar/2011/9/29/246359/Varannan-i-mc-gang-lever-pa-bidrag/

Hells Angels är så jävla 1%..... Not!

Kärringar, white trash, horungar, ynkryggar, tjockisar, billiga drägg med taskiga gener och sneda små grisögon, fattiglappar, pensionerade hjon, bräkande jäva landsortsloosers, amfetaminpundare, bla bla etc. osv

Ni är så jävla patetiska att man bara kan ta sig för pannan. Er fula jävla tonårspatch som ni tuffar omkring i är så jävla nedbajsad av ert bidragsberoende att det kommer att ta generationer att bygga upp litet respekt kring symbolen igen.

Artikeln handlade om Danmark.

Antar att du tycker att du var skitfyndig när du klämde ur dig överstående. Kul för dig. Jag tänker inte argumentera om det. Du har rätt till din uppfattning men vad är 1% enligt dig? Du har ju en klar uppfattning att HAMC inte är det....
Citera
2011-09-29, 16:38
Medlem
Softails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gestur
http://di.se/Artiklar/2011/9/29/246359/Varannan-i-mc-gang-lever-pa-bidrag/

Hells Angels är så jävla 1%..... Not!

Kärringar, white trash, horungar, ynkryggar, tjockisar, billiga drägg med taskiga gener och sneda små grisögon, fattiglappar, pensionerade hjon, bräkande jäva landsortsloosers, amfetaminpundare, bla bla etc. osv

Ni är så jävla patetiska att man bara kan ta sig för pannan. Er fula jävla tonårspatch som ni tuffar omkring i är så jävla nedbajsad av ert bidragsberoende att det kommer att ta generationer att bygga upp litet respekt kring symbolen igen.

Det kanske är så att det inte är frågan om något bidragsberoende. Utan snarare så att om någon vill betala ut pengarna, varför tacka nej till dom...

Och vad lägger du i begreppet 1%?
Antagligen inget som har med begreppets betydelse att göra.....
Citera
2011-09-29, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av homemaid
Har du fått pisk eller..........

Nej, varför tror du det? Det jag skrivit stämmer ju trots att jag inte fått "pisk"

Citat:
Ursprungligen postat av frisprakig
Artikeln handlade om Danmark.

Antar att du tycker att du var skitfyndig när du klämde ur dig överstående. Kul för dig. Jag tänker inte argumentera om det. Du har rätt till din uppfattning men vad är 1% enligt dig? Du har ju en klar uppfattning att HAMC inte är det....

Det är ett väletablerat faktum att även de svenska fetknopparna går på bidrag. Inte ens T. Möller verka skämmas av att valsa omkring i medierna för påstått bidragsfusk. Som den värsta Zigenarpundaren.

Och vi behöver inte diskutera vad 1% är för dig eller mig eller någon annan men om du tror att de som myntade begreppet hade bidragsfusk för ögonen är du hyfsat fel ute. Inte bara litet

Citat:
Ursprungligen postat av Softail
Det kanske är så att det inte är frågan om något bidragsberoende. Utan snarare så att om någon vill betala ut pengarna, varför tacka nej till dom...

Och vad lägger du i begreppet 1%?
Antagligen inget som har med begreppets betydelse att göra.....

Vad gäller begreppet 1%, se svaret till frisprakig.
Citera
2011-09-29, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GasGlad
I detta nu är fem personer skrivna å HA:s gård i Karlstad, så visst fattas det namn, men den lista du länkar till är lik förbannat historia....
Den listan jag länkar till har ju nått ljushuve lagt ut förra året!! och då borde ju medlemmar som vart fullvärdiga i upp till 10-15 år va med eller hur?
Citera
2011-09-29, 19:51
Medlem
JanneHallonkvists avatar
http://kvp.expressen.se/nyheter/1.2575500/langt-fangelsestraff-for-ha-ledaren

Framgångsrik boxare står det... inga proffsmatcher har han gått enl vad jag kan hitta. Nån som vet mer om hans boxningsbedrifter?
Citera
2011-09-29, 20:29
Medlem
b-os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist

Framgångsrik boxare står det... inga proffsmatcher har han gått enl vad jag kan hitta. Nån som vet mer om hans boxningsbedrifter?

Han var väl också tränare för en Taekwando klubb om jag inte minns fel, i samband med han var Baggers "livvakt"?
Citera
2011-09-29, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JanneHallonkvist

11 år och 10 månaders fängelse för mordförsök var jävligt hårt dömt mot honom.
Skulle tro att det blir mildare domar i hovrätten.
Citera
2011-09-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beemer89
Det lustiga är att jag bara kopierat och klistrat in vad du skrivit så det är inte jag som har de svårt med stavningen!!!!!!!! DU min vän sätter dig snart i problem du inte fixar att ta dig ur!!!
Har du fattat att du citerade en länk från 2007 tidigare i tråden ?
Du är fan dummare än sedelbunten77
Citera
2011-09-30, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
11 år och 10 månaders fängelse för mordförsök var jävligt hårt dömt mot honom.
Skulle tro att det blir mildare domar i hovrätten.

Maxstraffet är väl 7 år för mordförsök Danmark, men är det kopplad till organiserad brotslighet så kan straffet bli dubbelt så långt. Åklagaren yrkade ju på 14 år
Citera
2011-09-30, 08:44
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.
Käbbla med varandra kan ni göra i PM istället.

/Mod
Citera
2011-09-30, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dollo
Maxstraffet är väl 7 år för mordförsök Danmark, men är det kopplad till organiserad brotslighet så kan straffet bli dubbelt så långt. Åklagaren yrkade ju på 14 år
Här är alla straffen: http://ekstrabladet.dk/112/article1629768.ece , det lär bli tråkiga festar i ett par köpenhamnsavdelningar ett tag framöver.
Citera
2011-09-30, 12:17
Medlem
Salfords avatar
Vad gör HA på en nattklubb på Ibiza?

Var för ett tag sedan på Ibiza och gick ut till en av dom större klubbarna. Väntar utanför toaletterna på min tjej och från toaletterna så går det en 20m korridor där till höger går det en dörr till till VIP-områden listade jag ut, och en dörr till vänster går gissningsvis till omklädningsrum/kontor. Räknade ut detta för att de lättklädda flickorna som dansar ute på podier på klubben kom utgående från dörren till vänster. OBS, det var ingen strippklubb.

Då, genom det ganska fyllda dansgolvet kommer en kompakt man i 25-35års åldern ingående i skinnställ och bärandes på två hjälmar. Bakom går en ganska snygg, blond tjej 18-25 år med hästsvans och i skinnställ. Dom såg väldigt malplacerade ut då dom flesta var packade turister i färgglada t-shirts. Han gick väldigt bestämt och när han går förbi mig så ser jag att hans skinnväst var från HA. Vakter som stod i närheten verkade inte förvånade alls av hans närvaro. Såg inte om det stod Ibiza eller något annat under, var ganska packad. Såg bara döskalle-logotypen och kände igen texten. Paret går sedan in till dörren jag räknat ut är omklädningsrum/kontor.

Nu till frågan, vad gjorde han på en klubb på Ibiza ~3 på natten?
Knark, racketeering eller bara festa?
Vad kan vara deras involvering i klubblivet på Ibiza?(som i och för sig är en väldigt lönsam bransch, inträde kostar mellan 400-900kr på en kväll på klubbar som kan ta mer än tusen personer)

Googlade för att se om HA hade en avdelning på Ibiza och hittade denna artikel från SvD om Swedish House Mafia:
http://www.svd.se/kultur/kungarna-av-ibiza_3421151.svd
Tänkte främst på denna del när dom beskriver hur det ser ut bakom DJ-båset när SHM spelar på en av Ibizas största klubbar:
Citat:
En gorilla med secret service-snäcka i örat ser till att en champagneflaska i ishink levereras till dj-båset, raskt följd av ett helrör med virke. Sebastian hivar ut shots och drinkar till flickvännerna som hänger i den avspärrade trappan bakom dem.

Två kylskåpsbreda män glider ner och parkerar intill. Hells Angels står det på deras skinnvästar. Secret service-killen skakar hand med dem.
Senast redigerad av Salford 2011-09-30 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in