Var för ett tag sedan på Ibiza och gick ut till en av dom större klubbarna. Väntar utanför toaletterna på min tjej och från toaletterna så går det en 20m korridor där till höger går det en dörr till till VIP-områden listade jag ut, och en dörr till vänster går gissningsvis till omklädningsrum/kontor. Räknade ut detta för att de lättklädda flickorna som dansar ute på podier på klubben kom utgående från dörren till vänster. OBS, det var ingen strippklubb.
Då, genom det ganska fyllda dansgolvet kommer en kompakt man i 25-35års åldern ingående i skinnställ och bärandes på två hjälmar. Bakom går en ganska snygg, blond tjej 18-25 år med hästsvans och i skinnställ. Dom såg väldigt malplacerade ut då dom flesta var packade turister i färgglada t-shirts. Han gick väldigt bestämt och när han går förbi mig så ser jag att hans skinnväst var från HA. Vakter som stod i närheten verkade inte förvånade alls av hans närvaro. Såg inte om det stod Ibiza eller något annat under, var ganska packad. Såg bara döskalle-logotypen och kände igen texten. Paret går sedan in till dörren jag räknat ut är omklädningsrum/kontor.
Nu till frågan, vad gjorde han på en klubb på Ibiza ~3 på natten?
Knark, racketeering eller bara festa?
Vad kan vara deras involvering i klubblivet på Ibiza?(som i och för sig är en väldigt lönsam bransch, inträde kostar mellan 400-900kr på en kväll på klubbar som kan ta mer än tusen personer)
Googlade för att se om HA hade en avdelning på Ibiza och hittade denna artikel från SvD om Swedish House Mafia:
http://www.svd.se/kultur/kungarna-av-ibiza_3421151.svd
Tänkte främst på denna del när dom beskriver hur det ser ut bakom DJ-båset när SHM spelar på en av Ibizas största klubbar:
Citat:
En gorilla med secret service-snäcka i örat ser till att en champagneflaska i ishink levereras till dj-båset, raskt följd av ett helrör med virke. Sebastian hivar ut shots och drinkar till flickvännerna som hänger i den avspärrade trappan bakom dem.
Två kylskåpsbreda män glider ner och parkerar intill. Hells Angels står det på deras skinnvästar. Secret service-killen skakar hand med dem.