2011-09-30, 12:36
Medlem
Traveller2007s avatar
I och med att han kom dit med en tjej sa kanske det ar mer troligt att han bara var dar for att festa och ha kul. Skulle han ga dit for att krava utt beskyddarpengar/ langa droger sa kanske han skulle komma med en annan HA-kille istallet.

Dock ar det vall inte sa forvanade att HA finns pa Ibiza. De ar ju valdrigt utspridda och finns over hela varlden. Pa ett stalle som Ibiza maste det finnas hur mycket som halst for HA att halla pa med.
Citera
2011-09-30, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Traveller2007
I och med att han kom dit med en tjej sa kanske det ar mer troligt att han bara var dar for att festa och ha kul. Skulle han ga dit for att krava utt beskyddarpengar/ langa droger sa kanske han skulle komma med en annan HA-kille istallet.

Dock ar det vall inte sa forvanade att HA finns pa Ibiza. De ar ju valdrigt utspridda och finns over hela varlden. Pa ett stalle som Ibiza maste det finnas hur mycket som halst for HA att halla pa med.

....Han var sakert dar pa besok som du sager...Ibiza kontrollears redan av riktigt tunga ligor....
Citera
2011-09-30, 13:42
Medlem
MsPa1nTs avatar
Skulle jag vara kändis på Ibiza och det finns uppenbara fördelar med att använda sig utav HA som säkerhet så skulle jag inte skygga för det.
Citera
2011-09-30, 14:15
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsPa1nT
Skulle jag vara kändis på Ibiza och det finns uppenbara fördelar med att använda sig utav HA som säkerhet så skulle jag inte skygga för det.
Det verkar ju lite det dom gjorde i artikeln från SvD. Stod och vaktade bakom DJ-båset.

Tror dock inte att han var där för att festa, båda hade på sig fulla skinnställ och techno känns inte som deras kopp med te.
Citera
2011-09-30, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrutnaBojor
Garda har ingenting med HA att göra.
Såg att någon nämnt honom tidigare med.

jag har inte nämnt Garda det var ett tidigare inlägg som tydligen det följde med några namn från, mitt inlägg är det som står skrivet i versaler
Citera
2011-09-30, 20:09
Medlem
Har för mig att jag såg i dokumentären om Swedish house mafia att de vaktar nedanför DJ båset så att inga oinbjudna ska komma in.
Citera
2011-09-30, 21:15
Medlem
Funktionshindrads avatar
Är den här svenska husmaffian något som HA skulle ha kopplingar med menar du?
Länk fungerar ej.

Skulle inte förvåna mig att knark uppgörelser händer där borta då party är en av deras största inkomster.

Att nu HA skulle göra uppgörelser med någon svensk maffia är väl inte så jättekonstigt.
Citera
2011-09-30, 22:24
Medlem
hajamptres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funktionshindrad
Är den här svenska husmaffian något som HA skulle ha kopplingar med menar du?
Länk fungerar ej.

Skulle inte förvåna mig att knark uppgörelser händer där borta då party är en av deras största inkomster.

Att nu HA skulle göra uppgörelser med någon svensk maffia är väl inte så jättekonstigt.
För det första fungerar länken galant.

Sen vad är det för svensk maffia du pratar om?
Citera
2011-09-30, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salford
Var för ett tag sedan på Ibiza och gick ut till en av dom större klubbarna. Väntar utanför toaletterna på min tjej och från toaletterna så går det en 20m korridor där till höger går det en dörr till till VIP-områden listade jag ut, och en dörr till vänster går gissningsvis till omklädningsrum/kontor. Räknade ut detta för att de lättklädda flickorna som dansar ute på podier på klubben kom utgående från dörren till vänster. OBS, det var ingen strippklubb.

Då, genom det ganska fyllda dansgolvet kommer en kompakt man i 25-35års åldern ingående i skinnställ och bärandes på två hjälmar. Bakom går en ganska snygg, blond tjej 18-25 år med hästsvans och i skinnställ. Dom såg väldigt malplacerade ut då dom flesta var packade turister i färgglada t-shirts. Han gick väldigt bestämt och när han går förbi mig så ser jag att hans skinnväst var från HA. Vakter som stod i närheten verkade inte förvånade alls av hans närvaro. Såg inte om det stod Ibiza eller något annat under, var ganska packad. Såg bara döskalle-logotypen och kände igen texten. Paret går sedan in till dörren jag räknat ut är omklädningsrum/kontor.

Nu till frågan, vad gjorde han på en klubb på Ibiza ~3 på natten?
Knark, racketeering eller bara festa?
Vad kan vara deras involvering i klubblivet på Ibiza?(som i och för sig är en väldigt lönsam bransch, inträde kostar mellan 400-900kr på en kväll på klubbar som kan ta mer än tusen personer)

Googlade för att se om HA hade en avdelning på Ibiza och hittade denna artikel från SvD om Swedish House Mafia:
http://www.svd.se/kultur/kungarna-av-ibiza_3421151.svd
Tänkte främst på denna del när dom beskriver hur det ser ut bakom DJ-båset när SHM spelar på en av Ibizas största klubbar:

Kan man få se en bild från din Ibiza resa..? Tror inte du varit utanför Roberfors.

Men annars är hells vanliga i klubbvärlden, det är väl inte så otppat?
Citera
2011-10-01, 01:17
Medlem
Chrillos avatar
Enkelt...
Hämtade pengar.
Leverans av narkotika sköts av support och hangaroundklubbar.
Citera
2011-10-01, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beemer89
Hur vet du de? känner du dom 5 du nämner? ni sitter bara och gissar och spelar att ni är balla och känner nån medlem i HAMC

Jag känner/har känt en del, sett en eller 2 andra genom olika tillfällen under åren som gått sedan HA startade i Sverige.

Läs igenom dina inlägg din tattar fitta och se hur du skryter i varenda inlägg om hur du känner folk, varför kommer du till tråden när du inte har något att tillägga och snackar en massa dynga din skojare.
Citera
2011-10-01, 09:50
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spartak
Kan man få se en bild från din Ibiza resa..? Tror inte du varit utanför Roberfors.

Men annars är hells vanliga i klubbvärlden, det är väl inte så otppat?
Du kan gärna fråga mig något om ön, städerna eller liknande som inte kan googlas så svarar jag gärna. Har varit på Ibiza flera gånger och förstår inte varför du misstänker att jag inte varit där.
Citat:
Ursprungligen postat av Chrillo
Enkelt...
Hämtade pengar.
Leverans av narkotika sköts av support och hangaroundklubbar.
Jag gissade på det också, känns som det mest troliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in