Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-03-19, 18:39
Medlem
Wurztens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Decent försvann för flera år sedan. Lade ner p.g.a. vikande medlemsantal och aktivitet.
Nu är det inte riktigt min landsända men finns Flamman kvar? De hade kul fester ibland. Lords Choppers Crusaders kommer väl därifrån trakterna också?
Är det någon som minns Bison Mc? Det var en skön lirare som höll i det projektet vill jag lova. Undrar om han någonsin fick ta på sig de rödvita färgerna han trånade efter?
Min Landsända

Flamman finns kvar och har fortfarande bra välbesökta fester. Lords är från Karlskrona, har en del fester och syns på andras fester i Sydsverige. Crusaders lades ned på 90-talet, men har startats upp igen. Nu som en klubb som är distribuerad över Blekinge och östra Småland.

[/NOSTALGISVAR]
Citera
2009-03-19, 21:25
Medlem
Brutors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BurtMunro
Någon som vet om det finns nån form av R I P på den mördade Nalle?

Nalle som hittades utanför Sala? Runhällen området rättare sagt..

Är väll spekulationer att han blev mördad utav sina egna klubbkamrater?
Så kanske därför det inte finns någon form utav R I P till han.
Senast redigerad av Brutor 2009-03-19 kl. 21:35.
Citera
2009-03-20, 00:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nickzick
gedda tog livet av sig, och det är inte riktigt accepterat inom ha

Gedda var en klippa ändå och omtyckt av många i klubben! Ibland tar människor tragiska beslut... den mannen hade mycket humor och var en glad prick men kunde tända till då och då.. en riktig viking

Vila i frid
Citera
2009-03-20, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Gedda var en klippa ändå och omtyckt av många i klubben! Ibland tar människor tragiska beslut... den mannen hade mycket humor och var en glad prick men kunde tända till då och då.. en riktig viking

Vila i frid
jag håller med dig, men det är orsaken till att han inte finns med på ha:s rip lista
Citera
2009-03-20, 08:02
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
jag håller med dig, men det är orsaken till att han inte finns med på ha:s rip lista

OK..Nog har man hört det var "sjävförvållat" men trodde nog ändå det skulle komma en RIP över honom...

Intressant detta med Nalle, om han nu fick hjälp av sina egna??? Det var väl spekulationer om detsamma i Geddas fall om jag inte minns fel...

Utan att ha några siffror eller nån som helst bevisning, men när man läser olika reportage, böcker etc...Man får ett intryck av att det inte är ovanligt att "dödsfall och mystiska försvinnanden" är interna uppgörelser... Som sagt, har inga bevis för detta men det är ju helt klart ett intryck man får. Europa inräknat i detta fall (tänker närmast på HA i Holland)...och detta är inte utslutande HA "fenomen", utan snarar i 1% biker klubbar...

Snillen spekulerar
Citera
2009-03-20, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JJDecay
OK..Nog har man hört det var "sjävförvållat" men trodde nog ändå det skulle komma en RIP över honom...

Intressant detta med Nalle, om han nu fick hjälp av sina egna??? Det var väl spekulationer om detsamma i Geddas fall om jag inte minns fel...

Utan att ha några siffror eller nån som helst bevisning, men när man läser olika reportage, böcker etc...Man får ett intryck av att det inte är ovanligt att "dödsfall och mystiska försvinnanden" är interna uppgörelser... Som sagt, har inga bevis för detta men det är ju helt klart ett intryck man får. Europa inräknat i detta fall (tänker närmast på HA i Holland)...och detta är inte utslutande HA "fenomen", utan snarar i 1% biker klubbar...

Snillen spekulerar
jag vet att det till och med diskuterades om han skulle få begravas i västen p.g.a dödsorsaken
Citera
2009-03-20, 19:44
Medlem
jag tycker dock att det är konstigt med blodet som dom hittade på andra ställen i huset om han nu gjorde självmord :S Pratar alltså om Gädda.

Hurvida det varit internt eller inte kan jag inte svara på men självmord har jag svårt att tro , visst cola osv men sådana downers har jag inte hört nåt om .

R.I.P
Citera
2009-03-20, 22:25
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Jag är väldigt nyfiken på den här Nalle, någon vänlig själ som vill berätta lite om honom. Min nyfikenhet beror på att hans namn dök upp under en tillställning som jag var på nyligen och folk där hade bara gott att säga om Nalle..
Citera
2009-03-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Jag är väldigt nyfiken på den här Nalle, någon vänlig själ som vill berätta lite om honom. Min nyfikenhet beror på att hans namn dök upp under en tillställning som jag var på nyligen och folk där hade bara gott att säga om Nalle..

Lite knepigt det där... också bara pratat med folk som haft goda tankar om honom!!! Är det bekräftat att han verkligen var polisinformatör som en del rykten säger?? Nån som vet på riktigt och kan hinta? Inte om vem som tog bort honom utan bara om vem tusan han egentligen var... verkar vara en del inom det röd/vita ledet som ändå talar gott om honom än... så... jag vet inte, blev bara ännu lite mer nyfiken efter gode Herr Leifs inlägg...

En annan kille jag undrar vart han tog vägen... fanns en kille som stannade kvar efter att Gedda och N lämnade BSK med fördel för H.A en kille med indian fascination, finns de som borde veta vem han är på den beskrivingen, gjorde skulpturer i lera av indianhuvuden osv... Vart tog han vägen satt med honom i sluet på -90 talet han snackade om att köpa hotell i thailand efter muck m.m... sedan har jag aldrig hört hans namn... Blev drömmen sann??
Senast redigerad av KoreanDanne. 2009-03-20 kl. 22:34.
Citera
2009-03-20, 23:27
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KoreanDanne.
Lite knepigt det där... också bara pratat med folk som haft goda tankar om honom!!! Är det bekräftat att han verkligen var polisinformatör som en del rykten säger?? Nån som vet på riktigt och kan hinta? Inte om vem som tog bort honom utan bara om vem tusan han egentligen var... verkar vara en del inom det röd/vita ledet som ändå talar gott om honom än... så... jag vet inte, blev bara ännu lite mer nyfiken efter gode Herr Leifs inlägg...

Det var inte personer inom det röd/vit ledet som tog upp ämnet Nalle utan personer som inte har ett dugg att göra med HA. Blev en aning förvånad när ämnet kom upp, just därför är jag nyfiken på vem personen Nalle egentligen var. Hans ex tog det väldigt hårt vet jag, hon bor numera i Göteborg och jobbar fortfarande som flygvärdinna. Träffade henne under en tillställning förra året, hon är tydligen helt tokig i hojar och kör HD själv..
Citera
2009-03-21, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aimless
jag tycker dock att det är konstigt med blodet som dom hittade på andra ställen i huset om han nu gjorde självmord :S Pratar alltså om Gädda.

Hurvida det varit internt eller inte kan jag inte svara på men självmord har jag svårt att tro , visst cola osv men sådana downers har jag inte hört nåt om .

R.I.P
träffade gedda 1 vecka innan han dog och märkte inga tendenser till att han mådde dåligt, visst jag har sett han gråta och beklaga sig men han mådde bra när jag såg han sist.
Citera
2009-03-21, 10:53
Medlem
JJDecays avatar
Citat:
träffade gedda 1 vecka innan han dog och märkte inga tendenser till att han mådde dåligt, visst jag har sett han gråta och beklaga sig men han mådde bra när jag såg han sist.

Hur det än gått till...självmord, hjälp, internt mm...Konstigt att han inte fått en sista hyllning/hälsning av HA..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in